Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@10:59:20 GMT

پروژه مشترک اکسکوینو و دانشگاه امیر کبیر

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۰۱۴۰

پروژه مشترک اکسکوینو و دانشگاه امیر کبیر

حوزه رمز ارزها در ماه‌های اخیر پتانسیل بالایی از خود نشان داده است. بلاک‌چین که فناوری زیرساخت این رمز ارزها است، می‌تواند کاربردهای اقتصادی فراوانی داشته باشد. یکی از مهم‌‌ترین کاربردهای رمز ارزها، پتانسیل بالای آن برای دور زدن تحریم‌ها است. حالا در راستای توسعه فناوری بلاک‌چین در کشور و استفاده از پتانسیل‌های اقتصادی رمز ارزها، مدیران و کارشناسان مجموعه اکسکوینو و نخبگان علمی دانشگاه امیر کبیر، یک همکاری دوجانبه را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است در این همکاری، اکسکوینو و دانشگاه امیر کبیر از ظرفیت‌های علمی و منابع یکدیگر استفاده کنند. بر اساس صحبت‌های مدیران و نخبگان هر دو طرف، این هم‌افزایی می‌تواند به توسعه و بهره‌گیری از رمز ارزها و صنعت بلاک‌چین در کشور منجر شود.

برخی از مدیران اکسکوینو و دانشگاه امیر کبیر، در این جلسه هم‌اندیشی به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های حوزه بلاک‌چین در کشور پرداختند.

در ابتدای این نشست، دکتر مهدی مجیدپور، عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به لزوم استفاده کشور از حداکثر ظرفیت‌های حوزه رمز ارز، از آمادگی دانشگاه امیرکبیر برای کمک به توسعه بلاکچین و رمز ارز در ایران خبر داد.

او گفت:«اساتید و دانشجویان دانشگاه امیرکبیر دارای ظرفیت‌های فراوانی در زمینه برنامه‌نویسی، مدیریت و اقتصادی کردن فعالیت‌ها برخوردار است.»

همچنین، روسای دانشکده‌های علوم ریاضی و کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر نیز در این جلسه حضور داشته و به بیان پیشنهادات خود پرداختند و از شکل‌گیری همکاری‌ آموزشی و پژوهشی با اکسکوینو، سامانه جامعه خدمات رمز ارز استقبال کردند.

در همین راستا، دکتر محدث، رئیس دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر نیز پیشنهاد داد تا پایان‌ نامه‌ها و دوره‌های آموزشی مشترک بین دانشگاه امیرکبیر و مجموعه اکسکوینو، هرچه سریعتر برگزار شود.

اکسکوینو با نام تجاری توسعه فناوری آرین داده پیوسته ایرانیان «توفاد»، فعالیت خود را از سال 1396 به‌عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان در زمینه خدمات رمز ارزها آغاز کرد. این شرکت به دلیل خدمات ارزنده خود از جمله ارائه کیف پول‌های رایگان و امن به کاربران برای انواع رمز ارزها؛ از سوی معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست‌جمهوری، به‌عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان رمز ارزها در کشور انتخاب شد.

مدیر عامل این هلدینگ‌ فعال در حوزه فناوری بلاکچین و رمرارزها، تشریح کرد: فعالیت شرکت اکسکوینو در سال ۱۳۹۶ با یک پلتفرم و درگاه آغاز شد و در سال ۱۳۹۸ به‌خاطر فعالیت‌های زیر ساختی در حوزه فناوری‌های بلاکچین، نودها و کیف پول رمز ارز با رعایت پروتکل‌های مالی، موفق به اخذ مدرک دانش‌بنیانی در حوزه رمزارزها شد.

محمد میر ابوالقاسمی، معاون فناوری این هلدینگ با اشاره به امنیت بالای پلتفرم مبادله رمز ارز اکسکوینو، در مورد اقدامات امنیتی که در این مجموعه صورت گرفته، توضیحاتی را ارائه داد. او توضیح داد:« در این شرکت چندین تیم فنی برای ارتقای امنیت، فعالیت می‌کنند.»

ابوالقاسمی به تیم تحقیق و توسعه سامانه اکسکوینو نیز اشاره کرد و اظهار داشت:« به طور کلی سیستم کشف تقلب در این شرکت دانش‌بنیان دارای دوبخش قبل از انجام و بعد از انجام تراکنش است؛ در صورتی که بیشتر سیستم‌‌های کشف تقلب در کشور عموما بعد از انجام تراکنش‌‌ها است.»

یاشار جاودانی، مدیر فنی و توسعه نرم‌افزار این هلدینگ، با اشاره به ارائه سرویس کیف پول امن اکسکوینو به کاربران، تاکید کرد:« فرآیند رمزنگاری یک‌طرفه اطلاعات کاربران و والت‌ها در پلتفرم‌‌های ما نشان از امنیت بالای این پلتفرم‌‌ها دارد و حتی در صورت نفوذ به پلتفرم‌‌های شرکت، بازهم شخص نفوذکننده قادر به دسترسی به اطلاعات کاربران این شرکت نخواهد بود.»

ابراهیم مقصودلو، یکی از مدیران این هلدینگ نیز با معرفی ظرفیت‌های دوجانبه بین این شرکت و دانشگاه امیرکبیر در حوزه پایانه‌های نظارت از راه دور (RTU) و اینترنت اشیاء، گفت:« همکاری با دانشگاه امیرکبیر برای استفاده از بستر آزمایشگاهی و جذب نیرو از این نهاد علمی، مورد تاکید این شرکت قرار دارد.»

در پایان این نشست، دکتر مجیدپور از اعضای دانشکده مدیریت، مطالب ارائه شده در این جلسه را مثبت ارزیابی کرد و گفت:« همکاری مشترک سامانه اکسکوینو با دانشگاه‌های امیرکبیر برای هم‌افزایی و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه بلاک‌چین و رمز ارز خواهد بود. در این مسیر، پایان‌ نامه‌های مشترک، انعقاد پروژه‌های تحقیقاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، بورسیه دانشجویان توسط این هلدینگ انجام می‌شود.»

هدف اکسکوینو، ایجاد بستری امن و رایگان جهت انجام معاملات رمزارزها، آگاهی‌بخشی به فعالان این حوزه و شناخت بیشتر کاربران است. پلتفرم اکسکوینو توانسته است با بهره‌گیری از تیمی متشکل از متخصصین حوزه فناوری‌، امنیت‌، شبکه و محتوا در زمینه رمزارز‌ها و ارائه مطالب آموزشی و تحلیلی، در راستای برآورده ساختن اهداف خود گام بردارد.

کاربران می‌توانند در راستای حفظ ارزش پول خود، در فضایی سالم و مطمئن از سرمایه‌گذاری لذت برده و به دنیای بدون واسطه رمزارز‌ها راه پیدا کنند.

اکسکوینو با حفظ حریم خصوصی کاربران و ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته، امکان معامله رمزارز‌های برتر (بیت‌کوین، تتر، ریپل و…) را برای ایرانیان فراهم کرده است. وجود مزایایی از قبیل حفظ امنیت دارایی‌های کاربران، امکان فروش برترین رمز ارزهای دنیا بدون نیاز به طی مراحل احراز هویت، دسترسی سریع به سرمایه از طریق اپلیکیشن و وبسایت، امکان تبدیل دارایی‌ها به یکدیگر در بستری یکپارچه و محافظت از دارایی کاربران ایرانی در برابر تحریم‌های بین‌المللی، این کیف پول را از سایر کیف پول‌های موجود متمایز می‌سازد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان قطعی برق 1400 اکسکوینو دانشگاه امیرکبیر بلاک چین رمز ارزها رپرتاژ آگهی کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان قطعی برق 1400 دانشگاه امیر کبیر دانشگاه امیرکبیر دانشگاه امیر رمز ارزها بلاک چین کیف پول رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند

اتحادیه اروپا از فیس‌بوک و اینستاگرام به دلیل طیف وسیعی از موارد مشکوک به نقض قانون خدمات دیجیتالی، از جمله عدم اقدامات کافی برای محافظت از کاربران در برابر اطلاعات نادرست خارجی در آستانه انتخابات سراسری این بلوک، تحقیق می‌کند.

به گزارش ایسنا، کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا اعلام کرد در حال آغاز مراحل رسمی تحقیقات در مورد این است که آیا «متا پلتفرم» (شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام) قانون خدمات دیجیتال را نقض کرده است یا خیر. این قانون، مجموعه‌ای گسترده از مقررات طراحی شده برای محافظت از کاربران اینترنت و پاکسازی پلتفرم‌های شبکه اجتماعی است.

بروکسل از زمان اجرایی شدن قانون خدمات دیجیتال در سال گذشته، در حال مقابله با نفوذ روزافزون شرکت‌های فناوری بوده و تحقیقاتی را در مورد سایت‌های شبکه اجتماعی تیک‌تاک و ایکس (توییتر سابق) و پلتفرم تجارت الکترونیک علی اکسپرس آغاز کرده است. تیک‌تاک هفته گذشته در برابر فشار اتحادیه اروپا تسلیم شد و پس از اینکه کمیسیون از این پلتفرم درباره یک ویژگی پاداش در اپلیکیشن جدیدش، پاسخ خواست، ویژگی جدید را متوقف کرد.

شرکت متا در بیانیه‌ای گفت: ما یک فرآیند خوب برای شناسایی و دفع خطرات در پلتفرم‌های خود داریم. این شرکت مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با کمیسیون اروپا و ارائه جزئیات بیشتر این کار است.

کمیسیون اروپا مشغول بررسی این موضوع است که آیا شرکت متا، برای جلوگیری از گسترش تبلیغات فریبنده، کمپین‌های اطلاعات نادرست و رفتارهای غیراصیل هماهنگ که می ‌واند خطری برای سلامت انتخابات و حمایت از مصرف کننده باشد، اقدامات کافی انجام می‌دهد یا خیر.

مقامات گفتند: به نظر نمی‌رسد این شرکت، مکانیزم موثری برای نظارت بر محتوا از جمله برای تبلیغات ساخته شده با هوش مصنوعی مولد، از جمله دیپ فیک داشته باشد؛ نقصی که به نظر می‌رسد توسط عوامل مخرب برای مداخله خارجی، مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

اتحادیه اروپا همچنین ظنین است که فیس‌بوک و اینستاگرام ممکن است امکان مشاهده محتوا در فیدهای توصیه‌ای محتوای سیاسی از حساب‌هایی را که حجم زیادی از این دست محتوا را منتشر می‌کنند کاهش دهند و در این باره با کاربران شفاف نباشند که نقض قانون خدمات دیجیتال خواهد بود.

نگرانی سوم این است که شرکت متا، استفاده از ابزاری به نام Crowdtangle را متوقف می‌کند که ابزار مورد استفاده برای رصد انتخاباتی لحظه‌ای مورد استفاده تحلیلگران، روزنامه نگاران و جامعه مدنی است. کمیسیون به متا پنج روز فرصت داده است تا با اطلاعاتی در مورد هرگونه اقدامات اصلاحی که برای جبران این کوتاهی انجام می‌دهد، پاسخ دهد.

با مهیا شدن شهروندان ۲۷ کشور این اتحادیه برای رای دادن به قانونگذاران در ژوئن، مقامات اتحادیه اروپا اقداماتی را برای محافظت از انتخابات انجام می‌دهند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، کمیسیون همچنین در حال بررسی است که آیا مکانیزم متا برای مشخص کردن محتوای غیرقانونی توسط کاربران تحت قانون خدمات دیجیتالی، به حد کافی خوب بوده است، زیرا به این ظنین است که دسترسی به این روش، آسان و کاربرپسند نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • گفت‌وگوی بی‌بی‌سی فارسی با یکی از نویسنده‌های گزارش درباره قتل نیکاشاکرمی و تجاوز به او | بخش فارسی BBC آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...
  • گزارش BBC در باره نیکا شاه کرمی تناقض های متعدد دارد
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند