Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا، محمدرضا دشتی اردکانی روز چهارشنبه در جمع منتخبان ششمین دوره شورای شهرهای اردکان و احمدآباد با قدردانی از حضور مردم حوزه انتخابیه خود در انتخابات روز ۲۸ خردادماه امسال، افزود: قانون اساسی ایران به‌عنوان یکی از مترقی‌ترین قوانین در جهان مطرح است و به اذعانِ مرکز پژوهشی حقوقدانان دنیا، ۶ اصل مربوط به شوراها در آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کار شورا دخالت نمی‌کند اما بنا بر وظیفه قانونی بر روند فعالیت آنان نظارت دارد، اظهار کرد: البته اگر گاهی از سوی اعضای شورا خواسته شود، نظر خود را ارایه می دهد و در هر رده‌ای هم لازم باشد همکار و همدل شوراهای شهر است.

نماینده مردم اردکان در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه باید همه محله را به یک نگاه دید و رفع تبعیض و بی‌عدالتی از برخی محله ها یکی از اولویت‌های فوری منتخبان شوراهای جدید باشد، اذعان کرد: همان گونه که مجلس یازدهم یکی از مجالس جوان دوار است؛ در این دوره شورای شهر اردکان ترکیب جوان دارد و از این رو امیدهای زیادی برای اقدام و عمل شورای ششم وجود دارد.

دشتی اردکانی یادآور شد: توجه به مسایل بانوان، حضور منظم در بین آحاد و اقشار مختلف مردم، انتقال تجارب، تبادل نظر و تعامل با شورای سایر شهرها و ارتباط مداوم با مسوولان استان یزد باید در دستور کار شوراهای جدید شهر و روستا باشد. 

 شهرستان ۱۱۸ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق،  احمدآباد و اردکان است.

برچسب‌ها شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یزد اردکان احمدآباد انتخابات شهر و روستا محمد رضا دشتی اردکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یزد شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یزد اردکان احمدآباد انتخابات شهر و روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس، مردم به داوطلبانی رأی دهند که بتوانند در مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند و روحیه تحول‌گرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضاهایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت و امنیت دور دوم انتخابات مجلس، تاکید کرد: یکسری اشکالات در مرحله اول انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه از جمله ثبت رأی با کد ملی دیگران مطرح شد که در مرحله دوم انتخابات مجلس باید از اشکالاتی از این دست جلوگیری شود.

کد خبر 6085438 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است