Web Analytics Made Easy - Statcounter

سبزیجات به دلیل کم‌کالری بودن از جمله غذاهای موثر در کاهش وزن هستند، در این میان کلم بروکلی، فلفل، هویج و کاهوی بیشتری مصرف کنید.

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه همشهری به نقل از اسپوتنیک نوشت:

کتی کوفال و لونلی فریمن متخصصان تغذیه در مورد تفاوت سبزیجات خام و پخته گزارشی تهیه کردند و بهترین‌ها را برای کاهش وزن نام بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این متخصصان، کالری سبزیجات خام نسبت به سبزیجات پخته‌شده کمتر است و همچنین دارای ویتامین B و C زیادی هستند، اما این تفاوت از نظر سلامتی و کاهش وزن ناچیز است. کوفال خاطرنشان کرد: شما می‌توانید سبزیجات را به شکل دلخواه خود مصرف کنید، هر نوع سبزیجات بهتر از کربوهیدرات‌هاست.

کوفال افزود: سبزیجاتی که محتوای نشاسته کمتری هستند: کلم بروکلی، سبزیجات برگ‌دار، فلفل، هویج، کاهو، گوجه‌فرنگی، کدو سبز و گل‌کلم - در مبارزه با چاقی مفیدتر هستند. کالری آنها کمتر از سیب‌زمینی یا ذرت بسیار کمتر است.

این متخصص هشدار داد: برای جلوگیری از افزایش میزان کالری، نباید سبزیجات را در روغن پخت یا با پنیر یا محصولات لبنی مصرف کرد. برای سس سالاد از سرکه یا آبلیمو استفاده کنید، سبزی‌های دیگر یا ادویه‌جات و ترشی‌جات را اضافه کنید، سبزیجات را روی کاغذ روغنی یا قالب‌های سیلیکون سرخ کنید.

کوفال هشدار داد که یک رژیم غذایی حاوی سبزیجات بدون نشاسته به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت لاغر شوید، اما مشکلات جدی برای بدن به همراه خواهد داشت.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سبزیجات کاهش وزن کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند

به گزارش خبرآنلاین،زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذاهای گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901491

دیگر خبرها

  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند