Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از‌ صبح کابل، محمد محقق، مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور امنیتی و سیاسی، با اشاره به طولانی شدن گفتگو‌های صلح، گفته است که دو طرف باید به صلح باور داشته باشند و به مردم و کشور خود فکر کنند.

آقای محقق، روز چهارشنبه -۱۶ سرطان- در دیدار با مطلق بن ماجد القحطانی، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی قطر در امور افغانستان، گفته است که مسئله‌ی افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و تنها راه رسیدن به صلح دایمی و پایدار، ادامه‌ی گفتگو‌های سازنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته‌ی او، افغانستان دارای اقوام زیادی است و طالبان باید واقعیت‌های قومی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی این کشور را در نظر بگیرند. او گفته است که در روند صلح و آینده‌ی افغانستان، باید تمام اقوام با توجه به «شعاع وجودی خود» سهم داشته باشند.

آقای محقق، نقش قطر و سازمان ملل متحد را در تسریع روند گفتگو‌های صلح مهم و سازنده خوانده و تأکید کرده است که در گفتگو‌های صلح باید یک «تضمین‌کننده‌ی قوی و بی‌طرف» وجود داشته باشد.

مطلق بن ماجد القحطانی، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی قطر در امور افغانستان نیز، در این دیدار گفته است: «به نمایندگان طالبان گفته ایم که از طریق زور و جنگ نمی‌توانند بر مردم افغانسان مسط شوند و قضیه‌ی افغانستان راه حل نظامی ندارد.»

آقای القحطانی، گفته است که قطر به عنوان تهسیل‌کننده‌ی روند صلح، در صدد این نیست که نظر خود را به دو طرف تحمیل کند، بل که تلاش دارد دو طرف را به ادامه‌ی گفتگو‌های معنادار کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات افغانستان صلح افغانستان گروه طالبان گفتگو های صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد باقر عبدوس ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه به میزبانی مصلا امام شهر سمنان ضمن بیان اینکه هفته کار و کارگر فرصت خوبی تا به چالش‌های مهم این بخش رسیدگی شود، ابراز داشت: جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه انتظار می‌رود مسئولان با حل مشکلات بخش کارگری زمینه نشاط اجتماعی را فراهم کنند، افزود: در استان سمنان نیز این موارد باید رصد و حل آنها در اولویت قرار گیرد.

خطیب موقت نمازجمعه سمنان ضمن بیان اینکه در هفته تکریم مقام معلم باید اندیشه‌های شهید مطهری مورد توجه باشد، ابراز داشت: معلمان باید اعتماد به نفس، باور و عشق را به دانش آموزان بیاموزند.

عبدوس بابیان اینکه طرح نور توسط فراجا توانست نقش مؤثری در برقراری حجاب و عفاف در جامعه داشته باشد، تصریح کرد: از این رو جامعه قدردان و حامی نیروی انتظامی است.

وی بابیان اینکه ایران بار دیگر به دنیا ثابت کرد که رژیم منحوس اسرائیل طبل تو خالی است، افزود: ایران تنها طی چند ساعت جهان را متوجه ساخت که ارتش اسرائیل بزدل و ترسو و ایران قدرت شکست ناپذیر دارد.

کد خبر 6095719

دیگر خبرها

  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • برنامه گفتگوی اقتصادی از رادیو گفتگو
  • عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم
  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • وعده‌های مسؤولان در عرصه‌های اقتصادی محقق شود
  • جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود
  • جذب محقق پسادکتری در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی