Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران در واکنش به اظهارات مینو محرز درباره شکست پروژه مشترک ایران و کوبا اظهار کرد: با توجه به اینکه قرارداد مشترک تولید واکسن کووید ۱۹ روی زیر ساخت‌های قبلی همکاری ما با انستیتو پاستور فینلای کوبا از ماه‌ها قبل منعقد و کار شروع شده است و جلسات هفتگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: این پروژه یکی از موفق‌ترین و منظم‌ترین همکاری‌های بین المللی در تولید واکسن است. کارآزمایی بالینی فاز سوم این واکسن در ایران و کوبا به اتمام رسیده است و منتظر تحلیل نتایج هستیم. کار تولید با تحویل سل بانک به ایران و همکاری‌های گسترده علمی به خوبی پیش رفته است.

بیگلری اظهار کرد: اولین بچ تولیدی آماده تحویل به وزارت بهداشت است و با توجه به صدور مجوز مصرف اضطراری روز به روز تولید ما بیشتر خواهد شد.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه پاستوکووک یکی از بهترین و موثرترین واکسن‌های دنیاست، گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص و تاثیر آن و امکان تزریق به زیر ۱۸ سال یکی از موثرترین واکسن‌های در دسترس دنیا محسوب می‌شود.

بیگلری ادامه داد: خبر شکست پروژه واکسن تولید مشترک ایران و کوبا کذب است و انتشار و بیان این قبیل خبر‌های کذب برای رقابت انستیتو پاستور ایران که قدیمی‌ترین موسسه واکسن ساز ایران است، کارناشایسته و غیر اخلاقی است و نمی‌دانیم این قبیل اخبار با چه اهدافی منتشر می‌شود و باید دانست که این قبیل اظهارات موجب سردرگمی مردم و تشویش اذهان عمومی می‌شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران بیان کرد: پروژه تولید مشترک واکسن انستیتو پاستور ایران و فینلای کوبا ادامه دارد و تا دقایقی دیگر جلسه هفتگی داریم و سابقه همکاری ما با این موسسه واکسن ساز در کوبا ۲۰ سال قدمت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مینو محرز واکسن کووید ۱۹ کوبا پاستوکووک فینلای کوبا رئیس انستیتو پاستور ایران ایران و کوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک دفینۀ «معطّر» در زیر خانۀ اولین رئیس‌جمهور آمریکا (+عکس)

باستان‌شناسان در بخشی از پروژه ۴۰ میلیون دلاری «احیای عمارت»، دو بطری شیشه‌ای مهروموم‌شده قرن ۱۸ را در مونت وِرنون کشف کردند. 

به گزارش فرادید، مونت ورنون (Mount Vernon) محل سکونت و مزرعه سابق جورج واشنگتن، جزء بنیانگذاران آمریکا و نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده است. ساخت عمارت کنونی سال ۱۷۳۴ توسط پدر جورج واشنگتن، آگوستین واشنگتن آغاز شد که توسط یک معمار ناشناس به صورت تدریجی ساخته شد. 

سال ۱۹۶۰ مونت ورنون یک مکان ملی‌تاریخی تعیین شد و در فهرست ملی اماکن تاریخی ثبت شد. این محوطه متعلق به انجمن بانوان مونت ورنون، قدیمی‌ترین سازمان ملی حفاظت از تاریخ در ایالات متحده است. 

«پروژه احیای عمارت» از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶ در حال انجام یک پروژه حفاظتی از این بنای تاریخی برای محافظت از بافت اصلی ساختمان و اطمینان از یکپارچگی ساختاری آن است. 

در طول فاز ۱ پروژه، باستان‌شناسان حفاری‌های کوچکی در انبار عمارت انجام دادند و آنجا دو بطری دست‌نخورده‌ی ساخت اروپا را کشف کردند که مربوط به سال‌های ۱۷۴۰ تا ۱۷۵۰ است. 

هر دو بطری از جنس شیشه سبز تیره و حاوی مایعی هستند و از درون گودالی پیدا شدند که زیر کف‌پوش‌های آجری دهه ۱۷۷۰ انبار دفن شده بود. 

داگ برادبِرن، رئیس و مدیرعامل مونت ورنون می‌گوید: «ما به اکتشافات جالبی رسیدیم، از جمله این دو بطری شیشه‌ای کاملاً سالم حاوی مایعاتی که از قبل از جنگ استقلال آمریکا دیده نشده‌اند.» 

بطری‌ها برای حفاظت و تجزیه و تحلیل محتویات‌شان در یک محیط کنترل‌شده به آزمایشگاه فرستاده شدند. 

تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد محتویات مایع آن‌ها هنوز دارای رایحه مشخص شکوفه‌های گیلاس (که برای ساکنان منطقه در فصل بهار آشنا بود) و همچنین حاوی بقایای گیلاس از جمله ساقه‌ها و هسته‌ها است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • کشف یک دفینۀ «معطّر» در زیر خانۀ اولین رئیس‌جمهور آمریکا (+عکس)