Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@04:42:16 GMT

کرونای دلتا چیست؟ +علائم اولیه

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۷۵۱۷

کرونای دلتا چیست؟ +علائم اولیه

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه کرونای دلتا بیشتر مانند یک سرماخوردگی شدید بروز خواهد کرد، گفت: این بیماری کمتر علائمی همچون سرفه دارد، اما بدن‌درد و سایر علائم بیماری بعد از چند روز اضافه می‌شود.

به گزارش ایمنا، آبتین حیدرزاده، خاستگاه کرونا دلتا را کشور هندوستان دانست و اظهار کرد: این جهش مربوط به کرونای ووهان است که در هندوستان رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کرونای دلتا ذاتاً توانایی سرایت بیشتری نسبت به ویروس اولیه دارد، تصریح کرد: این جهش جدید می‌تواند سریع‌تر افراد را بیمار کند و تعداد بیشتری از افراد در تماس قرار گرفته با فرد مبتلا به دلتا، بیمار خواهند شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سرعت سیر اپیدمی دلتا در جامعه را بیشتر دانست و افزود: علائم این بیماری قدری متفاوت از کرونای اولیه است لذا بر اساس ادبیات علمی دنیا که تاکنون در اختیار ما قرار گرفته، بیماری دلتا بیشتر تمایل دارد به صورت گلودرد شدید و تب بروز کند.

حیدرزاده، با بیان اینکه کرونای دلتا بیشتر مانند یک سرماخوردگی شدید بروز خواهد کرد، گفت: این بیماری کمتر علائمی همچون سرفه دارد، اما بدن درد و سایر علائم بیماری بعد از چند روز اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: سرعت بروز علائم این بیماری بیشتر شده و معمولاً تا ۱۴ روز طول نمی‌کشد، بلکه بین دو تا چهار روز علائم خودش را بروز می‌دهند و ابتلاء به صورت گروه خانوادگی است، یعنی اگر یکی از افراد خانواده با فرد بیمار در تماس باشد، همه اعضای خانواده با هم علائمشان بروز می‌کند.

معاون علوم پزشکی گیلان، احتمال بستری شدن بیماران دلتا را بیشتر دانست و یادآور شد: این بیماری تازه وارد کشور شده و هنوز درباره میزان مرگ و میر آن اطلاعات نداریم.

وی به سرعت گرفتن روند بیماری کرونا در استان گیلان اشاره کرد و گفت: اگرچه هنوز کرونای دلتا را در گیلان شناسایی نکردیم، اما به احتمال زیاد وارد استان شده، زیرا شاهد قرمز شدن شهرستان‌ها و در معرض قرمز قرار گرفتن مابقی هستیم.

حیدرزاده گفت: مردم باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه پرهیز از دورهمی و استفاده از ماسک جدی باشند، کل بستری‌های استان بیش از ۳۳۰ نفر است که سیر فزاینده بیماری را نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

کد خبر 505709

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا دلتا ویروس دلتا پلاس کرونا دلتا ویروس جهش یافته هندی ویروس دلتا ویروس جهش یافته دلتا کرونا دلتا پلاس طوفان دلتا ویروس کرونای دلتا کرونا دلتا در ایران ابتلا به کرونا دلتا کرونا دلتا در استان های کشور شناسایی کرونا دلتا آخرین اخبار ویروس کرونا آخرین اخبار کرونا کرونا در ایران شیوع کرونا شیوع کرونا دلتا پیشگیری از کرونا پیشگیری از کرونا دلتا ابتلا به کرونا انتقال بيماري کرونا انتقال کرونا دلتا علائم کرونا علائم کرونا دلتا کرونا و اقتصاد اخبار کرونا دلتا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کرونای دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | میگرن چیست؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

میگرن اختلالی است که ابتدا به صورت سردرد بروز می‌کند. از ویژگی‌های آن سردرد‌های ملایم، متوسط یا شدید است و غالباً با بروز درد در چشم همسو با قسمتی از سر که دچار درد شده‌است و علائمی در دستگاه عصبی خودگردان همراه است. حملات میگرنی ممکن است ساعت‌ها یا حتی روزها به طول بینجامد و گاهی سردرد آن‌قدر شدید شود که در فعالیت‌های روزانه شما اختلال ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • ببینید | میگرن چیست؟
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود