Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:29:36 GMT

نگرانی از گسترش کرونای دلتا در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۰۱۶۰

نگرانی از گسترش کرونای دلتا در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، دکتر پرویز یزدانپناه اظهار کرد: هم اکنون 187 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 61 نفر مبتلای قطعی و 13 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 50498 مورد گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یزدانپناه گفت: از 465 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ٣٥ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستانهای بویراحمد، گچساران ،کهگیلویه، بهمئی و دنا  هستند.

وی افزود: همچنین از 313 نمونه رپید تست گرفته شده 15 درصد موارد مثبت و بترتیب در گچساران، بویراحمد، لنده و چرام هستند.امروز تعداد موارد مبتلا در استان بعد از حدود دو ماه از مرز ٢٠٠ نفر گذشت که نشان دهنده ورود کرونای هندی به استان و شروع پیک سوم است و احتمالا طی روزهای آینده بقیه شهرستانهای استان نیز قرمز خواهند شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: از مردم شریف استان تقاضا داریم در این شرایط بحرانی و خطرناک از تردد های غیر ضروری در مکان‌های شلوغ، مراکز بهداشتی و درمانی و بازار ها خودداری و با صبر و تحمل در این روز ها، از رخداد اتفاق‌های ناگوار برای خانواده و جامعه جلوگیری کنید.

دکتر یزدان پناه افزود: سفر به روستاها و مراسمات جمعی منجر به انتقال و گسترش بیماری شده و افراد زیادی مبتلا خواهند شد که در طی هفته‌های آینده تخت خالی بیمارستانی برای پذیرش بیماران وجود نخواهد داشت و مرگ و میر ها افزایش خواهد یافت.در این شرایط شرکت در هر گونه تجمع و دورهمی اعم از مراسمات عروسی، تشییع جنازه، مراسمات سیاسی و ..  باعث مبتلا شدن تعدادی از مردم و مرگ عده‌ای از آنها خواهد شد که برپا کنندگان مراسمات باید جوابگو باشند.

وی اذعان داشت: لذا با توجه به اینکه پیک سوم بیماری در استان شروع شده است رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، استفاده همه مردم در سنین مختلف از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی حداقل ٢ متر، تهویه مناسب ساختمان‌ها، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، خودداری از حضور غیرضروری در مناطق پرخطر مانند بازارها و مراکز بهداشتی درمانی لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که افراد واجد شرایط که برای تزریق واکسن فراخوان می شوند در ساعت و مکان تعیین شده حضور یابند  تا واکسن آنها تزریق شود و بتوان مرگ و میر افراد با ریسک بالا را کم کرد.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیماران کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج
  • عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳ کشته و ۲ مصدوم در تصادف محور یاسوج به بابامیدان
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها