Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ملانوری روز چهارشنبه در سفر به شهرستان قاینات و بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان گفت: حدود ۳۰۰ مگاوات از برق تولیدی این واحد نیروگاهی در استان مصرف می‌شود و نیروگاه ظرفیت تأمین برق استان برای آینده را نیز دارد.

وی با اشاره به برخی مشکلات در کلان کشور، تأکید کرد: نیروگاه پایگاه بزرگی است و برای تأمین زیرساخت‌های لازم در کشور باید به کار خود ادامه بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تأمین سوخت لازم، مهمترین نیاز نیروگاه برای ادامه دادن به کار تولید است اظهار داشت: نیروگاه برای تأمین سوخت مورد نیاز خود، نیاز به تقویت ناوگان سوخت‌رسان دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این که ناوگان حمل سوخت نیروگاه، مسافت زیادی را باید طی کنند، که بدون شک با وجود مخاطرات جاده‌ای، بسیار خسارت آور است، لذا یکی از موضوعاتی که باید به طور جدی دنبال شود، اتصال نیروگاه به شبکه گاز است.

ملانوری با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای که در نیروگاه طراحی شده است عنوان کرد: این طرح‌ها که در زمینه افزایش تولید و تقویت شرایط موجود ارائه شده اند، قابلیت پیگیری و حمایت دارند.

وی با اشاره به شرایط بحرانی موجود متذکر شد: بحران‌ها سبب می‌شوند ما شرایط موجودمان را تقویت کنیم، برای مثال در همین ۱۶ ماه گذشته که بحران کرونا بر کشور سایه انداخته، تعداد آزمایشگاه میکروبی کشور از ۲ مورد به ۴۰۰ مورد افزایش یافته و توفیقاتی نیز در توسعه زیرساخت‌های درمانی داشته‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بحران خشکسالی و تبعاتی که در حوزه آب و برق داشته است نیز گفت: ما همواره به دنبال راهکارهایی برای کمتر کردن تبعات کم آبی و خاموشی‌های ناشی از آن هستیم.

وی ادامه داد: موضوع تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه تا پایان مردادماه و نیز کاهش ساعت کاری ادارات از همین راهکارها است.

نیروگاه سیکل ترکیبی قاین با تولید ۷۰۰ مگاوات برق، نقش مهمی در تأمین برق خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها دارد.

مصرف سوخت روزانه این نیروگاه در صورت فعال بودن هر چهار واحد تولیدی آن، به میزان سه میلیون لیتر مازوت و یا بیش از ۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی است و روزانه بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار لیتر گازوئیل به این نیروگاه حمل می‌شود.

این بازدید با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، امام جمعه، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، فرماندار و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

استاندار خراسان‌جنوبی صبح امروز ( چهارشنبه) وارد شهرستان قاینات شد و بدو ورود به شهر قاین با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و سپس از روند اجرای پروژه ساخت بیمارستان دوم شهر قاین بازدید و نیز در نشست شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.

برچسب‌ها نیروگاه حرارتی خراسان جنوبی قاینات زیرکوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروگاه حرارتی خراسان جنوبی قاینات نیروگاه حرارتی خراسان جنوبی قاینات زیرکوه استاندار خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید مفقودالاثر پس از ۴۰ سال به خانه بازگشت + فیلم

پیکر شهید تازه تفحص شده پس از چهل سال در زادگاهش در شهرستان بشرویه خراسان جنوبی به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع، حضرت امام جعفرصادق (ع) و همچنین به مناسبت حضور پیکر مطهر شهید والامقام محمدمهدی فانی از شهدای تازه تفحص شده، فضاسازی شهری متناسب با این دو مناسبت معنوی اجرایی شد.

پیکر مطهر شهید فانی از شهدای مفقودالاثر شهرستان بشرویه استان خراسان جنوبی، پس از چهل سال در مرقد امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس تشییع شد.

پیکر مطهر این شهید امروز _شنبه، پانزدهم اردیبهشت_ در شهرستان بشرویه تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

کد خبر 750420

دیگر خبرها

  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • تشییع شهید تازه تفحص‌شده در خراسان جنوبی
  • نجات 8 نوجوان گرفتار در رودخانه فصلی قائنات
  • ۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • پیکر شهید مفقودالاثر پس از ۴۰ سال به خانه بازگشت + فیلم
  • استاندار لرستان از طرح نهضت ملی مسکن بروجرد بازدید کرد
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی