Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@17:27:42 GMT

سرنوشت نقاشی داوینچی به دادگاه سپرده شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۸۰۸۷

به گزارش فرانس‌۲۴، یک طراحی کوچک منسوب به «لئوناردو داوینچی» هنرمند چیره‌دست ایتالیایی که چندین دهه‌ متوالی از نظرها پنهان مانده بود اکنون به موضوع کشمکش بین مالک نقاشی و وزارت فرهنگ فرانسه تبدیل شده است و دادگاهی در فرانسه درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد.

در این دادگاه امکان خروج این نقاشی از فرانسه توسط مالک آن مورد بررسی قرار خواهد گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نقاشی «سن سباستین» را در حالی که به یک درخت تکیه داده به تصویر کشیده است.

طراحی «سن سباستین»/اثر داوینچی

این اثر یکی از چندین نقاشی و حکاکی است که «ژان بی» مالک این آثار که اکنون ۸۰ ساله‌ است در سال ۱۹۵۹ به عنوان هدیه از سوی پدرش به مناسبت قبولی در دانشگاه پزشکی دریافت کرده است.

این پزشک که علاقه بیشتری به موسیقی داشت این نقاشی را در جعبه‌ای نگهداری کرد و به مدت نیم قرن آن را فراموش کرده بود.

او در سال ۲۰۱۶ در جریان یک اسباب‌کشی به سراغ این جعبه رفت و تصمیم گرفت این آثار هنری را برای تعیین ارزش به یک حراجی «تاجان» نشان دهد. مدیر بخش آثار استادان قدیم نقاشی بلافاصله طراحی «سن سباستین» را به عنوان اثر هنری یکی از استادان قدیم نقاشی شناسایی کرد و ارزش اثر را  بین ۲۰هزار الی ۳۰هزار یورو برآورد کرد.

«پاتریک دبایسر» دیگر کارشناس آثار هنری نیز به این نتیجه رسید طراحی «سن‌سباستین» فقط می‌تواند به دست «داوینچی» خلق شده باشد. «کارمن بامباچ» کارشناس هنری موزه متروپولیتن نیویورک نیز نظر «دبایسر» را تایید کرد.

با شناسایی این طراحی به عنوان یکی از آثار «داوینچی» ارزش آن به ۸ الی ۱۲ میلیون یورو رسید.

اما از آنجا که پیدایش یک اثر هنری متعلق به «داوینچی» اتفاق رایجی نیست، دولت فرانسه به سرعت در این مسئله وارد شد و این طراحی را به عنوان یک گنجینه ملی معرفی کرد و ۳۰ ماه را به عنوان فرصت خرید این اثر برای موزه لوور تعیین کرد.

قیمت پیشنهادی دولت برای خرید این اثر ۱۰ میلیون یورو بود اما با وجود برآورد جدید، ارزش این نقاشی که به ۱۵ میلیون یورو رسید و مالک این اثر از فروش آن به دولت منصرف شد.

اما این موضوع در همین نقطه به پایان نرسید.

«ژان بی» به سرعت خواستار خارج کردن این نقاشی از کشور شد تا بتواند این اثر را به یک خریدار خارجی بفروشد اما وزرات فرهنگ فرانسه با این تصمیم مخالفت کرد و این موضوع را مطرح کرد که شاید این طراحی در اصل یک اثر مسروقه باشد.

«ژان بی» در دادگاه پیش‌رو تقاضای خود برای صدور مجوز خروج این طراحی را مطرح خواهد کرد.

کد خبر 1533045

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سن سباستین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود

نماد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد "سپرده" درج شد تا انتظار ۵ ساله سهامداران به پایان برسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: نماد این شرکت اواخر بهمن ماه سال 1402 در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد "سپرده" درج شد تا انتظار 5 ساله سهامداران به پایان برسد.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان هشتمین نماد معاملاتی در بازار توافقی فرابورس ایران در گروه فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط درج شده است و از اواخر اسفندماه 1402 نیز معاملات سهام این شرکت در این بازار انجام می شود.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی اسفندماه سال 1397 متوقف شد که بر اساس درخواست های مکرر سهامداران در مجامع و با پیگیری های هیات مدیره این شرکت، شرایط برای درج نماد و معاملات آن در بازار توافقی فرابورس فراهم شد. این معاملات بر اساس رویه‌های دستورالعمل بازار توافقی و در صورت وجود خریدار و فروشنده انجام می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • وقتی بازیکنان رئال مادرید، طرح های نقاشی شده چهره خود را مشاهده می کنند / فیلم
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • رازهای نقاشی مرگ سقراط
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • (ویدئو) سرنوشت تلخ گورخر؛ فرار ناموفق و تکه تکه شدن توسط کروکودیل!
  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود