Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر حق‌دوست، ظهر روز چهارشنبه در وبینار مجازی که به مناسبت رویداد هفته آموزش با هدف تبادل تجربه‌ها در باره روش‌های آموزشی دروس دانشگاهی در دوران شیوع بیماری کووید-۱۹ و پسا کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، گفت: تا پیش از پاندمی کرونا، مواردی مانند آموزش مجازی وجود داشت که راه‌اندازی آن، سخت و عملی نشده بود، اما کرونا فرصتی ایجاد کرد تا در این زمینه قدم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: اثر همه‌گیری کووید بر مؤسسات آموزش عالی در اپیدمی اخیر ناگهانی بود و در بیشتر موارد هیچ برنامه‌ای غیر از تلاش برای ادامه کلاس‌ها از راه دور وجود نداشت.

وی تصریح کرد: در آموزش بالینی دانشگاه‌ها با وجود نگرانی‌ از ابتلا و مواجهه با یک بیماری نوپدید شاهد بروز وقفه در آموزش بسیاری از گروه‌های بالینی بودیم.

حق‌دوست اظهار داشت: تأثیرات همه‌گیری در کوتاه‌مدت قابل‌ مشاهده است ولی در میان‌مدت و بلندمدت نیاز به گذر زمان و مطالعات بیشتر دارد و باید اثرات همه‌گیری بر روی دانشجو، کارکنان اساتید، مؤسسات آموزش عالی و بطورکل، سیستم آموزش عالی به دقت بررسی شود.

وی یاد آور شد: راهکار اصلی تداوم آموزش با حفظ کمیت و توجه به کیفیت است و تأثیرات کنونی و احتمالی آینده باید پیش‌بینی و بصورت فعال برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این وبینار با عنوان "بحران کووید و فرصت‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده در آموزش عالی" گفت: فرصت‌های ایجاد شده کووید کم نیست، اما اگر این فرصت‌ها بخوبی درک و بر اساس شیوه‌های علمی تهدیدات به فرصت تبدیل شود، می‌توانیم از این دوران، استفاده مناسبی داشته باشیم.

طاهره چنگیز افزود: با نگاهی مثبت، انبوهی از فرصت‌ها در این بحران مشاهده می‌شود و همه‌گیری کووید مانند آتشی که به جان عادت‌ها و مناسبات مردم جهان افتاد موجب تغییرات بسیاری شد، مثلا حضور در محل آموزش به‌عنوان پیش‌شرط اصلی یادگیری دچار تغییر شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: باید از این آتش به‌عنوان مقدمه‌ای برای تغییر استفاده کرد و وای به حال کسی که در آتش بیفتد و نیمی سوخته و نیمی خام از آن خارج شود.

وی تاکید کرد: ضرورت تبدیل تهدید به فرصت وجود دارد و باید با لوازمی همچون تفکر خلاق، کمین‌گیری برای تغییر، نگاه راهبردی به مسائل و مشورت طلبی در این مسیر گام برداشت.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی است که با ۱۱ دانشکده و ۴۷ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور به‌شمار می‌آید.

ویروس کرونا از اسفند ۹۸ در کشورمان شیوع یافت و تاکنون بیش از سه میلیون نفر به آن مبتلا شده‌اند.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان کرونا دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آموزش عالی همه گیری فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، یکی از برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم را برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال برشمرد وگفت: دولت سیزدهم با طراحی برنامه جامعی به عنوان «زیست بوم ملی اشتغال» ۱۰ مولفه اساسی بازار کار از جمله آموزش، اطلاع رسانی، تأمین مالی و تسهیلات، صدور مجوز‌ها و تسهیل فرآیند صدور مجوز‌ها را در قالب سامانه رصد اشتغال برنامه‌ریزی کرد.
میثم مداحی با بیان اینکه هر دستگاهی موظف به ارائه خدمات در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال است، افزود: بیش از ۱۲۰ هزار خدمت به همت دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته اجرا و ۶۹ هزار فرصت شغلی هم فراهم شده است.
وی طراحی سامانه جستجوی شغل را یکی دیگر از خدمات دولت سیزدهم دانست و گفت: همرسانی کارجو و کارفرما یکی از مشکلات اصلی در زمینه اشتغال بود، و با راه اندازی سامانه جستجو این مشکل برطرف شد.
وی با بیان اینکه ۲۸ هزار فرصت شغلی از طریق سامانه جستجوی شغل در استان اصفهان ثبت شده است، افزود: ۱۶ هزار مورد از این فرصت‌های شغلی در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است.
وی ادامه داد: ۱۲ هزار کارجو که بدنبال شغلی مناسبی بودند در این سامانه ثبت نام و ۷ هزار نفر از آنها با استفاده از این فرصت مشغول به‌کار شدند.
مداحی همچنین با اشاره به تسهیل صدور مجوز مشاغل خانگی به عنوان یکی دیگر از خدمات اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مجوز در این حوزه در ۵۲۶ رشته سال گذشته صادر شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اعتبار اشتغال مجموعه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ چهار برابر سال‌های گذشته بود و برای هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی در استان اصفهان شغل فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری سال گذشته در استان اصفهان به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است، ادامه داد: اقدامات زیست بوم ملی و رصد اشتغال و همچنین تسهیلات تبصره‌های مختلف ۱۶، ۱۸ و روستایی و عشایری به کاهش نرخ بیکاری منجر شده است.
یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا