Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری صبح چهار شنبه در نشست با مسئولان فرهنگی خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به کارکردهای اجتماعی عفاف و حجاب در قرآن، اظهار کرد: همان‌طور که از ضمائر جمع در آیات مربوط به عفاف و حجاب نیز قابل استنباط است، تبیین حکمت‌های پوشش اسلامی عمدتاً رویکردی اجتماعی دارد که لازمه تحقق آن در جامعه، رعایت آن توسط افراد جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: از این جهت پوشش اسلامی تنها از کارکرد فردی برخوردار نیست بلکه دارای کارکرد اجتماعی و از آن جمله تأمین امنیت اجتماعی نیز هست.

وی اضافه کرد: فرهنگ عفاف و حجاب با تأثیر مستقیم و یا غیرمستقیم در ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه، تعدیل و مدیریت صحیح غرایز، پاسداشت فضائل و ارزش‌های انسانی مانند عفت، حیا، و غیرت امنیت اجتماعی را ارتقا می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری حفظ جایگاه الهی و نقش حقیقی و حیاتی زن در جامعه، تحکیم مقدس‌ترین نهاد اجتماعی یعنی نهاد خانواده، پاکی نسل‌ها، فرو کاستن و مهار آمار فزاینده طلاق، ارتقای محسوس هویت و معنویت در جامعه، مصونیت جامعه از بروز و ظهور فساد مختلف با پیشگیری کرامت محور از تهییج و فوران هیجانات غیر لازم و پیشگیری از بروز امراض جسمانی و روانی را از دیگر کارکردهای حجاب و عفاف در جامعه برشمرد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: ایجاد تمهیدات لازم برای حضور امن و سالم بانوان در جامعه و نقش‌آفرینی‌های مثبت و اثربخش در تحقق آرمان‌های فاخر اجتماعی، مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب و جلوگیری از مرعوبیت فکری و فرهنگی جامعه در مواجه با سبک زندگی غربی از دیگر مواردی است که به‌واسطه اهتمام به حجاب و عفاف در جامعه به دست می‌آید.

وی افزود: تأثیرگذاری حجاب و عفاف در اصلاح الگوی مصرف در استفاده از کالاهای تجملاتی، لوازم بهداشتی و آرایشی، کاهش چشمگیر بزه، جرایم، ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی و استحکام جوامع اسلامی از دیگر مواردی است که زمینه‌های پایداری امنیت اجتماعی را فراهم می‌سازد.

حجت الاسلام نوری در انتها بیان داشت: بنابراین قرآن، حجاب را از مصادیق مهم تحقق، بقا و ارتقای امنیت اجتماعی می‌داند و امنیت اجتماعی، هدف اساسی تشریع حجاب است.

کد خبر 5252915

منبع: مهر

کلیدواژه: حجاب و عفاف رضا نوری امام جمعه بجنورد بدحجابی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه قطعی برق گرگان ایلام اردبیل خشکسالی مصرف برق یاسوج اراک انتخابات 1400 امنیت اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان جبلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه انتخاباتی صداوسیما، اظهار کرد: مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی در حال ضبط است و در زمان تبلیغات پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد صداوسیما در موضوع عفاف و حجاب می‌دهید، اظهار کرد: نمره خیلی بالایی نیست، نه اینکه کار زیادی انجام نشده است، بلکه باید کارهای بیشتری انجام شود، چون موضوع حجاب فراگیری زیادی دارد. برنامه‌های صداوسیما آماده شده و به حجم آن از لحاظ کمی و کیفی اضافه می‌شود. برنامه ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی و کنشگری عفیفانه زن مسلمان است.

جبلی در خصوص دلیل بسته شدن دفتر صداوسیما در کشور آذربایجان، گفت: اطلاعات به روز ندارم، ولی از سال‌های پیش محدودیت‌هایی برای صداوسیما و سایر نهادهای فرهنگی ما ایجاد شده بود و تلاش می‌کنیم از طریق وزارت خارجه این محدودیت برداشته شود.

وی درباره دلیل پخش نشدن سریال حشاشین در ایران، گفت: ساترا مسئولیت دارد تا جلوی پخش محتوای تحریف شده که به درک اجتماعی لطمه می‌زند و افکار عمومی را منحرف می‌کند را بگیرد. سریال حشاشین براساس واقعیت نیست، بلکه تحریف تاریخ است و ساترا برای پخش آن به سکوها تذکر داده و سکوها هم حذف کردند.

کد خبر 6094167

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است
  • کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!