Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@07:10:32 GMT

اولین تست مثبت در کاروان اعزامی ایران به المپیک

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۰۴۶۱

اولین تست مثبت در کاروان اعزامی ایران به المپیک

نخستین مرحله از انجام تست PCR در کاروان اعزامی ایران به المپیک با یک نتیجه مثبت همراه بود.

به گزارش مشرق، کمیته ملی المپیک ظهر امروز نخستین مرحله از تست PCR را از ورزشکاران اعزامی به المپیک توکیو انجام داد. این تست مربوط به اولین گروه اعزامی به المپیک توکیو بود.

پیش از این نصرالله سجادی، سرپرست کاروان اعزامی ایران اعلام کرده بود علاوه بر انجام تست ۹۶ و ۷۲ ساعت قبل از اعزام ورزشکاران که طبق دستور ستاد برگزاری المپیک انجام خواهد شد، برای حصول اطمینان ۱۰ روز قبل از اعزام هر گروه است کاروان ایران نیز تست PCR انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه آزمایش انجام شده از گروه اول اعزامی به المپیک اعلام شد که طبق این تست، فضل‌الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی مثبت اعلام شد. رئیس فدراسیون شمشیربازی دو هفته بعد از دریافت دوز دوم واکسن به بیماری کرونا مبتلا شده بود که مثبت شدن تست وی نیز به همین دلیل است.

طبق اعلام ستاد برگزاری بازی‌های المپیک، در این شرایط کشورها می‌توانند شرایط بیمار و زمان ابتلا به این ویروس را اعلام کنند و زمان حضور فرد در توکیو، تست‌های ویژه تری انجام خواهد شد که بر اساس آن اجازه حضور فرد در المپیک صادر خواهد شد. البته با توجه به زمان باقی مانده تا المپیک و همچنین گذشت حدود چهار هفته از ابتلای باقرزاده به ویروس کرونا، احتمالاً تست‌های بعدی وی منفی خواهد بود.

کمیته ملی المپیک تصمیم مناسبی در خصوص انجام تست PCR ده روز قبل از اعزام ورزشکاران اتخاذ کرد که این امر به جلوگیری از اتفاقات در خصوص کرونا، کمک خواهد کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان فدراسیون شمشیربازی کمیته ملی المپیک توکیو بیماری کرونا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲ کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره

سعید کریمی خو مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : بر اساس اعلام سازمان حج، افرادی که در مرحله پیش زودتر مبلغ اعلام شده را واریز کرده بودند بر اساس اولویت به حج عمره مشرف خواهد شد.

وی افزود: در مرحله پیش که سهمیه مشخص شده برای اعزام به عمره اقدام کردند به دلیل وجود اختلافات سفر‌های عمره کنسل شد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس توافق انجام شده با کشور عربستان، تا پایان ماه شوال اعزام حج عمره انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ۲ کاروان متشکل از یک کاروان اهل سنت و یک کاروان تشیع از استان کرمانشاه به حج عمره مشرف می‌شوند.

کریمی خو ادامه داد: ظرفیت هر کاروان ۸۵ نفر در نظر گرفته شده که مجموع سهمیه اختصاص داده شده به استان کرمانشاه ۱۷۰ زائر مشخص شده.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات زیرساختی فرودگاه شهید اشرفی استان کرمانشاه، اعزام‌ها از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران انجام خواهد گرفت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • اعزام ۲ کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره
  • اولین کاروان حج عمره مفرده از استان سمنان راهی سرزمین وحی شد
  • المپیک شگفتی‌ها
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم 
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی