Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز، بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه که در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد، گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه یک باند کلاهبرداری، با تهیه مدارک هویتی جعلی و با الصاق عکس خودشان بر روی آن اقدام به تهیه کارت ملی با هویت جعلی کرده و با استفاده از این مدارک و مراجعه به بانک اقدام به افتتاح حساب و اخذ دسته چک برای انجام کلاهبرداری می‌کنند، بررسی موضوع در دستورکار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شده و پس از تحقیق و بررسی‌های شبانه روزی مشخص شد که موضوع صحت داشته و این افراد تاکنون از تعدادی از شکات در سطح کرج و استان های همجوار کلاهبرداری کرده اند.

این مقام مسؤول درخصوص شیوه کلاهبرداری متهمان اظهار کرد: متهمان ابتدا با مدارک جعلی یک چهاردیواری تحت عنوان کارگاه در ماهدشت اجاره کرده و سپس به اصناف مربوط به قالب‌های فلزی و آهنی برای اجاره وسایل  رفته و به صورت ماهانه و ارائه چک تضمینی از دسته چکی که تحت عنوان جعلی مذکور گرفته بودند قالب‌های فلزی را به چهاردیواری منتقل کرده و پس از چند روز  چهار دیواری را  به صاحبش تحویل و  قالب‌ها را به استان تهران منتقل کرده و متواری می‌شدند.

این فرمانده انتظامی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی ۴ نفر از اعضای این باند کلاهبرداری که همه سابقه دار بودند را در استان‌های البرز، تهران و آذربایجان شرقی شناسایی و با هماهنگی قضائی در چند عملیات غافلگیرانه  همه آنها را دستگیر کردند.

محمدیان با اشاره به اعتراف متهمان به ۶ فقره کلاهبرداری یادآور شد: ارزش کلاهبرداری های صورت گرفته توسط این باند بیش از ۲۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه تحقیقات بر روی این پرونده همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: همه مالباختگان این پرونده شناسایی و تاکنون 2 مالخر اموال مسروقه در این زمینه دستگیر شده اند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده انتظامی استان البرز جعل اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه‌ای کلاهبرداری در برخی شهرستان‌های غرب مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی، افزود: متهمان اصلی این پرونده که دو خواهر حدوداً ۴۰ تا ۵۰ سال هستند به همراه مردی حدوداً ۳۷ ساله که به عنوان مباشر و محافظ شخصی با متهمان همکاری داشته، پس از جلب اعتماد افراد متمول و سرمایه گزار در بخش‌های صنعتی و تولیدی با صدور چک‌های بلامحل اقدام به خرید و فروش زمین و محصولات تولیدی و صنعتی آنان می‌کردند.

سردار مفخمی گفت: این افراد که فعالیت مجرمانه آنان اغلب در استان‌های تهران، البرز و مازندران به ثبت رسیده، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان نوشهر و با هماهنگی قضائی هر سه متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6093185

دیگر خبرها

  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی
  • سارقان سابقه دار ماهدشت با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شدند
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج