Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، داخلی‌سازی ۱۳۰ قطعه و تجهیز در اجرای پروژه ‏شیرین‌سازی برش سبک پتروشیمی بوعل‌ سینا را دستاوردی بزرگ دانست و گفت: در این مسیر نه‌تنها در ‏داخلی‌سازی موفق شدیم، با کمک کارشناسان، دانش فنی و لیسانس تولید نیز حاصل شد.‏

به گزارش «انرژی امرز» از نیپنا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، صفرعلی بابایی درباره طرح ‏شیرین‌سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی سینا که به‌تازگی به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد:‏ این واحد از پروژه‌هایی بود که دچار چالش‌هایی از جمله طولانی شدن زمان ساخت و بهره‌برداری ‏شده بود تا اینکه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از مرداد ۹۸ کار را به‌صورت قرارداد مهندسی، تأمین تجهیزات و اجرا (ئی‌پی‌سی)‎‏ با ‏زمان‌بندی ۲۱ ماه در اختیار مدیریت توسعه گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انجام این پروژه در دل یک مجتمع عملیاتی بزرگ را از دشواری‌های اجرای این پروژه برشمرد و افزود: از سوی دیگر باید تجهیزات جدید با سیستم‌های عملیاتی‌شده پیشین تطبیق داده می‌شد و نکته ‏دیگر اوج گرفتن تحریم‌ها و آغاز شیوع ویروس همه‌گیر کرونا بود.‏

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی با تأکید بر استفاده از ‏توانمندی‌های داخلی تصریح کرد: در این پروژه، برای نخستین بار ۹۵ درصد از ‏تجهیزات اصلی گاز مایع (ال‌پی‌جی)‏ را داخلی‌سازی کردیم و از سوی دیگر تلاش شد از توانمندی‌های شرکت‌های مستقر ‏در استان خوزستان و استان فارس به‌عنوان استان همجوار استفاده شود.‏

بابایی ادامه داد: در این پروژه، پکیج ال‌پی‌جی این واحد به ظرفیت ۱۳۰ هزار تن، با مسئولیت‌پذیری و اعتماد مدیران پتروشیمی بوعلی سینا برای ‏نخستین بار در ایران در خرمشهر با عملکرد فرآیندی مطلوب و با وجود مشکلاتی که به‌دلیل تحریم‌ها ‏پیش‌آمده بود، ساخته شد.‏

وی تأکید کرد: با وجود مشکلات به‌وجودآمده ناشی از کرونا، این پروژه حتی یک روز هم تعطیل نشد، ‏قریب ۵ میلیون نفر ساعت در آن صرف شد و روزانه تا ۲۵۱ نفر در این پروژه فعال بودند و با ‏رعایت استانداردهای‎ بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) هیچ حادثه‌ای در مدت انجام این پروژه رخ نداد.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، پروژه شیرین‌سازی پتروشیمی بوعلی سینا را تجربه‌ای ‏مهم برای دیگر پروژه‌ها دانست و گفت: از جمله شاخصه‌های مهم این پروژه، تطبیق دادن و هماهنگی ‏تجهیزات قدیم و جدید با استفاده از توانمندی پیمانکاری داخلی بود، آن هم بدون استفاده از شرکت‌های ‏سازنده و مطرح خارجی که به استفاده از خدمات آنها در دنیا و در پروژه‌های مشابه تأکید فراوانی می‌شود. با این ‏اقدام توانستیم از نظر نرم‌افزاری پکیچ‌های قدیمی را با نرم‌افزارهای به‌روزشده تطبیق بدهیم و راه‌اندازی ‏کنیم.

به گفته بابایی، به غیر از چند تجهیز از جمله کمپرسورها که در مراحل اولیه این پروژه، از خارج خریداری ‏شده بود، بقیه تجهیزات و قطعات در داخل ساخته شد و از نظر بودجه‌ای ۸۵ درصد این پروژه ساخت داخل و ‏‏۱۵ درصد برای خرید خارجی هزینه شد که تعداد این تجهیزات به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد، ‏همچنین با وجود تحریم‌ها و ‏دیگر مشکلات، این پروژه با همان بودجه مصوب ابتدایی یعنی ۷۰۰ میلیارد تومان با موفقیت به سرانجام ‏رسید.‏

وی تصریح کرد: حتی در مواردی که از طرف خارجی خرید کردیم به‌گونه‌ای قرارداد را تنظیم کردیم که این خرید، به انتقال فناوری به داخل کشور ‏منجر و یک شرکت ایرانی با شرکت خارجی طرف قرارداد شود.‏

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی با اشاره به پذیرفتن این ریسک و مدیریت موارد مربوط ‏به این اعتماد اظهار کرد: شرکت‌های ایرانی که با این اعتماد وارد فرآیند انتقال فناوری می‌شوند، نفع ‏اقتصادی را نباید جزو اولویت‌های خود در مرحله اول بگذارند، بلکه به این کار به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ‏نگاه کنند که در آینده با داخلی‌سازی کامل آن قطعه یا تجهیز از سوی همان شرکت با فناوری به‌دست ‏آمده نفع اقتصادی لازم را ببرند.

برچسب هاشرکت پتروشیمی بوعلی سینا شیرین سازی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت پتروشیمی بوعلی سینا شیرین سازی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو پتروشیمی بوعلی سینا شیرین سازی داخلی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پروژه آبرسانی به بستک نیاز آبی چهار شهر و ۳۷ روستا را تامین خواهد کرد و باعث پایداری وضعیت آب در این شهرستان می‌شود. این پروژه به صورت ۱۰ پیمان و با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان فعال است.

 آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی شهرستان خمیر، بستک و قشم امروز ۸ اردیبهشت با حضور ذوالفقار مهدی‌زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور- و عبدالحمید حمزه پور -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان- بررسی شد.

 در این بازدید وضعیت پیشرفت فیزیکی دو پروژه بزرگ و تاثیرگذار آبرسانی شامل خط انتقال آب از آب شیرین‌کن خلیج فارس به بخش‌های کهورستان و رویدر و خط انتقال آب از آب شیرین‌کن چارک به شهرستان بستک و پروژه‌های تکمیل شده با هدف تامین آب شهرهای لافت و درگهان و روستاهای مسیر مورد ارزیابی قرار گرفت.

مهدی‌زاده با اشاره به پروژه آبرسانی به بستک اظهار کرد: نیاز آبی شهرستان بستک از آب شیرین کن واقع در چارک با اجرای ۴۲ کیلومتر خط انتقال به شهر جناح تامین می‌شود که با اجرای ۲۸ کیلومتر باقیمانده تا شهر بستک آبِ آب شیرین‌کن چارک به شهر بستک خواهد رسید.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، طرح آبرسانی از چارک به جناح و بستک با توجه به مشکلات موجود و کم آبی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: امیدواریم این پروژه به سرعت تکمیل شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مهدی‌زاده در ادامه در بازدید از شهرستان خمیر، اهمیت تسریع در آبرسانی به بخش‌های کهورستان و رویدر را مورد تاکید قرار داد و افزود: لوله‌های این پروژه خریداری و در مسیر پروژه تخلیه شده است.

وی وضعیت ایستگاهِ در حال احداث کهورستان را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: کیفیت احداث این پروژه بالاست و با تکمیل فاز دوم خط انتقال آب از آب شیرین‌کن خلیج فارس وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

در ادامه این بازدید، عبدالحمید حمزه‌پور -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به تشریح جزئیات خط انتقال آب از چارک به بستک پرداخت و گفت: در اجرای خط انتقال، پنج باب ایستگاه پمپاژ، ۶ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار متر مکعب و ۲۲ کیلومتر شبکه برق پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برای تامین نیاز آبی بستک و روستاهای مسیر، یک باب آب شیرین‌کن با ظرفیت ۸۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل آبفا، پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۴۰ درصد عنوان و تصریح کرد: با تکمیل این آب شیرین‌کن، اتفاق بزرگی در زمینه آبرسانی به شهرستان بستک به وقوع خواهد پیوست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا