Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در جلسه شورای فرماندهی ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران  آخرین وضعیت کرونایی تهران، انجام تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس دلتای هندی و روند ساخت و واردات واکسن‌های کووید ۱۹ را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه بدون تردید پیک پنجم کرونا در تهران شکل گرفته، اظهار کرد: شواهد گواه این موضوع است که خیز پنجم کرونا با سویه دلتای هندی در حال شکل گیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه تعداد مراجعان سرپایی با علامت‌های مشکوک و یا قطعی ابتلا به کرونا در سه هفته اخیر ۲۴ درصد رشد داشته از رشد شاخص‌های ۱۵.۴ دهم درصدی بستری شدگان کرونایی در تهران خبر داد.

وی نسبت به افزایش مواردی بستری و پر شدن تخت‌های اختصاص یافته به مبتلایان به کرونا در تهران هشدار داد و گفت: امروز تنها در استان تهران ۵ هزار و ۶۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های بستری تحت درمان هستند و این در حالی است که موارد ترخیص با تعداد بستری شدگان در توازن منفی است.

تغییر در الگوی سنی مبتلایان، مراجعان و بستری شدگان مبتلا به کرونا یکی دیگر از مواردی بود که  زالی به آن پرداخت و تسریع در روند واکسیناسیون گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ ساله را خواستار شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش شاخص عدد مولد پایه کرونا خاطرنشان کرد: عدد مولد پایه بر اساس وضعیت چرخش ویروس و سرایت پذیری محاسبه می‌شود، چنانچه این شاخص بالاتر از عدد یک باشد نشان دهنده وخامت وضعیت اپیدمی است، شاخص عدد مولد پایه در تهران ۱.۳ دهم است.

وی کاهش تردد غیرضروری، رعایت بیشتر پروتکل و اعمال محدودیت‌های کرونایی را خواستار شد و تاکید کرد: متاسفانه به دلیل چرخش گونه‌های جهش یافته کرونا و عدم رعایت شیوه نامه‌ها الگوی مراجعان خانوادگی است و تنها در بازه زمانی سه تا چهار روزه علایم ریوی تشدید می‌شود.

زالی آماده سازی و افزایش کلینیک‌های سرپایی و تسریع روند کمیته‌های ترخیص را مورد توجه قرار داد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان این که همچنان بیشترین نقض پروتکل های بهداشتی به ترتیب در نانوایی ها، سوپرمارکت‌ها و رستورانهاست، خواستار نظارت بیشتر بر عملکرد و اعمال قوانین سفت و سخت تر با هدف رعایت بیشتر شیوه نامه‌ها در این مراکز شد.

وی با بیان اینکه استان تهران پیشتاز واکسیناسیون کووید ۱۹ در کشور است، عنوان کرد: آمار پوشش واکسیناسیون در تهران از میانگین جمعیت کشوری بالاتر است و این درحالی است که ۷۷ مرکز تجمیعی واکسن مراحل تلقیح واکسن را در دستور کار دارند.

 زالی استمرار و تسریع در روند واکسیناسیون را نیازمند لجستیک پایدار دانست و تامین منابع لازم برای این مهم را با هدف قطع زنجیره کرونا خواستار شد.

در جلسه امروز ستاد فرماندهی مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران که با حضور مسوولان و نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران، نمایندگان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، تامین اجتماعی و شورای شهر برگزار شد مواردی همچون راه اندازی کلینک‌های سرپایی، تامین کافی تست‌های تشخیصی، تسریع در روند واکسیناسیون و تولید واکسن‌های داخلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.   

منبع: نماینده

کلیدواژه: تهران دکتر زالی کرونا کرونا در کلانشهر تهران رئیس ستاد مقابله بستری شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 19 تا 29 در مصلای امام خمینی(ره) با شعار «بخوانیم و بسازیم» افتتاح خواهد شد، تلاش شده که همه ناشران کشورمان که شرایط حضور را دارند در نمایشگاه امکان حضور حداکثری داشته باشند، بنابراین همه ناشران ثبت‌نام‌کننده در نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت، تلاش داریم نمایشگاهی قدرتمند تشکیل شود.

اعتبار بن دانشجویی افزایش خواهد یافت

رئیس نمایشگاه کتاب تهران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره افزایش اعتبار بن‌های دانشجویی نمایشگاه کتاب با توجه به تورم سالانه توضیح داد: تلاش داریم امکان بهره‌مندی دانشجویان و طلاب را از یارانه خرید افزایش دهیم، جزئیات رقم اعتبار اعلام خواهد شد، اما در صدد تامین منابع هستیم. 

سیلی ایران به اسرائیل و عدم حضور هندی‌ها

این مقام مسئول در وزارت ارشاد در پاسخ به سوال دیگر درباره مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب و نهایی شدن «یمن» ابراز داشت: کشور «هند» طبق مذاکراتی که از سال گذشته داشتیم حضورش در نمایشگاه کتاب قطعی بود، در سفر ما به هند هم این مساله مورد تاکید قرار گرفت و گروه هندی در فروردین ماه به ایران آمد و محل نمایشگاه و حضور ناشران و اسکان شخصیت‌های فرهنگی هندی مورد توافق قرار گرفت، اما با اتفاقاتی که در منطقه رخ داد و تعرض رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه و پاسخ ایران به این تجاوز در آن ایام، دولت هند سفر اتباع هندی را با محدودیت اعلام کرد تا شرایط تنش‌زای منطقه فروکش کند، هنوز محدودیت برداشته نشده است، ما در هفته گذشته و در اردیبهشت‌ماه تصمیم داشتیم حضور هندی‌ها را منتفی اعلام کنیم، اما سفیر هند با حضور در دفتر ما تقاضای مهلت کرد، از سویی با توجه به تلاش حداکثری تا روز گذشته این اتفاق رخ نداد و با توجه به زمان کم تا برگزاری نمایشگاه کتاب، ما حضور «هند» را منتفی اعلام کردیم، بنابراین حضور هند را به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه سال جاری نخواهیم داشت.

نام «کشور» یا «شهر» مهمان ویژه نمایشگاه هنوز قطعی نشده است

رئیس نمایشگاه کتاب تهران حضور کشوری به عنوان مهمان ویژه را به جای «هند» قطعی ندانست و گفت: حتما شهر یا کشور جایگزین را خواهیم داشت، بین کشورهای منطقه در حال ارزیابی هستیم تا کشور مناسب حضور اعلام شود، هنوز تصمیم نهایی اخذ نشده و در حال مذاکره با کشورهای همسایه هستیم.

انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم

وی در پایان درباره وضعیت خاص منطقه و سیلی محکم ایران به تجاوز اسرائیل و تائیر آن بر نمایشگاه کتاب گفت: ما هیچ انصرافی از سوی ناشران خارجی برای عدم حضور در نمایشگاه کتاب نداشتیم، امیدواریم امسال بخش ناشران خارجی پر رونق تر هم برگزار شود.

این گزارش در خاتمه اضافه می‌کند، روز گذشته علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب که اغلب اخبار را در شبکه ایکس(توئیتر) منتشر می‌کند، با اننتشار پیامی، از جایگزینی «یمن» به جای «هند» برا ی حضور در نمایشگاه کتاب تهران، به‌عنوان مهمان ویژه خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود