Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری ایران نشست چهار روزه تجار ایران و افغانستان در حوزه تجهیزات پزشکی، سلامت و دارو را در تهران و مشهد پربار توصیف کرد.

به گزارش قدس آنلاین، سعید دهقانی  گفت: ۷۰ درصد از مذاکرات بین شرکتهای ایرانی و تجار افغانستانی در این زمینه به انعقاد قرارداد منتهی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: این نشست از ۱۲ تا ۱۵ تیر ماه با حضور ۵۱ نفر از تجار، متخصصان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی افغانستان و ۱۲۰ شرکت تولیدکننده و صادرکننده ایران طی سه روز در تهران و یک روز در مشهد برگزار شد. مدیرعامل شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری ایران ادامه داد: این نشست با حمایت مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تجهیزات پزشکی، سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات و اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان برگزار گردید. وی گفت: نشست تخصصی با رییس صادرات اداره کل تجهیزات پزشکی کشور، بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران، بازدید از پارک علم و فناوری پردیس و مذاکره مستقیم و بی واسطه با شرکتهای مشارکت کننده، بخش قابل توجه برنامه کاری هیات افغانستانی در تهران بود.  دهقانی افزود: بررسی چالش ها و موانع سر راه تجارت ۲ کشور در این حوزه از مواردی بود که طی این سفر به آن پرداخته شد و راهکارهایی در خصوص رفع آنها مطرح گردید تا مورد پیگیری قرار گیرد. وی ادامه داد: یکی از موانع مطرح شده در این نشست، عدم تطابق بخشنامه با اجرای آن در زمینه ممنوعیت ها بود بطوریکه براساس قانون صادرات ۱۲ قلم کالا از ایران به افغانستان ممنوع است در حالی که در عمل از صدور ۴۰ تا ۵۰ قلم کالا به افغانستان جلوگیری می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری ایران گفت: مانع دیگری که در این مذاکرات مطرح شد، زمان زیاد قرنطینه اقلام پزشکی و بهداشتی صادراتی از ایران در گمرک دوغارون بود که تجار درخواست به حداقل رساندن این مدت را داشتند، همچنین در این رویداد موانع موجود برای یکی از محموله های صادراتی تجهیزات پزشکی که قرار بود از ایران به افغانستان ارسال شود و در گمرک معطل مانده بود، برطرف شد. وی افزود: علاوه بر آن نشست تخصصی با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی، مذاکره با شرکتهای تولیدکننده این استان و بازدید از سه واحد تولیدی نیز برنامه کاری این هیات در مشهد بود. دهقانی ادامه داد: این نشست یکی از بزرگترین و اثربخش‌ترین نشستهای تجاری دو جانبه بین ایران و افغانستان بود که با رضایتمندی شرکت کنندگان همراه گردید و طی آن زمینه تسهیل روابط تجاری بین شرکتهای تولیدکننده تجهیزات پزشکی ایران با تجار افغانستانی فراهم شد. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایران افغانستان تولید صادرات مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم

مدارک هویتی شهید افغانستانی نشان می‌داد که وی با نام نسیم افغانی و با عضویت بسیجی در گردان «سیف الله» از لشکر ۵ نصر خراسان، در جبهه های نبرد حق علیه باطل حاضر شده است.

خرداد ۱۳۹۹ بود که پیکر یک شهید افغانستانی در منطقه عملیاتی والفجر یک پیدا شد؛ ۲۲ بهمن ۱۳۶۲ در فکه جان خود را فدای اسلام کرد و پیکرش همان جا ماند و پیکرش بر روی دوش هموطنانش در آستان قدس رضوی تشیع شد و به خاک سپرده شد.

در همان زمان سردار باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح درخواست کرد هرکسی که می‌تواند در شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی کمک کند.

حالا پس از سال ها قفل حکایت مفقودی خانواده شهید نسیم افغانی گشوده شد.

با پیگیری ستاد معراج شهدا و انجام تست دی‌ان‌ای از افراد مدعی، نسبت خانوادگی محمد یاسین مرادی فرزند میرزا محمد به عنوان برادر شهید نسیم افغانی محرز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران