Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد حسنی نسب مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان روز چهارشنبه در نشست توانمندسازی کشاورزان خوزستان با توسعه کشت گیاهان دارویی در سرسرای اداری سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ایجاد بازارگاه گیاهان دارویی، امنیت تولید را به دنبال خواهد داشت و کشاورز قبل از تولید مطمئن می‌شود که محصولش خریداری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این سامانه همه دست اندرکاران گیاهان دارویی مشارکت خواهند داشت و این سامانه بر اساس عرضه و تقاضا کار را پیش می‌برد، ضمن آنکه با توجه به استقبال خوب کشاورزان خوزستانی و حمایت‌های صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی، در چند سال اخیر کشت گیاهان دارویی با افزایش مناسبی در استان روبه رو بوده است.

حسنی نسب با بیان اینکه خوزستان با اقلیم متنوع از ظرفیت زیادی در کشت این نوع گیاهان برخوردار است و توانسته جایگاه خود را در زمینه کشت گیاهان داراویی بدست آورد اظهار کرد: خوزستان در زمان حاضر در جایگاه سوم کشت گیاهان دارویی در کشور ایستاده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان داشت: در پایان سال ۱۳۹۹، حدود ۲۸ هزار تن انواع گیاهان دارویی در سطحی معادل یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تولید شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۳۵ گونه مهم دارویی در استان وجود دارد اظهار داشت: با کمک محققان مراکز تحقیقاتی استان کشت گیاهان دارویی در دستور توسعه قرار گرفته و مقرر شده کشاورزان استان کشت این گیاهان را در الگوی کشت خود قرار داده که علاوه بر بهره خوب اقتصادی، افزایش تولید را نیز به دنبال داشته باشند.

حسنی نسب با اشاره به وجود پتانسیل‌های اقلیمی، تخصصی و ظرفیت‌های تحقیقاتی بی‌نظیر در استان برای توسعه کشت گیاهان دارویی بیان کرد: از جمله اقدامات اجرا شده از سوی جهادکشاورزی در چند سال اخیر در استان می‌توان به بخش تحقیقات، اجرا، پشتیبانی، ترویج گیاهان دارویی اشاره کرد که بر همین اساس گونه‌های مهم بر اساس منطقه شناسایی و برنامه توسعه‌ای ۳ ساله برای گیاهان دارویی در استان تدوین شده که ضمن پیگیری در بخش استانی و ملی، منتج به یکسری حمایت‌ها در این بخش شد.

یارانه و بذر رایگان برای چای ترش

او همچنین ادامه داد: از جمله این حمایت‌ها محصول چای ترش بود که امسال توانستیم یارانه و بذر رایگان چای ترش را برای ۸۰ هکتار دریافت کرده و در شهرستان‌های مختلف این محصول کشت شد که در حال حاضر در مرحله داشت است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: در سایر محصولات نیز علاوه بر پرداخت یارانه، تسهیلات ارزان قیمت با دوره تنفس کم نظیر در حال پرداخت است.

حسنی نسب تصریح کرد: با تبیین جایگاه استان در کشور، محدودیت‌ها رفع شده و در زمان حاضر تسهیلات بدون محدویت برای کشت گیاهان دارویی پرداخت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه بخش زیادی از گیاهان دارویی در بازار سایر استان‌های کشور عرضه می‌شود اضافه کرد: برای جذب سرمایه گذار و بومی سازی صنایع تبدیلی در حال تلاش هستیم و از همه کارآفرینان که آمادگی ورود به این صنایع را دارند حمایت خواهیم کرد.

حسنی نسب به ظرفیت کانون تخصصی بسیج در مسیر توسعه گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: در توسعه گیاهان دارویی در مناطق محروم و با محوریت محرومیت زدایی اقدام‌های خوبی در حال انجام است و امیدواریم از برآیند همه این ظرفیت‌ها بتوانیم به نحو مطلوب استفاده و گیاهان دارویی استان را به جایگاه واقعی خود در استان و سطح ملی برسانیم.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاهان دارویی جهاد کشاورزی خوزستان سازمان جهاد کشاورزی باغبانی سازمان جهاد کشت گیاهان دارویی گیاهان دارویی کشاورزی خوزستان حسنی نسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه برخط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی