Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق به زخمی شدن حداقل 5 آمریکایی انجامید.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، مقاومت عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حمله به عین الاسد که بزرگترین حمله در ماههای گذشته بوده است با 30 فروند موشک انجام شده است.
گزارش های اولیه حاکیست که حمله به عین الاسد همزمان با موشک و پهباد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منطقه ای که موشک از آن شلیک شده توسط نیروهای عراقی محاصره شده اما هنوز منبع آتش مشخص نشده است.
منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که گلوله باران بی هدف نیروهای آمریکایی به ناحیه البغدادی پس از حمله موشکی به عین الاسد، به آتش سوزی در یک مسجد و 5 باب خانه انجامید.
در همین حال رسانه‌های عراق به نقل از منابع آمریکایی اعلام کردند که 14 موشک به سمت پایگاه عین الاسد شلیک شده است.
سخنگوی ائتلاف بین المللی اعلام کرد پایگاه عین الاسد در غرب عراق هدف 14 فروند موشک قرار گرفت.
سخنگوی ائتلاف بین المللی گفت: موشک‌های شلیک شده به پایگاه عین الاسد و مناطق اطراف آن اصابت کرد و تدابیر دفاعی فعال شد.
وی افزود: گزارش‌های اولیه حاکی از بر جای گذاشتن سه زخمی در حمله به پایگاه عین الاسد است.
مدیر منطقه البغدادی در استان الانبار در این باره گفت که نیروهای آمریکایی اقدام به آتشباری به طرف به منبع آتش و مکان شلیک موشک کردند.
"تیپ انتقام المهندس" مسئولیت حمله با 30 فروند موشک گراد به عین الاسد را به عهده گرفته است.
منابع عراقی گفتد که 30 فروند موشک 122 میلیمتری گراد به عین الاسد شلیک شده است.

حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در فرودگاه اربیل
خبر‌ها از حمله به پایگاه امریکا در فرودگاه اربیل با حداقل 20 موشک حکایت دارد.
رسانه‌های عراقی اعلام کردند فرودگاه بین المللی اربیل با 20 موشک و سه پهپاد مورد هدف قرار گرفت که هدف از آن، بخش نظامی که نیرو‌های آمریکایی در آن مستقر هستند بوده است.
همه پرواز‌ها در فرودگاه اربیل لغو شده است. دستگاه مبارزه با تروریسم کردستان عراق اعلام کرد با پهپاد انفجاری به فرودگاه اربیل حمله شده است. کنسولگری آمریکا نسبت به احتمال حمله موشکی به کنسولگری امریکا در اربیل هشدار داد.
در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری به نقل از رسانه‌های عراقی از حمله موشکی به فرودگاه بین المللی اربیل عراق خبر داد.
خبرنگار الجزیره همچنین از بسته شدن راه‌های منتهی به فرودگاه اربیل خبر داد.
رسانه‌های عراقی اعلام کردند فرودگاه بین المللی اربیل با 20 موشک و سه پهپاد مورد هدف قرار گرفت.  فرودگاه اربیل با حمله موشکی مورد هدف قرار گرفت که هدف از آن بخش نظامی که نیرو‌های آمریکایی در آن مستقر هستند بوده است.
خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین نیز اعلام کرد پایگاه نظامی «حریر» در مجاورت فرودگاه بین المللی اربیل در منطقه کردستان عراق هدف حمله هوایی قرار گرفت.
حساب توئیتری کانفلیکت نیوز  از حمله هواپیما‌های بدون سرنشین به فرودگاه بین المللی اربیل در منطقه کردستان عراق خبر داد.  
برخی منابع از تخلیه مسافران هواپیما‌ها در فرودگاه اربیل و خاموش شدن روشنایی‌ها خبر دادند.
رسانه‌های عراقی همچنین از به صدا درآمدن آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل خبر دادند.
در همین حال وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد از گزارش‌های خبری درباره حمله موشکی به فرودگاه اربیل اطلاع دارد.
خبر‌ها از بسته شدن حریم هوایی بر فراز فرودگاه اربیل در منطقه کردستان عراق حکایت دارند.
پیشتر نیز شبکه العربیه به نقل از رسانه‌های عراقی از وقوع آتش سوزی در فرودگاه «المثنی» بغداد خبر داد.
همزمان منابع عراقی اعلام کردند که در پی این حملات، آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل به صدا درآمد.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است، اما پیشتر گروه‌های مقاومت عراق هشدار داده بودند که انتقام حمله اخیر آمریکا به نیروهای حشد شعبی را خواهند گرفت.

ائتلاف آمریکا: حمله به فرودگاه اربیل تلفات یا خسارتی نداشت
سخنگوی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش خبر داد که حمله راکتی و پهپادی بامداد چهارشنبه به فرودگاه بین‌المللی اربیل بدون تلفات و خسارت بوده است.
«وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش بامداد چهارشنبه گفت که حمله به فرودگاه بین‌المللی اربیل تلفات یا خسارتی به همراه نداشته است.
وی در پیامی در توییتر نوشت: «گزارش اولیه حاکی از آن است که ساعت 11:15 شب به وقت محلی، یک پایگاه آمریکایی در مجاورت فرودگاه اربیل هدف قرار گرفت. تا کنون گزارش‌های اولیه هیچگونه مجروح، تلفات یا خرابی را ارائه نداده‌اند».

افزایش حملات به نیروهای آمریکایی در عراق
از ابتدای سال 2021 تاکنون بیش از 45 حمله به کاروانها، پایگاه‌های نظامیان آمریکایی و سفارتخانه واشنگتن در بغداد گزارش شده است.
به گزارش تلویزیون العالم؛ نیرو‌ها و گروه‌های مقاومت عراقی برای آنکه انتقام حمله هوایی آمریکا به پایگاه‌های بسیج مردمی عراق در مرز‌های این کشور با سوریه را بگیرند به حملاتشان به منافع حیاتی و مهم اشغالگران تروریست آمریکایی در عراق ادامه می‌دهند بگونه‌ای که از ابتدای سال کنونی میلادی تاکنون بیش از 45 حمله به کاروانها، پایگاه‌ها و سفارتخانه این کشور در بغداد گزارش شده است.
ابو علا الولایی دبیر کل گردان‌های سید الشهداء در عراق گفت: این گردان‌ها می‌خواهند عملیات انتقامجویانه انجام دهند و تأکید کرد این عملیات شاید زمینی، دریایی یا هوایی باشد.
وی خاطر نشان کرد: نیرو‌های مقاومت قادرند به نیرو‌های آمریکایی در مرز‌ها با سوریه و کویت و سعودی برسند.
الولایی تأکید کرد: انتقام خون شهیدان بسیج مردمی عراق در مرز‌ها با سوریه بدون تردید گرفته خواهد شد و مقاومت زمان و مکان مناسب را انتخاب می‌کند.
وی تصریح کرد: گردان‌های سید الشهداء برای اجرای عملیات علیه آمریکایی برنامه ریزی می‌کند تا انتقام حملات مکرر آمریکایی‌ها را بگیرد.
از طرف دیگر ائتلاف فتح در مجلس عراق اعلام کرد آمریکا، بیشترین دشمنی را علیه ملت عراق مرتکب شده است.
محمد الشبکی از اعضای این ائتلاف در مجلس، تجاوز اخیر آمریکا را به مواضع بسیج مردمی عراق محکوم کرد و گفت هدف راهبردی آمریکا نابود عراق و غارت ثروتهایش و تضعیف مردمش و تقسیم آن به چند کشور کوچک است.
در بغداد نیز خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: یک فروند پهپاد بمب گذاری شده رهگیری و در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد سرنگون شد و صدای آژیر‌های خطر در داخل سفارتخانه به صدا در آمد و سامانه دفاع هوایی در داخل آن فعال شد، اما برخی منابع دیگر گفتند این حمله با چهار فروند پهپاد بمب گذاری شده انجام شد و پایگاه سوم یکپارچه سازی در سفارت آمریکا هدف قرار گرفت.
تصاویر منتشره در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی به نظر نمی‌رسد که نشانگر آن باشد که سامانه موشکی آمریکا، شیئی را در فضا هدف قرار داده باشد.
پیش از این هم حمله‌ای در استان الانبار در غرب عراق با موشک‌های کاتیوشا رخ داد که به پایگاه آمریکایی عین الاسد اصابت و ائتلاف آمریکا نیز به این حمله اذعان کرد.
اما درباره حمله به کاروان‌های نظامی آمریکا در داخل عراق باید گفت این حملات به یک پدیده روزانه تبدیل شده است، اما بر این حملات و خسارات احتمالی ناشی از این حملات به شدت سرپوش گذاشته می‌شود و تازه‌ترین این حملات نیز در دیوانیه در جنوب عراق بود که دو کاروان وابسته به نیرو‌های آمریکایی هدف قرار گرفتند همچنین با چهار بمب ضد زره به یک کاروان لجستیکی آمریکایی در شهر فلوجه در شرق الانبار حمله شد.
از ابتدای سال کنونی میلادی بیش از 45 حمله به منافع آمریکا در عراق به ویژه سفارت آمریکا در بغداد و پایگاه‌های نظامی که آمریکایی‌ها در آن‌ها هستند و نیز به کاروان‌های لجستیکی گزارش شده است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حمله موشکی پایگاه آمریکایی عین الاسد فرودگاه بین المللی اربیل عراقی اعلام کردند نیرو های آمریکایی پایگاه عین الاسد فرودگاه اربیل فرودگاه اربیل پایگاه آمریکایی عراقی اعلام رسانه های عراقی رسانه های عراق هدف قرار گرفت حمله موشکی کردستان عراق عین الاسد فروند موشک پایگاه ها شلیک شده نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد