Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:54:55 GMT

صفایی بوشهری: احداث موزه دفاع مقدس بوشهر تسریع شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۰۲۱۹

صفایی بوشهری: احداث موزه دفاع مقدس بوشهر تسریع شود

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با هدف معرفی رشادت‌ها و حماسه‌های رزمندگان باید احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در اولویت کار مسئولان دستگاه‌های مرتبط این استان قرار گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری ظهر امروز درن شستی با حضور فرمانده سپاه امام صادق (ع)، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاون امور عمرانی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در مصلی نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه رزمندگان استان در عرصه‌های مختلف جنگ تحمیلی حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند اظهار کرد: رزمندگان، سرداران و فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس در همه عملیات‌های جنگ تحمیلی ۸ ساله حماسه گوناگونی خلق و ثبت کردند که باید این رشادت‌ها به نسل جوان و نوجوان منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه این استان در عرصه دفاع مقدس دارای پیشینه تاریخی پرافتخار است تصریح کرد: رزمندگان استان بوشهر در مقابله با تجاوزگری بیگانگان، استعمارگران و استکبار جهانی در تاریخ دارای کارنامه درخشان هستند که رئیسعلی دلواری نماد مبارزه با استعمار و سردار نادر مهدوی الگوی مبارزه با آمریکا در خلیج‌فارس است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سردار نادر مهدوی و همرزمانش در مبارزه با سردمدار استکبار، آمریکای جنایتکار در خلیج‌فارس حماسه باشکوه خلق کرد خاطر نشان کرد: این رزمنده دلیر با نشانه گرفتن قلب دشمن در خلیج‌فارس، بدون هیچ ترس و هراس، وارد عرصه مبارزه با آمریکا شد و صدمات مهلکی بر آنان وارد کرد.

صفایی بوشهری، باتأکید بر اینکه وجود چنین رزمندگان در استان نماد اقتدار و رشادت و مایه مباهات و افتخار است خاطر نشان کرد: معرفی این رزمندگان و رشادت‌های آنان امری مهم و ضروری است که ساخت موزه دفاع مقدس در مرکز استان بوشهر باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

وی دفاع مقدس استان بوشهر را در سه جبهه دریایی، هوایی و زمینی دانست و تأکید کرد: باید حماسه و رشادت رزمندگان استان بوشهر با ساخت موزه دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود که تعامل همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی در این عرصه ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: با توجه به تعیین زمین برای ساخت موزه دفاع مقدس، صدور سند مالکیت آن، تخصیص بودجه و تدوین نقشه باید در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

در این نشست پیرامون مسائل مختلف احداث این باغ موزه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصمیماتی نیز در جهت هماهنگی بیشتر و جانمایی و احداث هر چه سریع تر آن گرفته شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس موزه دفاع مقدس استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علی نژاد فرماندار خوی در جلسه ستاد مسکن تامین شهرستان گفت: برای تسریع در احداث واحد‌های مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در توافق با انبوه ساز مسکن مقرر شد بزودی ساخت بیش از ۱ هزار ۵۰ مسکن بصورت انبوه در کوی ولیعصر خوی آغاز شود 
وی افزود: کار‌های زیر بنایی از جمله گمانه زنی در ۲۵ نقطه آغاز و نقشه‌های احداث آماده شده است 
فرماندار خوی افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضان پرداخت می‌شود که این تسهیلات برای تسریع در احداث مسکن ملی در اختیار انبوه ساز قرار می‌گیرد

دیگر خبرها

  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس