Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون به همراه برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان از نزدیک مسائل و مشکلات مردم روستاهای منطقه محروم مارگون را بررسی کردند.

در این بازدید مردم شهرستان مارگون و روستاهای تابعه آن ضمن قدردانی از تلاش ها و خدمات بی شمار دولت و نظام به این روستاها خواستار رفع مشکلات مردم منطقه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اجرای طرح هادی روستاها، گازرسانی، آبیاری زمین های کشاورزی، آسفالت راه های روستایی در برخی از این روستاها از مهمترین خواسته های مردم منطقه بود.

اهالی روستای دلی رچ از توابع مارگون از نداشتن راه ارتباطی مناسب گلایه مند بوده و خواهان تعیین تکلیف جاده ارتباطی این روستا هستند.روستای دلی رچ با وجود ظرفیت مناسب در حوزه کشاورزی، از کمبود امکانات رنج می‌برد.

این روستا در ۳۲ کیلومتری شهر مارگون واقع شده و با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی هنوز از نعمت گاز، جاده ارتباطی مناسب، اینترنت و شبکه بهداشت محروم است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم منطقه دلی‌رچ اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات، مردم استان همواره تمام قد پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

مهدی روشنفکر به تحریم‌ها بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گریزی زد و افزود: برخی از پروژه‌های عمرانی در کشور نیازمند وجود اعتبارات مالی بالایی هست و در شرایط کنونی با توجه به وابستگی بودجه به فروش نفت، تأمین اعتبارات لازم کاری بسیار دشوار است.

وی با اشاره به تلاش خود و دیگر مسئولان استانی برای افزایش بودجه استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: بودجه امسال استان نسبت به سال گذشته حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته‌است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امید است با تخصیص اعتبارات و با پای کار آمدن مدیران استانی مشکلات در مناطق مختلف مارگون مرتفع شود.

وی ادامه داد: شهرستان مارگون در سال ۹۸ با موافقت هیأت وزیران از بخش به شهرستان ارتقا یافت اما همچنان برخی از ادارات دولتی در این شهرستان استقرار نیافته‌اند.

روشنفکر به مدیران استانی برای تلاش جهت استقرار ادارات در شهرستان مارگون تذکر داد و گفت: برخی از مدیران از بدو تأسیس شهرستان مارگون تاکنون تلاشی در این زمینه انجام نداده‌اند.

وی از جذب اعتبارات محرومیت زدایی ، آب و راه روستایی در بودجه سال‌ جاری برای مارگون خبر داد و تصریح کرد: سعی می‌شود از محل این اعتبارات به ساماندهی جاده ارتباطی منطقه دلی‌رچ کمک شود.

محمد باقر قائمی فرماندار شهرستان مارگون نیز گفت: حدود ۱۲ میلیارد تومان از بودجه شهرستان مارگون به توسعه راه‌های روستایی اختصاص داده شده که سهم راه روستایی دلی‌ رچ حدود یک میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با گازرسانی به روستاهای منطقه دلی‌ رچ، تاکید کرد: لوله اصلی گاز به طول ۳۲ کیلومتر از مرکز شهر مارگون انجام شده‌ است.

رحمان خادم افزود: ادامه کار و اتصال روستاها به شبکه گاز منوط به اجرای طرح هادی روستایی از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای در رابطه با تأمین آب کشاورزی منطقه دلی‌رچ، گفت: مطالعات طرح آب‌رسانی به مزارع کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی انجام خواهد شد و در صورت نبود موانع ،مجوز برداشت و پمپاژ آب به مزارع کشاورزی صادر خواهد شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با اجرای طرح هادی روستایی منطقه دلی‌رچ ابراز داشت: یکی از اولویت‌های کاری این نهاد اجرای طرح هادی برای بهبود زندگی مردم است.

غلامرضا افزود: اجرای طرح هادی روستایی در هر منطقه‌ای از طرف بنیاد مسکن منوط به اجرای تعهدات سایر دستگاه‌های خدمات‌ رسان همچون آب، برق و گاز است چرا که اجرای عملیات این دستگاه‌ها مستلزم حفاری و کنده کاری در سطح معابر است و به محض آماده شدن شرایط طرح هادی روستایی اجرا می‌شود.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد توسعه روستایی یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد توسعه روستایی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد توسعه روستایی یاسوج طرح هادی روستایی شهرستان مارگون اجرای طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت : با تلاش اکیپ های نگهداری و تعمیرات شهرستان خوی در بخش های تابعه، اتفاقات شبکه توزیع و خطوط انتقال اصلی آب روستاهای عزت آباد، زاویه شیخلر و زاویه سمکن آباد رفع و جریان آب مشترکین این روستاها برقرار شد .

تقی پاشایی اظهار داشت: در پی گزارش سامانه ۱۲۲ مبنی بر ترکیدگی لوله شبکه توزیع آب روستاهای عزت آباد ، زاویه شیخلر و زاویه سمکن آباد در 5 نقطه ، اکیپ های اتفاقات به محل‌های اعلام شده اعزام و با تلاش بی وقفه ، اتفاقات به وقوع پیوسته رفع و آب پایدار در شبکه جریان یافت.

وی افزود: در راستای تغییر و بهبود استاندارد های خدمات آبرسانی به روستاها، شرکت آب و فاضلاب در تلاش است بر اساس وظیفه ذاتی خود با تمام توان و ظرفیت، سطح خدمات رسانی به روستاها را در قالب برنامه‌های کوتاه مدت از جمله اصلاح و رفع حوادث شبکه و خطوط انتقال آب روستایی، به سطح مطلوبی برساند.

پاشایی با بیان اینکه تحقق ارتقای سطح خدمات رسانی به روستاها نیازمند زمان و توان و تجهیزات مضاعفی است، اظهار کرد: با توجه به اولویت شرکت آب و فاضلاب که رفع دغدغه های مردم در بخش آب روستایی است، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع این دغدغه ها اقدام می‌شود.

  با رفع اتفاق های روستاهای مذکور بیش از 4 هزار نفر از آب پایدار و بهداشتی برخوردار شدند.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد «خرسان ۳» است
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد