Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش امانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرز دوغارون در شهرستان تایباد استان خراسان رضوی طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این پروژه حدود ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که می تواند نقش موثری در سرعت بخشیدن به تردد ناوگان حمل و نقل بین المللی ایران و افغانستان داشته باشد.

وی ادامه داد: این پروژه از پارسال آغاز شده و هماهنگی با کشور افغانستان و دستگاه های مستقر در مرز دوغارون از مشکلاتی بودند که برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اختلاف مرزی میان ایران و افغانستان از اجرای طرح جامع پایانه مرزی جلوگیری می کرد که با حل این اختلاف، این طرح نیز اجرا می شود.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب که بر مبادلات تجاری و فرهنگی با همسایگان تاکید داشتند افزود: این امر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و تلاش می شود از ظرفیت های کشورهای همسایه استفاده شود تا آسیب پذیری کشور کاهش یابد.

امانی ادامه داد: در شرایط تحریم های یک جانبه آمریکا، مرزهای کشور به مسایل اقتصادی و تجاری کشور کمک کردند و در صدد هستیم پایانه های مرزی را فعال کنیم.

وی گفت: ایران با کشور پاکستان نیز مدتها از طریق مرز میرجاوه ارتباط داشت که طی ۶ ماه گذشته دو مرز ریمدان و پیشین هم به آن افزوده شدند و قرار است چهارمین پایانه مرزی هم در ناحیه جنوبی استان سیستان و بلوچستان افتتاح شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با دستور رییس جمهوری مدیریت واحد پایانه های مرزی به سازمان راهداری واگذار شده تا امور پایانه‌های مرزی کشور سامان یابد.

وی ادامه داد: از آنجایی که فعالیت در مرزها ۲۴ ساعته می باشد اگر اختلافی بین نهادهای مستقر در مرز ایجاد شود نیاز است که یک سازمان مدیریتی پاسخگو باشد.

امانی گفت: آیین نامه این دستگاه مدیریتی هم برای مشخص شدن حوزه کاری در حال تصویب است.

وی امروز به همراه مدیران استانی و شهرستانی راهداری، از روند بهسازی جاده بین المللی دوغارون - اسلام قلعه بازدید و در نشست مربوط به آن شرکت کرد.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها مرز دوغارون مشهد افغانستان وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز دوغارون مشهد افغانستان مرز دوغارون مشهد افغانستان وزارت راه و شهرسازی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت از پایانه مرزی میرجاوه در فروردین ۱۴۰۳، ۱۵۰ هزار و ۹۷۰ تن کالا بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کرد اظهار کرد: طی فروردین سال‌جاری، ۱۵۰ هزار و ۹۷۰ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه در شمال این استان جابه‌جا شده است که از این میزان جابه‌جایی کالا، ۱۰۱ هزار و ۲۰۶ تن صادرات، ۱۷ هزار و ۱۱۰ تن واردات و ۳۲ هزار و ۶۵۴ تن به ترانزیت کالا از پایانه مرزی میرجاوه اختصاص داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در فروردین سال‌جاری تعداد ۲۲ هزار و ۸۲۴ نفر مسافر از پایانه مرزی میرجاوه تردد صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هفت درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان ترانزیت، صادرات و واردات از پایانه مرزی میرجاوه طی این مدت نشان دهنده ظرفیت و توانمندی بالای سیستان و بلوچستان در توسعه تجارت با کشورهای منطقه است، یادآور شد: توسعه اقتصاد منطقه‌ای و حمل‌ونقل بین‌المللی، افزایش مبادلات با کشورهای همسایه و پذیرا بودن خیل عظیم زوار پاکستانی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی از جمله برخی قابلیت‌های قابل توجه این پایانه مرزی است.

کد خبر 751655

دیگر خبرها

  • روانسازی تردد در پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی ضروری است
  • افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه
  • آغاز مجدد پروژه راهسازی کمربندی قلعه نو
  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد