Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی سرپرست شهرداری اراک از اعلام آمادگی شرکت واگن پارس برای بازسازی اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک خبر داد.

سعید بیاتیان در حاشیه بازدید از شرکت واگن پارس در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این بازدید به جهت هماهنگی جهت بازسازی اتوبوس ها و ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پایان عمر مفید ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، افزود: عمر ۱۰ ساله ناوگان اتوبوسرانی کشور تمام شده است و نیاز به بازسازی دارند و اراک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سرپرست شهرداری اراک تصریح کرد: آخرین زمان ورود اتوبوس های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک در سال ۹۶ بود که ۵۰ دستگاه به ناوگان تزریق شد، اما با این وجود شرایط مطلوبی را در این ناوگان شاهد نیستیم، از طرفی با توجه به بیماری کرونا و کاهش سفرهای شهری، بهره برداران نیز تحت فشار قرار دارند.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جهت بهبود وضعیت ناوگان در صورت پایان دوران کرونا، گفت: احتمال بازگشایی مدارس در اول مهرماه وجود دارد و مسلما در این شرایط با بحران روبرو می شویم به همین دلیل بحث بازسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر اراک در دستور کار قرار گرفت که پس از رایزنی با برخی از شرکت های تولیدکننده، شرکت واگن پارس نیز برای بازسازی اتوبوس ها اعلام آمادگی کرد.

بیاتیان اظهار کرد: در این راستا شرکت واگن پارس برای بازسازی بدنه، اتاق و کابین اعلام آمادگی کرد و با توجه به واگذاری این شرکت به گروه صنعتی مپنا و انجام فعالیت های جدید، امروز بازدیدی از شرکت انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه همزمان با بازسازی اتوبوس ها موضوع برقی شدن آنها نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: شرکت مپنا اخیرا دو دستگاه اتوبوس برقی تولید کرده و تحویل شهرداری مشهد داده است که بر این اساس، مقرر است که شرکت واگن پارس اراک نیز ساخت یک دستگاه را به صورت نمونه در اراک انجام دهد که در صورت تایید نهایی، واگذاری پروژه بازسازی اتوبوس های ناوگان حمل و نقل اراک به این شرکت انجام گیرد و به جای دیزل و گاز، برقی شوند.

سرپرست شهرداری اراک بیان کرد: مسلما برقی شدن اتوبوس ها، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی را به همراه دارد و اتوبوس ها نیز می توانند با کمک برق و شارژ، ۲۰۰ کیلومتر تردد داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه واگن پارس تنها در مسئله بدنه، اتاق و کابین، بازسازی را انجام خواهد داد و به مسئله بازسازی موتور و گیربکس وارد نمی شود، شهرداری اراک برنامه ریزی تعمیرات موتوری در کنار تعمیرات ظاهری را نیز مدنظر دارد، اما با توجه به ظرفیت بالای مپنا و شرکت واگن پارس قطعا سرعت کار بالا خواهد بود.

بیاتیان افزود: شهرداری اراک و شرکت واگن پارس نیز پروژه ساخت ۲ سوله ورزشی و مشارکت در مباحث عمرانی و شهرسازی را از گذشته در دستور کار داشته اند که به زودی آماده می شود و قطعا با تایید نمونه کاری بازسازی اتوبوس ها، می توان تفاهم نامه همکاری بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک توسط واگن پارس را به امضا رساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اراك اتوبوس واگن پارس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک بازسازی اتوبوس ها شرکت واگن پارس شهرداری اراک اعلام آمادگی برای بازسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمد سرگزی به شرح اقدامات مورد نظر این اداره کل برای روز ایمنی حمل و نقل سال ۱۴۰۳ مصادف با هفتم اردیبهشت پرداخت و گفت: تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در پاسگاه‌های پلیس راه و محورهای مواصلاتی در سطح استان به صورت گسترده با استفاده از گشت‌های راهداری یکی از مهمترین اقدامات به مناسبت این روز است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان افزود: تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل توسط تیم مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با پلیس راه استان، بازدیدهای ویژه از مراکز معاینه فنی سنگین استان به همراه کارگروه معاینه فنی و اجرای طرح تشدید کنترل و برخورد با تخلفات اضافه تناژ نیز از دیگر اقدامات این اداره کل به مناسبت این روز است.

وی همچنین به چاپ طرح پیام و مطالب ایمنی مربوط به روز ایمنی حمل و نقل در جراید استان به مناسبت این روز اشاره کرد و ادامه داد: نصب آشکارساز بر روی کامیون‌ها در مراکز معاینه فنی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل، پخش بروشور حاوی مطالب آموزشی، آگاهی رسانی و فرهنگسازی در خصوص رعایت موارد ایمنی رانندگی در پاسگاه‌های پلیس راه، مساجد، مدارس، ادارات، پایانه‌های مسافربری، پایانه کالا و مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز از جمله اقدامات مهمی است که از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل انجام می شود.

سرگزی به اجرای طرح‌های آموزشی ویژه کاربران آسیب پذیر در مدارس و مساجد روستاهای منتخب اشاره کرد و گفت: پخش زیرنویس‌های ایمنی در شبکه‌ استانی سیمای استان همدان و ارسال پیامک‌های ایمنی به رانندگان جاده‌ای هم به مناسبت این روز انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: نصب بنر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص روز ملی ایمنی حمل و نقل در سطح استان (قرارگاه پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیلبوردهای واقع در محورهای اصلی استان، پاسگاه‌های پلیس راه استان، پایانه‌های مسافربری، پایانه کالا و ادارات شهرستان) هم انجام می شود. وی افزود: برگزاری جلسات آموزشی با تاکید بر موارد ایمنی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل با مدیران فنی شرکت‌های مسافربری نیز انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان