Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت جهاد خانه سازی استان مرکزی با بیان اینکه مجموعه جهاد خانه‌سازی ۳۰۰۰ واحد مسکونی در استان مرکزی ساخته گفت: شهرک شهید سلیمانی با ۱۲۵۰ واحد مسکونی در اراک ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد رضا رضایی عصر امروز با اشاره به فعالیت شرکت جهاد خانه‌سازی استان مرکزی اظهار داشت: در دوران فرماندهی سرلشکر رضایی در سپاه پاسداران شرکت جهاد خانه سازی استان مرکزی افتتاح و راه اندازی شد که این مجموعه تا به امروز بیش از سه هزار واحد مسکونی برای کارکنان استان شامل پاسداران، ایثارگران و بسیجیان ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این درحالی است که این شرکت به طور همزمان در استان‌های دیگر کشور همچون دو استان همجوار یعنی استان‌های همدان و لرستان نیز نقش آفرینی داشته است.

مدیرعامل شرکت جهاد خانه سازی استان مرکزی بیان کرد: با وجود مشکلاتی که در طول سال‌های اخیر وجود داشته فعالیت شرکت جهاد خانه‌سازی در برخی از استان‌ها متوقف شد اما در استان ما با توجه به فعالیت‌ها و عملکرد بسیار خوبی که این مجموعه نشان داد و همچنین پروژه جدیدی که به تازگی شروع شده توقف فعالیت شرکت از دستور کار خارج شد و استان مرکزی یکی از 5 استان فعال است که شرکت جهاد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: استان مرکزی یکی از نخستین استان‌های کشور است که پروژه مسکن کارکنان را آغاز کرده و این برگرفته از تلاش و مجاهدت‌های شبانه روزی و پیگیری مستمر فرماندهی سپاه روح الله است که در کنار همه ماموریت‌ها موضوع مسکن پرسنل را دنبال می کند.

فرمانده سپاه استان مرکزی: حرکت شتابنده سپاه برخاسته از معنویت و ولایت‌مداری است فرمانده سپاه استان مرکزی: اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در همه عرصه‌های کشور اهمیت دارد

رضایی عنوان کرد: کار اجرای پروژه ساخت مسکن پرسنل سپاه پاسداران که مزین به نام سردار شهید سلیمانی به نام شهرک شهید حاج قاسم سلیمانی است با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد و با این اقدام به طرح ملی مسکن که توسط دولت در حال اجرا است نیز کمک فراوانی شد.

وی اضافه کرد: همکاری شرکت جهاد خانه سازی با اداره راه و شهرسازی و استانداری برای شروع طرح مسکن ملی بسیار چشمگیر است که در سفر وزیر راه و شهرسازی از شرکت جهاد خانه سازی به دلیل تعامل و اقدامات جهادی تقدیر ویژه شد، طرح اقدام ملی مسکن از یکسال گذشته هم برای عموم مردم استان و هم برای پرسنل نیروهای مسلح استان شروع شده و استان مرکزی یکی از استان های برتر در حوزه مسکن پرسنل نیروهای مسلح است.

مدیرعامل شرکت جهاد خانه سازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در مجموع هزار و 250 واحد مسکونی برای پرسنل سپاه در شهرک شهید سلیمانی ساخته می‌شود و این افراد همه شرایط طرح اقدام ملی مسکن که شامل عدم پر بودن فرم "ج"، مسکن اولی بودن و نداشتن هیچ مسکنی است و نیز عضو صندوق مسکن بودن و در تعاونی مسکن سرمایه گذاری داشتن را دارا هستند بنابراین هیچ گونه تفاوتی با مردم عادی ندارند.

وی بیان کرد: در مرحله اول 650 واحد مسکونی استارت آن زده شده که در این مرحله 50 درصد از فاقدین مسکن در پرسنل سپاه و بسیج پوشش داده می‌شوند و در مجموع یک هزار و 250 واحد کل پرسنل نیز پوشش داده خواهند شد، شرکت جهاد خانه سازی یک شرکت انتفاعی نیست و دنبال سود نبوده بلکه سعی شده برای پرسنل تا جایی که می‌توانیم قیمت‌ها مناسب تمام شود تا بتوانیم دغدغه به حق مسکن پرسنل را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت جهاد خانه سازی استان مرکزی تصریح کرد: استانداردهای لازم در شهرک شهید سلیمانی با دقت و حساسیت ویژه ای دنبال می‌شود و همه امکانات از جمله مسجد، مدرسه، مرکز خرید، فضای سبز، پارک، ساختمان اداری و مجموعه های فرهنگی و ورزشی در آن تعبیه شده که هر آپارتمان 8 طبقه که 6 طبقه آن مسکونی است.

رضایی ادامه داد: بیش از یک سال از شروع ساخت شهرک شهید سلیمانی می‌گذرد که در این یک سال با مجاهدت‌های شبانه روزی رکورد ساخت مسکن در استان و حتی در کشور زده شده چرا که هم اکنون پیشرفت پروژه حدود 40 درصد است که نشان از تلاش‌های شبانه روزی همه افراد دخیل در پروژه دارد و اهل فن می‌دانند پیشرفت 40 درصدی در یک سال نشان از موفقیت بزرگ است.

وی افزود: یک اقدام ابتکاری که در پروژه شهید سلیمانی در حال انجام است مهندسین ناظر پروژه خود از ذی‌نفعان پروژه هستند که این کار قطعا در روند پیشرفت و کیفیت ساخت تأثیر زیادی خواهد داشت، همچنین با پیگیری‌های انجام شده شبکه آب و فاضلاب شهرک متصل شده و برق مجموعه نیز در تعامل با وزارت نیرو در برنامه‌های سال 1400 آنها در دستور کار قرار گرفته و این بسیار امیدبخش است.

انتهای پیام/711/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرک شهید سلیمانی واحد مسکونی مسکن پرسنل استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن چقدر گران شد؟

به گزارش خبرآنلاین، گزارش جدید بانک مرکزی از «تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی‌بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

تسنیم در خبری نوشت:بر اساس این گزارش:

⦁ در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۱.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۷۵.۶ و ۱۴.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

⦁ در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۶.۳ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۰.۲ درصدی نسبت به ماه قبل می‌باشد.

* قیمت مسکن در تهران چقدر رشد کرد؟


در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۸۱۶.۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۲ و ۲۲.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در میان مناطق ۲۲‌گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله‌شده معادل ۱۵۰۴.۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۴۲۳.۶ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.


* حجم معاملات مسکن

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ حاکی از آن است که از مجموع ۱۵۰۸ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۰.۱ درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با فروردین‌ماه سال قبل حدود ۱.۷ واحد درصد افزایش یافته است.

*جزئیات تغییرات اجاره در تهران و مناطق شهری

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ نشان دهنده رشد یکسان و معادل ۲.۰ درصدی شاخص‌های مزبور نسبت به ماه قبل می باشد.

رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در فروردین ماه سال جاری در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۴۵.۲ و ۵۲.۴ درصد می باشد.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903946

دیگر خبرها

  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن چقدر گران شد؟
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • آغاز ساخت ۱۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران از ماه آینده
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی