Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، تهیه سرپناه امروزه بزرگترین دغدغه خانواده‌ها شده و اجاره و یا خرید مسکن بر اساس قانون باید در دفتر مشاوران املاک ثبت شود و بر این اساس خریدار و فروشنده و یا مالک و مستاجر باید برای انجام معاملات ملکی مبلغی را به عنوان حق کمیسیون به مشاوران املاک پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق کمیسیون مشاورین املاک مانند دستمزد سایر مشاغل در تمام معاملات ملکی پرداخت می‌شود. با توجه به بازار املاک، این مبلغ بر اساس مصوبه صنف برای هر معامله بر اساس فاکتورهای خاصی محاسبه می‌شود.

اما متاسفانه برخی از بنگاه های املاکی مبلغ کمیسیون را بر اساس نرخ دلخواه خود محاسبه می کنند و این موضوع باعث گلایه شهروندان شده است.

متن پیام شهروندخبرنگار

لطفا بر نحوه قیمت گذاری اجاره و خرید و فروش مشاوران املاک کنترل کنید و آن‌ها برای رسیدن به کمیسیون بالاتر لحظه به لحظه تصاعدی قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. چون بابت خرید و فروش نیم درصد و ا جاره یک چهارم کمیسیون می‌گیرند، هرچقدر قیمت‌ها بالاتر بروند کمیسیون هم می‌رود بالا، پشت پرده مدام سعی برافزایش قیمت‌ها می‌کنند وبعد به گردن دیگران می‌اندازند. تورا بخدا رسیدگی کنید.

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دغدغه روز بنگاه املاک شهروندخبرنگار بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل