Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در حال حاضر گنبدکاووس پنج جایگاه سوخت گاز طبیعی شامل سه جایگاه در مناطق شهری گنبد، یکی در شهر مرزی اینچه برون و یکی در روستای آق آباد دارد که به گفته مردم و مسوولان متولی نه تنها جوابگوی نیاز مردم این شهرستان نیست بلکه در مواقعی که یک یا ۲ جایگاه‌ به دلایل مختلف از جمله تعمیر از چرخه خدمات دهی خارج شوند، مشکلات مردم مضاعف می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلی که از ۱۰ روز پیش در شهر گنبدکاووس به سبب خارج شدن یکی از جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی متعلق به شهرداری ایجاد شده و نتیجه آن شلوغی ۲ جایگاه گاز طبیعی دیگر و ایجاد صف‌های طولانی و چند کیلومتری شد.

اگرچه از امروز چهارشنبه جایگاه سوخت گاز طبیعی شهرداری گنبدکاووس پس از انجام تعمیرات به چرخه خدمات دهی بازگشت و اندکی از صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌های سوخت کاهش یافت اما مردم این شهرستان از متولیان امر می خواهند نسبت به افزایش تعداد جایگاه‌های گاز طبیعی در مناطق شهری و جاده‌ای آن اقدام نمایند.

یکی از شهروندان گنبدی دراین خصوص گفت که از ۱۰ روز پیش که جایگاه سوخت گاز طبیعی شهرداری به خاطر نقص فنی در جاده کمربندی تعطیل شد، صف‌های طولانی خودروهای دوگانه سوز در ۲ جایگاه دیگر این شهر ایجاد شد.

ابوالفضل محمدزاده که در آژانس تلفنی مشغول فعالیت است، افزود: به علت شلوغی و صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌های سوخت هر روز مجبور به توقف چند ساعته برای سوخت گیری هستم و باید خوش شانس باشم در این فاصله، برق جایگاه قطع نشود.

وی اضافه کرد: اگر برق جایگاه سوخت گاز طبیعی قطع شود، مدت زمان توقف حداقل ۲ برابر خواهد شد و این موضوع خسارت مالی به افرادی چون من که از طریق مسافرکشی امرار معاش می کنیم، وارد می‌کند.

شهروند دیگری نیز گفت که پراکندگی سه جایگاه گاز طبیعی فعلی در شهر گنبدکاووس نامناسب و فاصله زیادی از یکدیگر دارند و در هفته گذشته که جایگاه شهرداری از دور خارج شد، مجبور بودیم به یکی از ۲ جایگاه دیگر در خارج شهر برویم.

سعید امانزاده با گلایه از کمبود جایگاه سوخت گاز طبیعی در مناطق شهری و جاده‌ای گنبدکاووس اضافه کرد: وقتی دولت مردم را تشویق به خرید خودروهای دوگانه سوز می‌کند و با توجه به ارزان بودن این نوع سوخت و آلودگی کمتر آن، باید زیرساخت‌های لازم را نیز فراهم نماید تا مشکلات مردم به خصوص در شرایط بحرانی و تعطیلی یک یا ۲ جایگاه به خاطر تعمیرات، کمتر شود.

در همین پیوند رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس نیز به گفت: این شهرستان در حال حاضر حدود ۹۰ هزار خودرو پلاک شده (پلاک انتظامی متعلق به گنبد) دارد که برآورد می‌شود حدود نیمی از آنها دوگانه سوز باشند.

سرهنگ مجید نوری افزود: با تعطیلی جایگاه سوخت گاز طبیعی شهرداری گنبدکاووس در جاده کمربندی، ۲ جایگاه دیگر که در حوزه استحفاظی راهنمایی و رانندگی نیست، سبب شلوغی و ایجاد ترافیک با صف‌های طولانی در مقابل آنها شد.

شهردار گنبدکاووس نیز ضمن عذرخواهی از شهروندان به خاطر تعطیلی جایگاه سوخت گاز طبیعی متعلق به شهرداری در جاده کمربندی (شهید صیاد شیرازی)، گفت: نقص فنی و طولانی شدن تعمیرات آن، علت اصلی تعطیلی جایگاه بود.

منصور طعنه گنبدی افزود: وارداتی بودن بسیاری از قطعات جایگاه‌های سی ان جی عامل اصلی در طولانی شدن تعمیرات جایگاه سی ان جی شهرداری شد.

همچنین رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه گنبدکاووس نیز با اذعان به کمبود جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی در مناطق شهری و جاده‌ای این شهرستان، گفت: این شرکت از هرگونه سرمایه گذاری برای احداث جایگاه سوخت گاز طبیعی در شهر و جاده‌ها استقبال می‌کند.

هادی قزل سفلی افزود: کمبود جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی در شهر و جاده های گنبدکاووس سبب شده با خارج شدن یک جایگاه از چرخه فعالیت، دیگر جایگاه‌ها با ازدحام خودرو و تشکیل صف‌های طولانی مواجه شوند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر گنبدکاووس پنج باب جایگاه سوخت گاز طبیعی شامل سه جایگاه در مناطق شهری گنبد، یکی در شهر مرزی اینچه برون و یکی نیز در روستای آق آباد دارد اما به اعتقاد کارشناسان شرکت پخش فراورده‌های نفتی، این شهرستان حداقل به ۲ جایگاه سوخت گاز طبیعی در شهر و چند جایگاه جاده‌ای نیاز دارد.

قزل سفلی ادامه داد: طی چند سال اخیر به سبب افزایش قیمت‌ها و بالا رفتن هزینه خرید دستگاه‌های جایگاه سی ان جی که غالبا وارداتی هستند، استقبال برای سرمایه‌گذاری و احداث چنین جایگاه‌هایی از سوی علاقمندان کاهش یافته است.

رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه گنبدکاووس تصریح کرد که درحال حاضر هزینه راه‌اندازی یک جایگاه سی ان جی ۱۵۰ میلیارد ریال است و این مبالغ بالا، انگیزه افراد برای سرمایه‌گذاری را کاهش داده است.

وی همچنین با یادآوری صدور مجوز چند سال پیش برای احداث یک جایگاه سوخت گاز طبیعی در شهر گنبدکاووس، گفت: فرد سرمایه‌گذار تجهیزات مورد نیاز را خریداری کرده و فقط زمین محل احداث آن اشکالاتی داشت که در حال رفع آن است.

قزل سفلی افزود: احداث جایگاه سوخت گاز طبیعی در جاده‌های اصلی و شریانی گنبدکاووس با رعایت فاصله بین ۲ جایگاه نیز هیچ منع و محدودیت قانونی ندارد و شرکت پخش فراورده‌های نفتی از سرمایه‌گذاری در این بخش نیز استقبال می‌کند.

گنبدکاووس با حدود ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گنبدکاووس گاز طبیعی جایگاه سوخت گاز طبیعی سوخت گاز طبیعی در شهر جایگاه های سوخت مناطق شهری صف های طولانی کمبود جایگاه سرمایه گذاری شرکت پخش ۲ جایگاه سی ان جی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید

به گزارش خبرنگار مهر، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

کد خبر 6090741 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر