Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کیومرث کرمی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه همایش ملی مدیریت کسب و کار در شرایط بحران وعدم اطمینان اظهار داشت: بحرانها به دو صورت زودگذر و کندگذر است که در مورد اول حوادث و بلایای طبیعی را شامل می شود که در زمان وقوع منجر به هزینه های پیشگیری و برنامه ریزی شده و پس از مدتی فراموش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بحران کرونا را از بحرانهای دیرگذر اعلام کرد و افزود: از بحران کرونا گریزی نیست و با وجود فرصتهایی که برای زندگی در دوران شیوع و پساکرونا ایجاد شد، ماههاست که دنیا درگیر آن است.

معاون پژوهشی دانشگاه کردستان با تاکید بر اینکه اگر اتاق فکر کشور به دانشگاه واگذار شود، ضرری در کار نخواهد بود، اضافه کرد: هرجا که به دانشگاه اعتماد شده، نتایج بسیار خوبی به دست آمده است و در کردستان هم دانشگاه با پیوند با صنعت توانسته است، زمینه تولید را تسهیل کند.

کرمی با اشاره به اتفاقات خوب در ۱۰ سال اخیر در کشور در زمینه اعتماد به دانشگاه یادآور شد: دانشگاه با بدنه اجرایی کشور درگیر شده است و همین مساله باعث شده تا امور اجرایی کشور مبتنی بر پژوهش و دانش باشد.

وی گفت: دانشگاه امروز به مرحله تمدن سازی رسیده است و نقش کلیدی را در توسعه بر عهده دارد.

ارسال ۱۳۵ مقاله به دبیرخانه همایش

دبیر علمی این همایش هم با اشاره به ارسال ۱۳۵ مقاله به دبیرخانه این همایش اظهار داشت: از این تعداد ۹۰ مقاله پذیرش شد که ۵۰ مورد آن بصورت سخنرانی و بقیه بصورت پوستر ارائه شد.

رضا شافعی افزود: در این همایش دانش مقابله با انواع بحران شناسایی و با علوم تولید شده در کارگاه‌های مختلف اهمیت بحران و زندگی در آن تبیین و راهکارهای بحران زدایی و تبدیل آن به فرصت کسب شد.

وی با بیان اینکه دورانی به عنوان پساکرونا وجود ندارد، اضافه کرد: کرونا با ما زندگی خواهد کرد همانطور که دیگر بیماریها با زندگی بشر عجین شده است و بحران‌ها همواره با ما همراه خواهد بود.

دانشگاه کردستان ۱۵ و ۱۶ تیر، میزبان همایش ملی مدیریت کسب و کار در شرایط بحران و عدم اطمینان  بود که متخصصان و صاحبنظران استانی و ملی در آن به ارائه راهکار می پردازند.

محورهای این همایش شامل« مباحث کمی، مدیریت تولید و عملیات در شرایط بحران و عدم اطمینان»،« بازاریابی، ارتباط با مشتریان و مدیریت برند در شرایط بحران»،« کارآفرینی، نوآوری و نقش آنها در عبور از بحران»،« تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک در شرایط ابهام و عدم اطمینان»،«مدیریت موسسات گردشگری در شرایط بحران»،« مدیریت منابع انسانی، بهره وری و تعالی سازمانی در شرایط بحران»،«ساختارهای سازمانی و سازمان های نوپا در شرایط بحران و عدم اطمینان» است.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی،  علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی،  ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

برچسب‌ها کرونا کردستان دانشگاه کردستان کار آفرینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کردستان دانشگاه کردستان کرونا کردستان دانشگاه کردستان کار آفرینی دانشگاه کردستان شرایط بحران عدم اطمینان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 

محمد رضا نجفی منش عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرنگار قدس درباره علت بروز ناترازی بنزین گفت: یکی از معضلات فعلی کشور استفاده بالا از بنزین در کشور و بروز ناترازی بنزین است. در حالی که الان در دنیا همه به سمت سوخت های پاک و متنوع کردن سبد سخت مثل خودروهای برقی رفته اند، در کشور ما این شرایط هنوز ایجاد نشده است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: البته برای متنوع کردن سبد سوخت و تشویق شدن مردم برای رفتن به سمت خودرهای برقی و هیبریدی، دولت ها باید سوبسید های اساسی به مردم بدهند تا به سمت استفاده از این خودروهای پاک و سبز مثل خودروهای برقی حرکت کنند.

نجفی منش افزود: وارد کردن خودروهای هیبریدی به چرخه مصرف سوخت از جمله بنزین را پایین می آورد. در نهایت هم باید خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم، مسئله ای که در کشور ما اصلا جدی گرفته نشده و خودروهای فرسوده همچنان در کشور در حال تردد هستند.

این عضو هیات نمایندگان تهران گفت: در حال حاضر 29 میلیون خودرو در حال تردد در کشور داریم که بخش زیادی از این خودروهای در حال تردد عمر بیش از 15 سال دارند که مصرف بنزین را بالا می برند، باید اقدامی شود تا این خودروهای فرسوده از رده خارج شوند.

نجفی منش افزود: استفاده از تنوع در سبد سوخت بهترین روش برای کاهش مصرف بنزین است. سوخت های متنوع باید برای تردد استفاده شوند تا فشار به بنزین آورده نشود.

نجفی منش ادامه داد: یکی از عمده ترین علت مصرف بالای بنزین در کشور قاچاق بنزین است. دلیل این قاچاق این است که بنزین در کشورهای همسایه مثل افغانستان، پاکستان و .... با قیمت بنزین در کشور ما تفاوت خیلی بالایی دارد، بنزین در کشور ما نهایتا 3 هزار تومان ولی در ترکیه 2 دلار یعنی 100 هزار تومان است.

وی در ادامه بیان کرد: در این شرایط هر کس یک پیت بنزین هم دستش بگیرد و به کشورهای خارجی برود به میزان زیادی سود کرده است. در ابتدا برای اینکه کاهش مصرف داشته باشیم باید جلوی قاچاق گرفته شود.

این عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: راه کار جلوگیری از قاچاق بنزین هم این است که قیمت آن اصلاح شود. تا زمانی که بنزین به این قیمت مفت در اختیار مردم قرار داده شود قطعا قاچاق انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها