Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@10:47:04 GMT

آب برای کشاورزان اصفهان پس از اتمام بُنش غرب رهاسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۰۵۱۳

‍‍‍‍‍‍

دریافت 14 MB

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ساسانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای با حضور در جمع کشاورزان و دامداران معترض شهرستان اصفهان، اظهار داشت: دیروز جلسه‌ای داشتیم مبنی بر ابنکه بتوانیم حق قانونی شما را تأمین کنیم، فعلاً با توجه به حجم آب موجود سد مقرر شد هر زمان که بُنش آب برای غرب تمام شد یک بُنش معادل حقابه شما محاسبه و با همکاری صنف کشاورزان صورت جلسه کرده و رهاسازی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از اینکه بنش به اتمام رسید مجدد برنامه منابع و مصارف را بررسی می‌کنیم تا در خدمت شما باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه بنش آب برای باغات غرب شنبه- یکشنبه به اتمام می‌رسد، افزود: پس از آن آب برای شما رهاسازی می‌شود که دو روز بین این فواصل زمان می‌برد با توجه به اینکه متأسفانه رودخانه زاینده رود حدود ۸ ماهی آب نداشت ممکن است پرت و تأخیر داشته باشد و به همین سبب زمان دقیق آن را متعاقباً به صنف اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، شماری از کشاورزان و دامداران شهرستان اصفهان که خواهان رهاسازی بخشی از حقابه خود هستند همراه با زن و فرزندان خود از صبح امروز مقابل استانداری تجمع اعتراضی برگزار کردند. برخی از دامداران که به علت نبود نهاده و علوفه و خشکسالی معترض بودند دام‌ها را همراه خود آورده بودند.

کشاورزان و دامداران شهرستان اصفهان نیز خواهان توزیع آب حتی مدت محدود برای جلوگیری از خشکی باغات و تلف شدن دام‌های خود بودند.
پیشتر با توزیع آب برای باغات غرب به مدت ۱۰ روز اعلام شد که با توجه به شرایط سد زاینده رود برای شرق اصفهان تابستان امسال آبی رهاسازی نخواهد شد. حجم ذخیره سد براساس آمارها نزدیک به ۴۳۶ میلیون مترمکعب است.

کد خبر 5253114

منبع: مهر

کلیدواژه: زاینده رود صنف کشاورزان اصفهان حسن ساسانی وزارت نیرو ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه قطعی برق گرگان اردبیل ایلام خشکسالی مصرف برق یاسوج عکس استانها اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ وحید خرمی با اشاره به اینکه تا کنون ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد ذخیره شده است، افزود: آب سد سفیدرود از فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق کانال‌های راست و چپ سنگر برای آبیاری شالیزار‌های گیلان رهاسازی می‌شود.
وی با بیان اینکه تأمین آب کشاورزی یکی از دغدغه‌های کشاورزان در فصل زراعی است، گفت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان هر سال با توجه به میزان ذخیره آب سد سفیدرود، برنامه زمان بندی شده‌ای را برای رهاسازی آب کشاورزی اعلام می‌کند که شالیکاران باید بر اساس این برنامه و تقویم زراعی پیشنهادی از سوی جهاد کشاورزی مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت محصول خود را اجرا کنند.
مدیرعامل شرکت منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه این استان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد، گفت: ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد از شالیزار‌های استان آبخور سد سفیدرود هستند و بقیه زمین‌های کشاورزی هم با استفاده از منابع آب محلی مانند چاه‌ها، رودخانه‌ها و آب بندان‌ها آبیاری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۱۷ قطعە کبک در زیستگاه‌های اشنویە
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران
  • رهاسازی آب از سد علویان مراغه به زمین‌های زراعی
  • رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر
  • رهاسازی «مرکاپتان» سرقت شده باعث بوی نامطبوع در بندرترکمن بود
  • آماده‌باش گرو های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع