Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپری اذعان داشت : باید تاب آوری رادر مقابل بیماری کوید 19 با تسهیل در خدمت به کشاورزان و اختصاص تسهیلات کم بهره برای امهال تسهیلات افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ محمد فرید سپری در همایش ملی مدیریت کسب و کار در شرایط بحران و عدم اطمینان با عنوان « تاب آوری اجتماعی اقتصادی بخش کشاورزی بعد از پاندمیک کرونا» که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد اظهار کرد : در شرایطی که مواد غذایی کافی برای تغذیه تمامی افراد در دنیا وجود دارد و دلیلی جهت احتکار مواد غذایی وجود ندارد، شیوع بیماری کووید-۱۹ به‌صورت بالقوه می‌تواند زنجیره‌های حیاتی تأمین مواد غذایی را هم بین کشورها و هم درون کشورها و بین مناطق روستایی و شهری با مشکلات جدی مواجه سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : شیوع ویروس کرونا در ابتدا به دلیل کاهش نیروی کار و ترس از مبتلا شدن تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف کنندگان و با اعمال محدودیت ها بر واردات و صادارت از سوی دولت¬ها چالش‌هایی را برای حمل‌ونقل مواد غذایی و دسترسی به واحدهای فرآوری مواد غذایی و همچنین بازارهای مصرف ایجاد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت : در این شرایط، هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان تأثیرات این اختلال را تجربه کردند و در نهایت این مسئله در مقطعی از سال موجب کاهش درآمد کشاورزان، ناپایداری قیمت‌های مواد غذایی و کمبود موقتی مواد غذایی گردید.

وی در ادامه عنوان کرد : با گذشت زمان و تغییر نگرش تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به مرور اثرات منفی بیماری کرونا بر بخش کشاورزی کاهش یافته و بر اساس آمار موجود حجم تولیدات بخش کشاورزی استان از جمله محصولات زراعی، باغی، دام ، طیور، آبزیان، عسل و غیره در سال 1399 نسبت به سال 1398 (سال شروع انتشار ویروس) نه تنها کاهش نیافته بلکه در اکثر موارد بیشتر نیز شده است.

سپری با اشاره به آسیب های دیگر بیماری کوید 19 در بخش زراعت اظهار داشت : آنچه که در سال زراعی 1400-1399 افزون بر اثرات شیوع ویروس کرونا تولیدات بخش کشاورزی را با تهدید جدی مواجه ساخته است، وقوع بلایای طبیعی خشکسالی و سرمازدگی، طغیان سن و علف هرز و همچنین نوسانات ارزی و افزایش قیمت نهاده های تولید می باشد. وی تاکید کرد : سازمان جهاد کشاورزی در راستای مقابله با خشکسالی و سایر مخاطرات بخش کشاورزی در سال زراعی جاری اقدامات موثری انجام داده است لکن جهت تاب آوری اقتصادی اجتماعی و جبران ضرر و زیان وارده به بهره برداران بخش کشاورزی حمایت های ویژه دولت از کشاورزان تاب آوری را افزایش داد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: ازجمله حمایت های دولت، اختصاص اعتبار ویژه به منظور پرداخت کمک بلاعوض، پرداخت تسهیلات کم بهره، امهال تسهیلات معوق بانکی، اجرای طرح های ضروری و پیشگیرانه در بخش تامین و انتقال آب، توسعه بیمه محصولات کشاورزی و غیره ضروری به نظر می رسد. که در این راستا نیز پیگیری های متعددی صورت گرفته که امید است نتایج مطلوب حاصل گردد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان مواد غذایی بخش کشاورزی تاب آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

مواد غذایی ضد التهاب ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای بسیاری از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، آسم، بیماری التهابی روده، لوپوس، تیروئیدیت هاشیموتو و سندرم متابولیک عمل کند. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از بیماری‌ها نظیر دیابت نوع دو، چاقی، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی اتلاق می‌شود.

دانشمندان معتقدند التهاب در همه این بیماری‌ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب ممکن است به بهبود سلامت فرد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها بینجامد. مواد غذایی ضد التهاب باید ترکیبی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های مفید باشد. مواد غذایی که ممکن است به مدیریت التهاب کمک کنند شامل ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و سالمون، میوه‌هایی مانند بلوبری، شاه توت، توت فرنگی و گیلاس، سبزیجات خام و یا نیم پز نظیر کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، آجیل و دانه ها، زیتون و روغن زیتون، فیبر، حبوبات مانند عدس و لوبیا، ادویه جات مانند زنجبیل و زردچوبه، پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک ها، چای و برخی از گیاهان هستند. به علاوه شایان ذکر است که انواع مواد غذایی سالم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد