Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:24:15 GMT

۶۰۰ رسانه دارای مجوز در مازندران فعال هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۰۳۲۸

۶۰۰ رسانه دارای مجوز در مازندران فعال هستند

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران نکا که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد با اشاره به ورود رسانه‌های دارای مجوز در فضای مجازی اظهار داشت: تخصص، خوش سلیقگی و تولید محتوا از جمله مولفه‌هایی که فعالان رسانه‌ای باید برای ورود به فضای مجازی سرلوحه کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالان حوزه مجازی که غالباً شناسایی شده هستند باید به سمت وزرات فرهنگ و ارشاد سوق داده شوند که با ورود در این عرصه نیز مشمول قانون مطبوعات می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران متذکر شد: اگر رسانه‌های مکتوب نتوانند در حوزه فضای مجازی پررنگ ورود پیدا کنند قطعاً رسانه‌ها و کانال‌های مجازی جایگاهشان را در این حوزه خواهند گرفت.

به گفته زارع در حال حاضر شاهد افسار گسیختگی بسیاری را در حوزه فضای مجازی شاهد هستیم لذا با شرایط کنونی نمی‌توانیم منتظر بمانیم برایمان تصمیم بگیرند درنهایت باید با آگاهی و عملکرد اصولی میدان افسار گسیخته را کنترل و هدایت کنیم.

این مسئول حوزه فرهنگی ادامه داد: صفحات پر مخاطب معاند در بعضی ازمواقع با دروغ پردازی و بزرگنمایی در بین مردم مرجع می‌شوند که اعتماد مردم را براحتی جلب و تأثیر بسزایی داشته باشند از این رو مشکلات را گره زده و مردم را ناامید از نظام می‌کنند.

زارع با بیان اینکه رسانه‌ها را به عنوان بنگاه‌های اقتصادی می‌شناسند متذکر شد: ۶۰۰ رسانه دارای مجوز در مازندران مشغول فعالیت هستند که انتظار می‌رود فضایی ایجاد کنند تا هم درآمد رسانه‌ها و هم درآمد فعالین این حوزه تأمین شود.

وی همچنین به برگزاری مراسم روز خبرنگار اشاره بیان کرد: اگر شرایط کرونا به همین روال تشدید شود مراسم روز خبرنگار به صورت شهرستانی در سطح هر شهر برگزار خواهد شد در غیر این صورت با کاهش روند کرونا مراسم روز خبرنگار به صورت استانی در مرکز، شرق و غرب مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نقد منصفانه و آگاهانه را از اصول اصلی و اساسی خبرنگاران یاد کرد و همچنین خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ها طبق رسالت خود نقد منصفانه و آگاهانه را از مسئولان و مسائل عمل کنند قطعاً از میزان آسیب‌های وارده کاسته خواهد شد.

مهدی جویباری نماینده خانه مطبوعات مازندران با اشاره به ساماندهی خبرنگاران افزود: ۲۷۰ عضو خانه مطبوعات که برای انتخابات وارد این مجموعه شدند حذف خواهند شد.

وی همچنین در خصوص دوره‌های آموزشی خبرنگاران گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته توسط خانه مطبوعات و فنی و حرفه‌ای مقرر شد با فرو کش کردن شرایط کرونا دوره‌های آموزشی خبرنگاران برگزار خواهد شد و همچنین برای تمامی خبرنگاران عضو خانه مطبوعات کارت صادر می‌شود.

کد خبر 5253115

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس زارع اداره کل ارشاد مازندران اصحاب رسانه ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه قطعی برق گرگان اردبیل ایلام خشکسالی مصرف برق یاسوج عکس استانها اراک خانه مطبوعات فضای مجازی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند

ایسنا/اردبیل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: کلیه صنوف از جمله مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند.

جهانگیر جوانمرد ۸ اردیبهشت در جلسه ساماندهی مشاورین املاک و خودرو در دادگستری استان که با حضور معاون دادستان مرکز استان، مدیر کل تعزیرات حکومتی و رؤسای اتحادیه‌های مشاورین املاک و خودرو برگزار شد، ضمن تبیین و تشریح آسیب ها، مشکلات، اختلافات و دعاوی در این حوزه گفت: به منظور جلوگیری از اختلافات و دعاوی و پیشگیری از هرگونه جرائم، مدیران و مسئولان و رؤسای اتحادیه‌ها باید با استفاده از ظرفیت های قانونی اقدامات قاطع قانونی، بازدارنده و متناسب انجام دهند.

وی با بیان اینکه کلیه صنوف از جمله مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند، اظهار کرد: به منظور مقابله و پیشگیری از تخلفات در این حوزه گشت‌های تلفیقی متشکل از دستگاه های مرتبط برای رصد میدانی تشکیل و بر اساس گزارش های آنان با هرگونه واحد صنفی که فاقد مجوز قانونی فعالیت باشد، مطابق با قانون برخورد شده و نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اعلام اینکه عدم صدور کد رهگیری در معاملات ملکی، گرانفروشی، عدم ارایه مبعاینه نامه به متعاملین و... بیشترین تخلفات در این حوزه داشته است، از عموم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف موضوع را به مرجع قضایی و انتظامی گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دارای کمترین شکایت هستند
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است