Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:43:35 GMT

۲ پروژه بهداشتی و درمانی در کاشمر افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۰۴۱۳

۲ پروژه بهداشتی و درمانی در کاشمر افتتاح شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر در این مراسم گفت: ساختمان آموزشی "آل احمد ۲" با کمک یکی از خیران با زیربنای ۳۰۰ مترمربع  و ساختمان اکسیژن‌ساز با زیربنای ۶۰ متر مربع با هزینه دو و نیم میلیارد تومان و با کمک خیران و دانشگاه علوم پزشکی مشهد احداث و امروز به بهره برداری رسید.

دکتر محمد جواد یزدانی با اشاره به بهره‌برداری از یک دستگاه دیالیز اهدایی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران به بخش دیالیز بیمارستان شهید مدرس کاشمر افزود: مجمع خیران سلامت شهرستان کاشمر در استان سرآمد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی ۱۷ ماه گذشته با انتشار ویروس کرونا به چهار هزار بیمار مناطق مختلف در این شهرستان خدمات‌دهی شد ادامه داد: کاشمر کمترین میزان مرگ و ‌میر ناشی از کرونا را نسبت به میزان ابتلا به بیماری در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته‌ است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: ۳۰ هزار ماسک در این شهرستان تهیه و مورد استفاده قرار گرفت و ونتیلاتور و دستگاه تهویه نیز به تعداد مناسب موجود بود و کادر بهداشت و درمان با آرامش اقدامات موثر انجام داد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۸ دستگاه ونتیلاتور تامین شد و تخت آی.سی.یو مورد نیاز با مشارکت وزارت بهداشت و خیران آماده شد افزود: در این مدت با توجه به افزایش حجم زباله‌های بیمارستانی امکانات امحای زباله نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت و با خرید دستگاه اکسیژن ساز با هزینه دو میلیارد تومان زیرساخت مناسبی در شهرستان فراهم شد.

یزدانی از انجام ۲۱ هزار تست کرونا در این شهرستان طی این مدت خبر داد و گفت: همچنین  امکان انجام آزمایش مولکولی در کاشمر فراهم شد.

وی با اشاره به تشکیل ۷۳ جلسه ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان و همکاری همه نهادها و دستگاهها در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا ابراز امیدواری کرد بتوان خدمات بهتری ارائه داد.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده گفت: در بخش بهداشت و درمان کار تخصصی است  لذا  باید متخصصان این حوزه نقشه راه ارائه دهند تا مسیر بهداشت و درمان هموار گردد و از ظرفیتهای استان و ملی برای  پیشبرد امور استفاده شود. 

حجت الاسلام  جواد نیک بین با بیان اینکه برای رسیدن به وضعیت مطلوب بهداشتی و درمانی فاصله داریم افزود: باید با رقابتی کردن بیمارستانها، احداث بیمارستان خصوصی و احداث کلینیک های مختلف رقابت  در خدمت رسانی افزایش یابد.

وی از پیگیری برای تخصیص اعتبار تکمیل بلوک زایمانی در کاشمر به منظور  سرویس‌دهی مناسب به خانواده‌ها خبر داد و گفت: بودجه بلوک زایمانی مصوب شده و ظرف یکی دو هفته آینده ابلاغ و تخصیص آن هم انجام می شود.

مسلم ساقی فرماندار کاشمر نیز در این مراسم از تلاشهای کادر درمانی، متخصصان و بهیاران و خیران قدردانی کرد و گفت: در کنار ظرفیت گردشگری طبیعی و زیارت، گردشگری  سلامت نیز با همت متخصصان و خیران در این منطقه رونق یافته است.

۲ بیمارستان شهید مدرس و حضرت ابوالفضل (ع) در کاشمر با ۹۲ پزشک عمومی، ۶۵ متخصص، ۲۱ دندانپزشک، ۲۶ داروساز، ۷۹ ماما و ۳۲ کارشناس بینایی‌سنج، شنوایی‌سنج، فیزیوتراپ، کادر درمان و گفتاردرمان در حوزه بهداشت و درمان به مردم منطقه خدمات رسانی می‌کنند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و ۲۵ درصد جمعیت این استان نیز زیر پوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.                                                                                                                      

برچسب‌ها کاشمر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشمر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت کاشمر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت بهداشت و درمان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید

امتداد - میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دور جدید بازدید میدانی از وضعیت پروژه‌های عمرانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال 1403، به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان ضمن بازدید از پروژه احداث بیمارستان جدید شهید فیاض‌بخش تهران، در جلسه‌ای مشترک با عوامل اجرایی این پروژه، بر ضرورت اتمام آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بهره‌برداری از این مرکز درمانی جهت ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تأکید کرد و گفت: امانت‌داری شقوق مختلف دارد که یکی از آن‌ها همین مسئولیت‌پذیری نسبت به اموالی است که در اختیار ما قرار داده شده و از این باب وظیفه داریم پروژه‌های عمرانی خصوصاً در حوزه درمان را که برخی از آن‌ها مثل همین پروژه بیمارستان شهید فیاض‌بخش از دوره‌های قبل نیمه‌تمام باقی مانده؛ در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، موسوی در جریان این بازدید در نشستی با حضور مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران، رئیس بیمارستان شهید فیاض‌بخش تهران و عوامل اجرایی پروژه احداث ساختمان جدید این بیمارستان، ضمن تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران این پروژه، خواستار تکمیل و بهره‌برداری از آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد و اظهار داشت: سال ۱۴۰۳ در هدف‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی، سالی است که همه پروژه‌های عمرانی حوزه درمانی ما باید به اتمام برسد و این از اولویت‌های قطعی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید است.

وی در مورد وضعیت احداث پروژه بیمارستان فیاض‌بخش افزود: این پروژه به مراحل پایانی رسیده و به‌زودی آماده ارائه خدمت به ملت شریف ایران خصوصاً بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی خواهد بود؛ هرچند انتظار می‌رفت برخی از پروژه‌ها در زمان کوتاه‌تری به اتمام برسند. اما به هر حال طی ماه‌های آینده پروژه بیمارستان جدید فیاض‌بخش با همت شما عزیزان به اتمام رسیده و تجهیز خواهد شد تا بیمه‌شدگان عزیز بتوانند از خدمات گسترده و به‌روز این مرکز بزرگ درمانی استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ان‌شاءالله ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند تکمیل و بهره‌برداری شامل آخرین اقدامات ساختمانی، تجهیز بیمارستان و استقرار نیروی انسانی بخش‌های مختلف انجام خواهد شد و ظرفیت خدمت‌رسانی یکی از بزرگترین مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در اختیار بیمه‌شدگان عزیز قرار خواهد گرفت. این وظیفه ما است که در فرآیند انجام پروژه‌های عمرانی حق مردم را رعایت کنیم و امانت‌دار خوبی برای آن‌ها باشیم؛ چه این اموال، امانت مردم در دست ما است و در دنیا و آخرت باید نسبت به این امانت پاسخگو باشیم.
بر اساس این گزارش در جریان این بازدید، عوامل اجرایی پروژه احداث بیمارستان ۵۵۰ تخت‌خوابی شهید فیاض‌بخش تهران، ضمن ارائه گزارش‌هایی درباره بخش‌های مختلف این پروژه از جمله روند تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز این مرکز درمانی، از پیشرفت این پروژه خبر داده و نسبت به تکمیل آن ظرف ماه‌های آینده ابراز امیدواری کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • زالو درمان می‌کند؟
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید