Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@20:44:47 GMT

هزار و ۲۰۰ گزارش تخلف تفریغ بودجه ارسال شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۷۰۹۰

هزار و ۲۰۰ گزارش تخلف تفریغ بودجه ارسال شد

دادستان دیوان محاسبات کشور از ارسال یک هزار و ۲۰۰ گزارش تخلف از تفریغ بودجه طی سال گذشته به دیوان محاسبات کشور خبر داد.

 علی کامیار روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: ۴۰۰ مورد از این گزارش ها مربوط به بحث سامانه ها است.

وی با اشاره به رویکرد جدید دیوان محاسبات بر پایه فن آورانه و مردم پایه افزود: تلاش می شود تا با شفاف سازی ها خود مردم در جریان گزارش ها باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: گزارش تفریق بودجه در مجلس قرائت می شود تا مردم در جریان آن قرار گیرند و در سامانه دیوان نیز قرار می گیرد.

کامیار تاکید کرد: هرچه قدر گزارش های مردم از عملکرد مالی دیوان شفاف باشد اعتماد آنها بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات باید در تلاش باشد اعتماد مردم در بحث مالی دستگاه ها افزایش یابد، تاکید کرد: مردم باید مطالبه گر باشند و دیوان محاسبات را کمک کنند.

دادستان دیوان محاسبات کشور افزود: حسابرسی ترک فعل مدیران یکی از اولویت های مهم دیوان محاسبات است و اگر مسئولی نتواند انتظارات مورد نظر را برآورده کند و مرتکب ترک فعل شود توسط دیوان محاسبات مورد پیگیری قرار می گیرد.

کامیار تصریح کرد: این دیوان، در کنار توجه دقیق به مساله ترک فعل از ریسک پذیری مدیران دولتی برای بهبود وضعیت اقتصادی، اشتغال و توسعه کشور کاملا حمایت می کند.

وی یادآور شد: دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی در اوج همکاری متقابل قرار دارند و همکاری دو سویه مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات سبب می شود تا شاهد تصویب یک بودجه عملیاتی و کاربردی در سال های بعدی باشیم.

کامیار گفت: سند چشم اندازه ۴ ساله آینده دیوان محاسبات کشور تدوین شده است که در این سند مبحث فناوری و اتکا به مردم مورد توجه است.

دادستان دیوان محاسبات کشور افزود: با استفاده بیشتر از فناوری و ایجاد زیرساخت های لازم می توان جلوی هرگونه تخلف را در دستگاه های اداری گرفت و تعداد تخلفات مالی را کاهش داد.

کامیار عنوان کرد: اهمیت دادن به استان ها و شناخت کامل از مسائل و ویژگی های مختلف استان های کشور از اولویت های مهم دیوان محاسبات در دوره جدید است.
وی یادآور شد: شفاف سازی مسائل مالی یکی دیگر از موضوعاتی است که مورد توجه و پیگیری دیوان محاسبات کشور است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با حضور یک مجلس و دولت انقلابی این دوره بسیاری از مشکلات مرتفع شود.

وی افزود: مطالبات مجلس از دیوان به حق است که تلاش می شود انجام گیرد.

وی تغییر رویکرد دیوان محاسبات و تهیه سند راهبردی را از اولین اقدامات این دیوان برشمرد و بیان کرد: عدم تکمیل سامانه ها از ضعف ها است که اکنون دیوان پیگیری می کند که این سامانه ها به نتیجه برسد.

کامیار گفت: هستند عده قلیلی که با سو استفاده عملکرد نیروهای پر تلاش را زیر سوال می برند.

وی ادامه داد: امیدواریم دیوان محاسبات از سندرسی به رسیدگی هوشمند برسد که باید جلو تخلف را بگیریم نه اینکه پس از انجام تخلف دنبال مچ‌گیری باشیم.

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: ریسک پذیری را در مدیران باید افزایش دهیم و دیوان محاسبات به دنبال این موضوع است تا همکاری بیشتری بین دستگاه ها و دیوان محاسبات ایجاد کند.

وی از مدیران خواست که دیوان محاسبات به عنوان مزاحم نبینند زیرا این دیوان دلسوز مدیران است و،مدیران سرمایه های کشور هستند و نباید خدایی نکرده به گونه ای باشد که از بیت المال سو استفاده شود.

کامیار با تاکید بر اینکه هر استانی در جای خودش تلاش خود را برای توسعه انجام دهد، گفت: استان ایلام را به عنوان استانی شهید پرور و افتخار آمیز می شماریم  همواره که در صحنه دفاع مقدس خوش درخشیده و در میزبانی از زائرین حسینی برای مردم خاطرات خوبی به یادگار گذاشته است.

دادستان دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: امیدواریم در دولت جدید جبران مافات در محرومیت زدایی با توجه به سالهای جنگ تحمیلی در این استان محروم انجام گیرد.

وی افزود: آرزو می کنیم برای دولت آقای رییسی که نارسایی ها وکاستی ها به بهانه تحریم که نتوانستیم پیشرفت کنیم در دوران جدید از فرصت ها استفاده کنیم و خدمات بیشتری به مردم ارایه دهیم ‌./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دادستان دیوان محاسبات کشور دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی جنتی، رئیس هیأت اجرایی حزب اعتدال و توسعه در اولین نشست هم اندیشی سران حزب که با هدف اتخاذ تصمیم های کلان و راهبردی در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضای ارشد و دبیران استانی برگزار شد، ضمن انتقاد به نحوه اعمال خشونت در برخورد با زنان بی حجاب و برخوردهای گزینشی و جانبدارانه برخی از نهاد های قدرت اظهار نمود: متأسفانه افرادی که خودی محسوب می شوند، هرگونه تخلف آنان نادیده گرفته می شود، ولی کسانی که غیر خودی نامبرده می شود کمترین تخلف مطبوعاتی آنان نیز موجب احضارشان به دادسرا می شود.

وی گفت: اتفاقات اخیر در مورد امام جمعه تهران و نادیده گرفتن تخلفات ایشان که نوعی دهن کجی به مردم یکی از این موارد است و ده ها مورد دیگر نیز از تخلفات و موارد غیر قانونی وجود دارد که با آن برخوردی صورت نگرفته است.

وی افزود: متأسفانه فساد در کشور به صورت نهادینه و سیستماتیک در آمده و از نظر شفافیت ایران در رتبه آخرین کشور های عضو سازمان ملل متحد قرار دارد. ناکارآمدی و بی توجهی به مشکلات اساسی مردم از جمله وجود تورم افسار گسیخته موجبات نارضایتی اقشار مختلف مردم را پدید آورده است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902213

دیگر خبرها

  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است
  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • یک مشاور املاک در کرمانشاه پلمب شد
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت