Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@06:19:55 GMT

تعطیلی دو هفته‌ای صنایع

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۶۳۴۶

تعطیلی دو هفته‌ای صنایع

قرار است براساس مصوبات جلسه دیروز برخی از صنایع دو هفته تعطیل شوند تا هم از فرصت تابستان و هم با توجه به شرایط حاد کرونایی کشور برای کاهش فشار بر شبکه استفاده شود.

به گزارش ایمنا، رضا اردکانیان در جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی علل خاموشی‌های اخیر اظهار کرد: در خصوص نقش استخراج رمزارزها بر خاموشی‌ها باید عرض کنم که با کمک دستگاه‌های مسئول و نیروی انتظامی در هفته‌های اخیر ۳۶۴۶ مرکز غیرمجاز که در آنها ۱۹۶ هزار و ۲۳۳ دستگاه ماینر وجود داشت جمع‌آوری شد، برق مصرفی این مراکز غیرمجاز ۵۷۰ مگاوات بوده و برق مراکز مجاز ۵۲۱ مگاوات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به صورت مستمر بررسی‌ها و نظارت‌ها ادامه دارد و بلافاصله بعد از اعلام رئیس جمهور، تا آخر تابستان ماینرها قرار است خاموش شوند. شب گذشته جلسه مفصلی در این زمینه برگزار شد و دادستان کل کشور به همه مراکز اعلام کردند که دستگاه‌های جمع آوری شده نیز تا پایان تابستان نگهداری شده و تحویل داده نشود.

وزیر نیرو اظهار کرد: قرار است براساس مصوبات جلسه دیروز برخی از صنایع دو هفته تعطیل شوند تا هم از فرصت تابستان و هم با توجه به شرایط حاد کرونایی کشور برای کاهش فشار بر شبکه استفاده شود. بحمدالله اثر جلسات دیشب مشاهده شد، بنده از دیروز صبح در هر جلسه‌ای که حضور داشتم احساس کردم یک عزم جدی و مشترک در این زمینه ایجاد شده، ان‌شاء‌الله بتوانیم از دو هفته آتی که با افزایش دما و افزایش مصرف مواجه هستیم عبور کنیم.

جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنان ادامه داشته و نمایندگان در حال اظهارنظر و پیشنهادات برای کنترل وضعیت به وجود آمده هستند.

اردکانیان در ادامه جلسه کمیسیون انرژی و پس از استماع پیشنهادات نمایندگان اظهار کرد: از تک تک اعضای کمیسیون و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای تشکیل این جلسه تشکر می‌کنم، همه نمایندگان اکنون در سخت‌ترین لحظات عمر نمایندگی خود در مواجه با موکلین‌شان که به حق نسبت به شرایط ایجاد شده گله‌مند هستند، قرار دارند. ما هیچ تردیدی نداریم که حق با مردم است. اما از سوی دیگر قوای مجریه، مقننه و قضائیه و تمامی نهادها و سازمان‌ها و حتی خود مردم نیز نباید فراموش کنند که همه ما در این مدت با دشمنی روبرو بودیم که چشم طمع به کشور داشت و تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه کشورمان وضع کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در زمان تحریم‌ها دشمن تمام سعی خود را کرد تا بیشترین فشار را بر ما وارد کند. بیش از ۹ میلیارد یورو تسهیلات فاینانس متوقف شد و تکمیل نیروگاه‌های ما نیز نیمه کاره بود اما بر روی عزم ما در برابر دشمن تأثیری نداشته است. بنده از دیروز شاهد شکل‌گیری عزمی جدی و قاطع در بین تمام بخش‌ها و نهادها برای مدیریت بحران ایجاد شده هستم و از این امر قدردانی می‌کنم.

وزیر نیرو در ادامه اظهار کرد: همه می‌دانند وزیر نیرو می‌رود اما نگاهی که به صنعت برق شد و حرف‌هایی که از تریبون‌ها زده می‌شود باقی خواهد ماند. ما قصد داریم تا با عزمی جدی تا جایی که ممکن است نقاط ضعف را شناسایی کنیم و سپس تحویل دولت سیزدهم دهیم. جمع بندی که در کمیسیون صورت گرفت بسیار سودمند بود و قرار شد کمیته‌ای تشکیل شود ما نیز همیشه عزم جدی برای همکاری با مجلس شورای اسلامی داریم.

اردکانیان در پایان گفت: اما اگر بخواهم در پاسخ به نمایندگان بگویم که تأثیر اقدامات انجام شده برای مدیریت خاموشی‌ها تاکنون چه بوده است با توافقی که اعضای دولت با صنایع بزرگ داشتند میزان خاموشی‌ها که در دوشنبه شب ۶۰۰۰ مگاوات بود در دیشب به ۱۱۰۰ مگاوات رسید که همکاری بسیار خوبی را نشان می‌دهد. قطعاً راهکارهای مجلس شورای اسلامی راهگشاست و ما آن را دنبال خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 505680

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تعطیلی صنایع صنایع صنایع تعطیل می شوند تعطیل شدن صنایع شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجلس شورای اسلامی خاموشی ها دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۶۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟