Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در گیلان پرورش انسان‌های صالح را از رسالت‌های حوزه‌های علمیه دانست و گفت: حوزه‌های علمیه نیروهایی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه تربیت کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در دیدار مدیر و کارکنان حوزه علمیه خواهران استان و مدیران مدارس علمیه خواهران شهرستان‌های گیلان با وی به نامه 45 امام علی(ع) در نهج‌البلاغه اشاره و اظهار داشت: خوشا به حال انسانی که در زندگی تکلیف‌مدار باشد و واجبات را انجام دهد‌

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه انسان‌های پایبند به انجام تکلیف به سعادت می‌رسند خاطرنشان کرد: روح انسان در سایه انجام تکلیف آرام می‌گیرد بنابراین خوشا به حال نفسی که بتواند سختی‌ها را تحمل کند از طرفی کسی که خواستار مقام‌های معنوی است باید دیده بیدار در شب داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله فلاحتی شناساندن معارف دین خدا به بانوان را نخستین رسالت حوزه‌های علمیه خواهران دانست و ابراز داشت: رسالت عالمان دین همواره سخت، دشوار اما پر از اجر است البته پرورش فرزانگان و فرهیختگان را دومین رسالت حوزه‌های علمیه به ویژه مدارس علمیه خواهران می‌دانیم.

‌گلایه‌مندی صنایع گیلان از قطع نامنظم برق؛ شرایط لازم برای تولید فراهم نیستنماینده ولی‌فقیه در استان گیلان: شهیدان «انصاری و نورانی» دلداده خدمت به مردم بودندنماینده ولی‌فقیه در گیلان: مطالبات چایکاران به‌موقع پرداخت شود

امام جمعه رشت پرورش انسان‌های صالح را سومین رسالت حوزه‌های علمیه برشمرد و افزود: خداوند متعال و اولیا الهی به همراه انسان‌های صالح همواره یاری‌رسان حوزه‌های علمیه هستند و حوزه‌های علمیه نیز وظیفه دارند که نیروهایی در جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه تربیت کنند.

رییس ستاد احیای امر معروف و نهی از منکر استان گیلان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی گذشته خاطرنشان کرد: مدارس علمیه در سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا سال سختی را پشت سر گذاشتند.

وی به سخنی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه "کسی که بامدادان تا شامگاهان عمرش را وقف طلب علم کند خود را در رحمت الهی فرو برده است" اشاره کرد و گفت: انسان اگر به دنبال عالم شدن است باید بتواند مسیر عالمان شیعه و بزرگان شیعه را برود.

مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان نیز در این دیدار ارتقاء کیفیت آموزشی را جزو برنامه‌های اولویت‌دار حوزه علمیه خواهران گیلان خواند و اظهار داشت: اتفاقات خوبی در حوزه‌های علمیه خواهران استان رخ داده است و در مسیر تحول قرار گرفت.

حجت‌الاسلام مرتضی حبیبی با اشاره به اولویت‌های حوزه علمیه خواهران در گیلان خاطرنشان کرد: تقویت و ارتقاء علمی اساتید از دیگر برنامه‌های حوزه علمیه خواهران استان گیلان است.

انتهای پیام/612/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه علمیه خواهران ولی فقیه در گیلان حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در این دیدار گفت: امر معلمی بهترین و با ارزشترین مسئله خلقت و عالم است و پیامبران بالاترین معلمان بشر هستند .

وی تصریح کرد : اگر خیری از قشر معلم بر انسان ها برسد کل عالم دعا گوی آن هستند و سعادت دنیا و آخرت را برخوردار است .

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی بیان کرد : تربیت درست نسل جوان برای آینده کشور امری بسیار ضروری است و این امر با اهتمام ویژه معلمان محقق خواهد شد .

مدیر کل آموزش و پرورش استان در این دیدار گفت: آموزش و پرورش در سایه همکاری صادقانه معلمان در تمام نقاط مرزی و داخل استان مشغول به شغل مقدس معلمی و تدریس علم و معنویت  هستند و خروجی آن در جهتسند بنیادیت  تربیت نسل متعهد انقلابی و علمی است .

مطهری افزود:  سند بنیادین و الفبای تحول آموزش و پرورش جزو اولویت ها و برنامه های متعالی ماست و تشکل های فرهنگی که تنویر کننده مباحث علمی و آموزشی و دینی که از منویات رهبر معظم انقلاب است همیشه فعال هستند و کمک مسئولین بخصوص مقامات عالی استان می تواند در تحقق برنامه های آموزشی بسیار موثر باشد.

دیگر خبرها

  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس