Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین _ در ابتدا بازدید از پایانه اتوبوسرانی و تاکسی‌رانی جوانمرد، مزار شهدای گمنام محله آبان، مزرعه خیار و بازدید از کوه و آستان مقدس بی‌بی شهربانو در دستور کار قرار گرفت.

 سپس مدعوین در آیین رونمایی از تمبر و مراسم نامگذاری خیابانی به نام دکتر حسین کریمان، شرکت کردند.

 حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، در آئین نامگذاری خیابانی به نام دکتر "حسین کریمان"، نویسنده، ادیب لغت‌شناس، مورخ و جغرافیدان ایرانی، گفت: در این دوره از شورا توانستیم با یکی از مصوبات حق کمی را ادا کنیم و یاد انسان‌هایی همچون دکتر حسین کریمان که جزو نوادر هستند و اثرات ماندگاری را در دوران حیات خود به جا گذاشتند را زنده نگاه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: به عنوان یکی از اهالی ری، ارادت خود نسبت به این استاد بزرگوار را اعلام کردم و ای کاش می‌توانستم بیشتر از حضور ایشان بهره‌مند شوم.

 این عضو شورا با بیان اینکه اولویت ما در دوره پنجم ساخت پل، تونل و فعالیت‌های عمرانی نبود و اغلب فعالیت‌ها انسان‌محور بود، گفت: با این حال در دوران تحریم‌ها به کمک شهردار منطقه ۲۰ حدود شش کیلومتر مترو در ری احداث کردیم و آب را به چشمه‌علی بازگرداندیم.

 خلیل‌آبادی تصریح کرد: دستگاه حفاری مترو از درب شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عبور کرده و به سمت ایستگاه خط یک در حال حرکت است، در دوره بعد مترو خط شش هم در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و هم در ایستگاه خط یک به یکدیگر ملحق شده و ری دارای رینگ مترو خواهد شد.

 وی ادامه داد: هدف من از حضور در شورا ارتقاء شهرری بود، در این چندسال کوشیدم ری در نگاه مدیریت شهری ارتقاء پیدا کند و همکارانم در این مسیر همراهم بودند.

 خلیل‌آبادی با اشاره به پروژه‌های انجام شده در شورای پنجم گفت: پروژه رینگ چشمه علی، تبدیل کارخانه سیمان تهران به موزه، بهره‌برداری از ایوان ری و خروج بناهای اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از طرح، نمونه‌هایی از پروژه‌هایی است که به کمک پنجمین دوره از مدیریت شهری در ری محقق شد.

 عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر اینکه ری باید مقصد گردشگری باشد، خاطرنشان کرد: ری به عنوان هجدهمین شهر جهان از اغلب شهرها امکانات بیشتری برای جذب گردشگر دارد و گشت و گذار در ری نیازمند زمانی بالغ بر یک هفته است.  

 وی افزود: امروز مورخان دیگر کشورها آرزو دارند شهرری را از نزدیک ببینند، اما مدیریت شهری و حوزه گردشگری ایران به این گنجینه‌های ارزشمند بی توجه است.

 خلیل‌آبادی اظهار کرد: امروز پس از قریب به ۲۰ سال خیابانی به نام استاد کریمان نهادینه می‌شود، این در حالی است که در ایران نسبت به چهره‌های ملی بی تفاوت هستند و اعلام کردند شرایطی برای نامگذاری خیابانی به نام دکتر مصدق وجود ندارد. اما آیا کسی هست به اندازه دکتر کریمان به ری و به اندازه دکتر مصدق به ایران خدمت کرده باشد؟ چرا باید چنین تاخیری در نامگذاری معابری به نام بزرگان وجود داشته باشد؟

 وی با تاکید براینکه در شورا به عملکرد خود مبنی بر نامگذاری معابر افتخار می‌کنیم، گفت: افراد بدانند طعنه‌هایی مبنی بر بازی اسم و فامیل در شورای شهر، جزو افتخارات ما است، چراکه به شهر خود هویت بخشیدیم و نام انسان‌های وارسته را بر تارک شهر نشاندیم تا فرزندانمان شخصیت‌های ملی را الگو قرار دهند.

 عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد: اخیرا نیز در شورا نام‌گذاری خیابانی به نام استاد اکبری در خیابان فرهنگ و هنر تصویب شد که تابلو آن نیز به زودی نصب خواهد شد، چراکه فرزندان ما باید بدانند چه کسانی برای ری و این سرزمین کوشیدند.

کد خبر 612974 برچسب‌ها شورای شهر شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر شنبه در همایش روز شوراها که در شهرداری قم برگزار شد با بیان اینکه موضوع شورا از جمله موارد مورد تاکید دین است گفت: یکی از نهادهایی که اراده مردم در آن نقش اصلی دارد شورای های اسلامی شهر و روستا است که سبب خیر برای کشور است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در برهه هایی برخی دولت ها همکاری لازم را با شوراها در پیشبرد اهداف و ماموریت های آن نداشتند که ضرورت دارد توجه لازم به شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت گیرد.

امیرآبادی گفت: برخی تخلفات سبب شده تا نگاه مردم به نهاد شورا تغییر کند، هر چند که در هر دوره شاهد قدرتمندتر شدن شوراها هستیم.

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در سطح کشور هستند این امر افتخاری برای استان و مسوولان است.

نماینده قم در خانه ملت بیان کرد: در طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های زیادی در مسیر عمران و آبادی کشور صورت گرفت که این خدمات باید برای مردم تبیین شود.

کد خبر 6090204

دیگر خبرها

  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • جزئیات تازه و تکان‌دهنده از خودکشی سمیرا آل سعیدی
  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)