Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر کرامتی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پروژه های آب و خاک اذربایجان غربی افزود: بنا به اظهار مجری طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور ، ۲۵ هزار هکتار از طرح های شبکه ای فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در ۲۸ تیرماه سال جاری توسط رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می شود که ۹ هزار هکتار مربوط به استان آذربایجان غربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این پروژه ها شامل بخشی از شبکه های دشت نازک یک و ۲ که توسط کشاورزان در حال بهره برداری است و بخشی از شبکه پایین دست واقع در ماکو، سد قیقاج و شیبلو و همچنین بخشی نیز مربوط به شبکه های پیرانشهر یک و ۲ شامل کرم آباد، جلدیان، بادین آباد در سطح ۹ هزار هکتار هستند.

کرامتی بیان کرد: بخشی از شبکه های فرعی آبیاری که در تعهد وزارت جهاد کشاورزی است در طی سه سال گذشته به طور کامل اجرا شده و به دلیل عدم تامین آب توسط وزارت نیرو، شاهد وارد شدن خسارت به شبکه ها و متضرر شدن پیمانکاران هستیم.

 وی گفت: انتظار می رود هرچه سریعتر وزارت نیرو به تعهدات خود درباره تفاهم نامه شبکه های متناظر عمل نماید تا بیش از این شاهد هدر رفت سرمایه های ملی نباشیم.  

وی بیان کرد: در هدف گذاری انجام شده برای عملیاتی نمودن برنامه های ۱۴۰۰ در این زمینه، مقرر شده است تمرکز اصلی بر تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های تامین منابع شده که دارای نقص های جزئی هستند، باشد تا امکان عملیاتی نمودن بهره برداری موثر از پروژه‌ها فراهم شود.

به گزارش ایرنا این پروژه در ۱۰ استان در حال اجراست و در سال ۹۳ بر اساس مصوبه هیئت دولت و شورای عالی امنیت ملی مقرر شد در سطح ۲۲۷ هزار هکتار از اراضی استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و گلستان و با هدف بهره برداری از آب‌های مناطق مرزی کشور به طور متناظر شبکه‌های اصلی و فرعی آبیاری ایجاد شود.

برچسب‌ها آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور ماکو اراضی کشاورزی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور ماکو آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور ماکو اراضی کشاورزی وزارت نیرو آذربایجان غربی بهره برداری فرعی آبیاری هزار هکتار پروژه ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد

شهردار اصفهان گفت: در صدد هستیم بخشی از خط دو متروی اصفهان تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد و ایستگاه دارک تا قدس در اولویت نخست قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از گذر کمرزرین و ایستگاه‌های فاز نخست خط دو قطار شهری اصفهان اظهار کرد: در گذر کمر زرین به یافته‌هایی دست یافتیم که بخشی از هویت شهر است، از این‌رو تیم کاوش در این گذر حاضر شده‌اند و در حال بررسی آثار کشف شده هستند.

وی افزود: در حال حاضر برای مرحله نخست در تلاش هستیم تا این گذر به سرعت در مسیر استفاده شهروندان قرار گیرد، از این‌رو عوامل در حال رسیدگی و آماده‌سازی گذر هستند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: پاساژ زرین واقع در این گذر یکی از درست‌ترین اتفاقات معماری در این کلان‌شهر است، زیرا معماران در طراحی این بازار با نگاه به گذشته و هویت شهر، اقداماتی انجام داده‌اند که صدمه‌ای به شخصیت شهر وارد نشود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه بازار زرین، یک پاساژ نوساز است که از گذشته روایت گرفته و به زبان امروز ترجمه شده است، گفت: این موضوع به معنای حفظ شخصیت شهر است، زیرا در راستای روایت گذشته در حال احداث است.

وی با بیان اینکه حفظ روایت کلان یا کلان روایت شهر یکی از مصادیق درست و موفق ساخت بنا است، ادامه داد: پاساژ زرین نیز با همین موضوع شکل گرفته است.

اکتشافات گذر کمرزرین با فرضیه‌های زیادی مواجه است و باید مورد بررسی باستان‌شناسان قرار گیرد

شهردار اصفهان با اشاره به یکی دیگر از موضوعات مهم درباره گذر کمر زرین خاطرنشان کرد: زندگی در این محور باید جریان پیدا کند، زیرا این میدان، شلوغ‌ترین، پویاترین و حیاتی‌ترین میدان شهر بوده، اما سال‌های زیادی است که این میدان توسط گرد غربت اذیت می‌شود، از این‌رو هرچه سریع‌تر باید زندگی در این محور جریان پیدا کند.

قاسم‌زاده گفت: اکتشافات گذر کمرزرین با فرضیه‌های زیادی مواجه است و باید مورد بررسی باستان‌شناسان قرار گیرد، همچنین با این اکتشافات، نشانه‌ای از گذشته خود را پیدا کردیم و معبر نیز با حفظ نشانه‌ها باید هرچه زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اوراق مشارکت، بخشی از این تأمین مالی این پروژه است

وی در جریان بازدید و بررسی روند پیشرفت ایستگاه‌های فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر نیز گفت: در صدد هستیم بخشی از خط دو متروی اصفهان تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد و ایستگاه دارک تا قدس در اولویت نخست قرار دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز از ایستگاه‌های فاز نخست خط دو قطار شهری بازدید شد، تاکید کرد: روند پیشرفت این ایستگاه‌ها بسیار خوب بوده و عملیات نازک‌کاری بعضی از ایستگاه‌ها از جمله عمان‌سامانی شروع شده است.

قاسم‌زاده گفت: روند پیشرفت دیگر ایستگاه‌های خط دو قطار شهری، قابل قبول است و امیدواریم تا پایان سال جاری بخشی از خط دو قطار شهری این کلان‌شهر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به تأمین مالی قطار شهری این کلان‌شهر ادامه داد: اوراق مشارکت، بخشی از این تأمین مالی این پروژه است که سال گذشته رقم خوبی در این زمینه به این کلان‌شهر اختصاص یافت و بخش دیگر آن از طریق درآمدهای شهری تأمین می‌شود، همچنین تیم مالی شهرداری به‌صورت جدی پیگیر هستند تا با تأمین منابع مالی وقفه‌ای در اقدامات پیمانکاران ایجاد نشود.

کد خبر 750484

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد