Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@17:14:26 GMT

سفیر ارمنستان به استان مرکزی سفر می کند

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۶۴۸۰

سفیر ارمنستان به استان مرکزی سفر می کند

ایسنا/مرکزی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: سفیر ارمنستان یکشنبه به استان مرکزی سفر می کند.

ناصر بیکی ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰ در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی در خصوص برنامه های صادراتی استان در سال جاری اظهار کرد: برای توسعه صادرات باید آمار دقیقی از میزان صادرات استان در اختیار باشد، به عنوان مثال شرکت املاح معدنی ایران سالانه صادرات قابل قبولی دارد، اما در آمار استان ثبت نمی شود و کارت بازرگانی این شرکت به نام استان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باید تسهیلات صادرکنندگان را تقویت کرد، در پسابرجام باید رفت و آمد هیات های تجاری را تسهیل کرد و اتاق بازرگانی در این راستا برنامه هایی را تدوین کرده است.

بیکی تصریح کرد: مسئله بازگشت ارز حاصل از صادرات را یک بار برای همیشه باید حل کرد، برای توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی بدون راهبرد نیست.

وی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی اظهار کرد: اگر متولی بخش کشاورزی دقیقا مشخص نشود، امکان توسعه صادرات محصولات کشاورزی وجود ندارد.

بیکی گفت: دیدار با سفرا از جمله سفر سفیر ارمنستان در روز یکشنبه آینده به استان، راه اندازی دفتر سوریه و کردستان عراق و آغاز صادرات از طریق فرودگاه اراک به منظور توسعه زیرساخت های حمل و نقل از جمله اقدامات مدنظر استان است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه دبیر نمایشگاه بین المللی سنگ ایران افزود: نمایشگاه دائمی سنگ براساس ۷۰ درصد پراکندگی سنگ کشور در شعاع ۲۵۰ کیلومتری محلات قرار دارد و می توان این موضوع را ساماندهی کرد و در توسعه صادرات اثربخش بود.

حلاجیان گفت: به منظور ایجاد نمایشگاه دائمی سنگ لازم بود این پتانسیل به صنعت سنگ کشور معرفی شود و چند دوره اخیر برگزاری نمایشگاه بسیار موفق بوده است، به طوری که فضای خالص نمایشگاه در سال گذشته به ۱۹ هزار و ۷۵۰ مترمربع رسید که پس از نمایشگاه ساختمان تهران، بیشترین فضای نمایشگاهی سنگ و معدن است و می توانیم سنگ را از سراسر کشور درمحل نمایشگاه تجمیع و صادرات را انجام داد.

حلاجیان برای نمایشگاه امسال که برگزاری آن برای ۲۰ تا ۲۳ مهرماه برنامه ریزی شده است، پیش بینی می کنیم بیش از ۳۰ هزار تن سنگ در نمایشگاه عضه شود و پتانسیل های جدید معدنی معرفی شود. تکنولوژی های جدید معرفی خواهد شد و می توان با توجه به ظرفیت های موجود هیات های اقتصادی و سفرا را به نمایشگاه دعوت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استان مرکزی توسعه صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان یزد، غرفه برتر نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی نهادهای برگزارکننده، غرفه استان یزد به‌عنوان غرفه برتر این نمایشگاه معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، هم‌زمان با روز پنجم و پایانی ششمین نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استاندار و دستیار استاندار و مجری طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان یزد به‌عنوان مدیر برتر در طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی و همچنین برای کسب عنوان غرفه برتر این نمایشگاه، با اهدای لوح، تقدیر شد.

کد خبر 749892

دیگر خبرها

  • سه بانک دیگر به فهرست ارائه دهندگان خدمت چک الکترونیکی اضافه خواهند شد
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • استان یزد، غرفه برتر نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی