Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این فرمان، امکان شکایت قربانیان تیراندازی از سازندگان اسلحه را آسان تر می کند.

«اندرو کومو» فرماندار نیویورک با توجه به افزایش جرم و جنایت در شهر نیویورک و سراسر آمریکا، خشونت مسلحانه را وضعیت اضطراری فاجعه بار خواند.

وی از اقدامات ویژه ای برای جلوگیری از افزایش موارد تیراندازی که از زمان آغاز شیوع کرونا شهر نیویورک را فرا گرفته است، رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کومو گفت: اگر به آمار جدید نگاه کنید، می بینید که افراد بیشتری در نتیجه خشونت مسلحانه و جرم و جنایت به نسبت کووید – ۱۹ می میرند.

وی افزود: این یک مشکل ملی است، اما کسی باید پا پیش گذارد و این مشکل را حل کند، زیرا آینده ما به آن بستگی دارد.

فرماندار نیویورک یادآور شد که در حال انتصاب یک هماهنگ کننده ویژه برای جلوگیری از خشونت های مسلحه مرتبط با خدمات بهداشت و سلامت در ایالت نیویورک است.

این بخش هماهنگ کننده با خدمات اجتماعی، خدمات زندان ها، نیروهای پلیس و بخش های دیگر هماهنگی برقرار می کند.

همچنین یک یگان ویژه پلیس برای مقابله با قاچاق سلاح گرم از ایالت های دیگر به ایالت نیویورک تشکیل می شود.

نیویورک از قوانین سختی در زمینه فروش اسلحه در آمریکا برخوردار است، اما سفر به ایالت های همسایه همچون پنسیلوانیا و نیوجرسی برای خرید سلاح آسان است. این ایالت ها از قوانین سست تری در زمینه فروش سلاح برخوردار هستند.

فرماندار نیویورک همچنین از اختصاص ۱۳۸ میلیون دلار سرمایه برای پیشگیری از مشکلات از جمله ۷۶ میلیون دلار برای اشتغالزایی برای جوانان در معرض خطر خبر داد و دو قانون را امضا کرد که از روز سه شنبه به مرحله اجرا رسید.

به موجب یکی از این قوانین، طرح دعوی حقوقی در محافل قضایی علیه سازندگان و فروشندگان اسلحه برای غیرنظامیان آسان تر می شود. مورد دوم با هدف جلوگیری از دستیابی مجرمان به سلاح امضا شده است.

این تدابیر در حالی اتخاذ شده که نیویورک و دیگر مناطق آمریکا با افزایش قابل توجه جرم و جنایت از تابستان سال گذشته روبه رو بوده است.

شهرهای بزرگ ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش ۳۰ درصدی قتل و آدم کشی بودند و جمهوریخواهان، مقام های دموکرات را به سهل انگاری در این زمینه متهم می کنند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته طرحی برای محدود کردن جریان سلاح گرم ارائه داد، اما کنگره ای که دچار اختلاف است، تصویب قوانین را برای دموکرات ها سخت می کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا نیویورک خشونت مسلحانه ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نیویورک خشونت مسلحانه ویروس کرونا نیویورک خشونت مسلحانه ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، اورژانس شهر هیوز اعلام کرد که بر اثر وقوع گردباد ۴ نفر از جمله یک کودک در ایالت اکلاهما و یک نفر در آیووا واقع در آمریکا جان خود را از دست داده‌ اند.

بر اساس اعلام این رسانه، در نتیجه وقوع این گردباد حدود ۱۰۰ نفر نیز زخمی شده اند.

این در حالیست که در شهر سالفر در جنوب اکلاهما نیز حدود ۳۰ نفر مصدوم شده‌ اند.

سرویس ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد که در طول شب گذشته، گردبادهای عظیم و بسیار مرگبار زیادی در نقاط مختلف ایالت اوکلاهاما ثبت شد.

کوین استیت، فرماندار اوکلاهاما نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که چهارمین مورد مرگ در شهر سولفور در شهرستان موری که به شدت آسیب دیده است، رخ داده است.

عملیات پاکسازی در مناطق حادثه‌دیده در جریان است.

کد خبر 6092509

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • ببینید | مرگ سه افسر پلیس؛ اولین تصاویر از تیراندازی خونین در ایالت کارولینا
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • خیزش دانشجویی در آمریکا از ویتنام تا غزه
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم