Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، منیر اکرم سفیر دائم پاکستان در سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران در شهر نیویورک آمریکا با اشاره به تداوم روند مذاکرات بین‌الافغانی گفت: این روند به دلیل ایجاد اختلافات در پی تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تعلیق شد. پاکستان به طور فعال برای ازسرگیری مذاکرات بین طالبان و دولت افغانستان تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رادیو پاکستان، سفیر دائم پاکستان در سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به نقش این کشور در زمینه تسهیل آغاز مذاکرات مذکور، از تصمیم طالبان برای ارایه یک طرح صلح به دولت افغانستان ابراز خرسندی کرد و گفت که این امر می‌تواند موجب پیشرفت مذاکرات شود.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان نیز طی اظهاراتی در پنجم جولای تمامی کشورهای منطقه را به مسئولیت پذیری در قبال حفظ افغانستان از جنگ داخلی دعوت کرده بود.

ایندر حالیست که اجلاس گفتگوهای بین‌الافغانی عصر امروز چهارشنبه با حضور نمایندگانی از دولت افغانستان و هیئت‌های عالیرتبه سیاسی از جمله گروه طالبان در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایرانی برگزار شد.

کد خبر 5253145

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان پاکستان مذاکرات بین الافغانی طالبان ایالات متحده امریکا افغانستان عراق روسیه فلسطین طالبان رژیم صهیونیستی ایران سوریه برجام لبنان عربستان سعودی بلاروس ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت

منابع پاکستانی از درگیری نیروهای امنیتی با کارگران و کولبران در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان خبر دادند که طی آن یک نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ناآرامی‌ها در منطقه مرزی چمن واقع در ایالت بلوچستان منجر به تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه شد.

اعتراض کارگران و کولبران در مرز چمن پاکستان به قوانین جدید این کشور برای سفر به افغانستان و بالعکس شامل داشتن روادید و گذرنامه معتبر بار دیگر تبدیل به تجمع و تحصن معترضان شد.

درپی درگیری معترضان با نیروهای امنیتی پاکستان یک نفر کشته و دست کم ۸ نفر دیگر زخمی شدند. تجمع کنندگان در اعتراض به خشونت مسلحانه نیروهای امنیتی، دست به تحصن زده و جاده اصلی شهر چمن منتهی به شهر کویته را نیز مسدود کردند.

به رغم حضور مسوولان انتظامی و دولتی ایالت بلوچستان برای مذاکره با متحصنین، اوضاع امنیتی در مرز پاکستان با افغانستان همچنان متشنج است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل