Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ملانوری روز چهارشنبه در جمع عشایر روستای قیصار شهرستان قاینات گفت: همه برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که در سطح استان انجام می شود، برای این است که ما بتوانیم خدمتگزاران خوبی برای شما باشیم.

وی برای تکمیل زنجیره گوشت قرمز در منطقه عشایری قیصار، ایجاد یک واحد کشتارگاه کوچک مقیاس و یک واحد بسته بندی گوشت قرمز را پیشنهاد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برخی مسایل و مشکلات موجود، گفت: بخشی از این مسایل به این دلیل به وجود آمده که ما آن طور که باید در راستای تأمین اعتبارات مورد نیاز برای رفع مشکلات زیرساختی، فعال کردن جوامع محلی و استفاده از ظریت آنان در توسعه رفاهیات تلاش نکرده‌ایم .

وی با بیان اینکه برخی معضلات نیز به واسطه بروز حوادث و رویدادهایی است که از دست ما خارج می باشد، تصریح کرد: ما امسال با حدود ۶۰ درصد کاهش بارندگی و ورود آب به منابع زیرزمینی، گرفتار بدترین وضعیت خشکسالی در ۵۰ سال گذشته شده‌ایم.

ملانوری تأکید کرد: این خشکسالی به مراتع، کشاورزی و به ویژه کشت دیم استان، خسارت‌های زیادی وارد کرده است که اغلب غیرقابل جبران است.

وی ادامه داد: پاره‌ای از مشکلات موجود در کشور و استان ما نیز متأثر از اتفاقات سیاسی، تهدیدها، تحریم‌ها و دشمنی‌ها است که بر مسایل اقتصادی و معیشتی بسیار تأثیر گذاشته است.

وی افزود: مهم این است که با وجود همه این معضلات، نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۲ سال گذشته به پشتوانه مشارکت و استقامت مردم، همواره حرکتی رو به جلو داشته و هیچ گاه راکد نمانده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات زیرساختی صورت گرفته در زمینه آموزش، بهداشت، کشاورزی، معادن و صنایع که پیشرفت‌های خوبی را هم به همراه داشته است، اظهار داشت: همه این‌ها نشان دهنده تلاش مدیران برای توسعه خدمات است.

ملانوری یادآور شد: اقدامات و خدمات رسانی‌ها در دست انجام است و ما باید تلاش کنیم که مردم در صحنه اجرا، طعم شیرین آنها را بچشند.

وی با تأکید بر شعارهای سال و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب گفت: متخصص‌تر و هوشمندتر از مقام معظم رهبری نداریم، ایشان علاج همه دردها را در بند بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما هم به این نکته اذعان داریم که تنها راه علاج و برون رفت ما از مشکلات، عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

ملانوری تصریح کرد: ما در راستای عملیاتی کردن این سیاست‌ها و شعارها، برنامه‌های ویژه ای را در دستور کار قرار داده‌ایم که مهمترین آنها راه اندازی ستاد توسعه خاوران است.

وی افزود: بخشی از برنامه‌های ما در ستاد توسعه خاوران، مربوط به بهره برداری هر چه بیشتر از تولیدات دامی، کشاورزی و صنایع دستی عشایر است.

استاندار خراسان جنوبی به پیشنهاد استان مبنی بر ایجاد کشتارگاه های کوچک مقیاس در مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: این طرح برای اولین‌بار در استان مطرح شده و در مذاکرات متعدد با دامپزشکی، مجوزهای لازم را نیز اخذ کرده ایم.

به گفته وی؛ کشتارگاه های صنعتی به جهت نیاز به سرمایه‌های کلان و هزینه بر بودن، مقرون به‌صرفه نیستند اما کشتارگاه های کوچک مقیاس را می‌توان با کمترین اعتبار در هر منطقه‌ای ایجاد کرد.

ملانوری یادآور شد: با عنایت به وجود ۱۷ محله عشایری در این منطقه، راه‌اندازی یک واحد کشتارگاه کوچک مقیاس و یک واحد بسته‌بندی گوشت می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز عشایر را برطرف کند.

وی تأکید کرد: با ایجاد این دو واحد در کنار یکدیگر، زنجیره و چرخه گوشت قرمز در منطقه کامل می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تولیدات مطلوب استان، گفت: بزرگترین ایراد کار ما این است که محصولات کشاورزی و دامی را با زحمت زیادی تولید می‌کنیم اما برای فرآوری آنها هیچ گامی برنداشته‌ایم.

ملانوری ادامه داد: زرشک منحصربفرد استان در بارگاه‌ها خشک می‌شود اما بدون بسته‌بندی به بازار عرضه می‌شود، به همین دلیل درآمد زیادی حاصل نمی‌شود.

وی تأکید کرد: راه اندازی یک واحد فرآوری، بسته‌بندی و تولید آب، شربت و لواشک  می تواند ارزش افزوده زیادی برای ما به همراه داشته باشد.

وی گفت: طی مذاکراتی که با برخی فروشگاه های زنجیره ای کشور شده، این آمادگی وجود دارد که محصولات تولیدی استان در قالب بسته بندی و با برند های ویژه در این مراکز عرضه شوند.

برچسب‌ها حمید ملانوری خراسان جنوبی اشتغال پایدار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید ملانوری خراسان جنوبی اشتغال پایدار حمید ملانوری خراسان جنوبی اشتغال پایدار استاندار خراسان جنوبی کوچک مقیاس بسته بندی سیاست ها یک واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، گفت: ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند.

 فرزاد پیشکاری، امروز شنبه 8 اردیبهشت در نشست هم اندیشی با شرکای اجتماعی که به مناسبت هفته کار و کارگر و با حضور مدیران کل تامین اجتماعی و مدیریت درمان برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر، از شرکای اجتماعی وزارت کار به عنوان گنجینه‌هایی از دانش و مهارت نام برد و خواستار همراهی و همکاری همه تشکلات کارگری و کارفرمایی، انجمن‌های صنفی،‌ کانون بازنشستگان و تمامی شرکای اجتماعی با اداره کل کار استان برای تحقق اهداف شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تمامی ظرفیت‌های اداره کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران بکار گرفته و شبانه‌روزی در جهت محقق کردن اهداف و سیاست‌های وزارت کار، تلاش خواهیم کرد.

پیشکاری طراوت، زیبایی و عمران و آبادانی در کشور را مرهون تلاش کارگران دانست و با بیان اینکه ایمنی، حفاظت و بهداشت کارگران از مهم‌ترین رسالت‌های وزارت کار است، اظهار کرد: وزارت کار با تمام توان از حق و حقوق کارگران صیانت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی وجود دارد، گفت: در طول سال بیش از ۱۲ هزار پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می شود و ۲۳ بازرس کار در طول سال بیش از ۱۹ هزار بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانجات، ابنیه و... برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه‌های کشور هستند دچار مشکل نشوند.

پیشکاری با بیان اینکه ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند، افزود: با احتساب اینکه هر خانوار ۳ نفر باشند، نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تحریم‌های گسترده مشکلاتی را در بخش اقتصادی برای جامعه ایجاد کرده است، ادامه داد: جامعه کارگری با اقتدار در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کرده و این مشکلات با توان و تفکر کارگران کشور که ستون فقرات و مولدین اقتصادی در کشوربوده، حل خواهد شد.

پیشکاری با بیان اینکه برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال‌های جدید با تمام توان از کارفرمایان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد، عنوان کرد: دولت سیزدهم در بحث سیاست‌های تشویقی بازار کار از جمله طرح کارورزی، یارانه دستمزد و مشوق‌های بیمه‌ای و همچنین پرداخت تسهیلات کم بهره، مسیر مناسبی برای کارفرمایان و حمایت از کارگران و اشتغال آنان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی، سرمایه گزاران و متفکران و فعالان حوزه‌های سرمایه‌گزاری در ایجاد اشتغال پایدار کمک حال دولت باشند، آموزش، مهارت‌آموزی و توانمندسازی جوانان در ایجاد بسترهای اشتغال را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها، نظام آموزشی و رسانه‌های جمعی می‌بایست انتظار و تفکر پشت میزنشینی را از فرزندان این سرزمین دور کرده و با آموزش صحیح، ایجاد انگیزه و مهارت‌آموزی در رشته‌های مورد علاقه، زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار در کشور را فراهم کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک