Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس برای اولین بار در تاریخ به فینال جام ملت‌های اروپا رسید. این حضور نخستین فینال انگلستان بعداز حضور ۵۱ سال پیش در فینال جام جهانی است که در آن مسابقات هم میزبان بود.

به گزارش تابناک ورزشی، شاگردان گرت ساوت‌گیت مقابل دانمارک دونده و جنگنده، ۱۲۰ دقیقه زجر کشیدند و به لطف گل بخودی کاپیتان میهمان و همچنین پنالتی بحث برانگیز از نیمه نهایی عبور کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فشار و یک روز استراحت کمتر نسبت به ایتالیا ، فینال دشواری را برای سه شیر ترسیم کرده است.

 

دومین بازی از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های یورو 2020، امشب (چهارشنبه) از ساعت 23:39 به وقت تهران در ورزشگاه ومبلی شهر لندن تیم‌های فوتبال انگلیس و دانمارک برابر یکدیگر به میدان رفتند که این بازی در وقت‌های اضافه با پیروزی 2 بر یک تیم ملی انگلیس به پایان رسید.

سیمون کیائر در دقیقه 39 (گل به خودی) و هری کین در دقیقه 104 در ریباند پنالتی خودش برای انگلیس و دامسگارد در دقیقه 30 گل‌‌های این بازی را به ثمر رساندند.

در نیمه نخست میکل دامسگارد گل نخست بازی را به زیبایی هر چه تمام‌تر از روی یک ضربه ایستگاهی در دقیقه 30 برای دانمارک به ثمر رساند اما برتری این تیم تنها 9 دقیقه دوام داشت چرا که سیمون کیائر کاپیتان دانمارکی‌ها برای دفع ارسال عرضی بوکایو ساکا از سمت راست به اشتباه توپ را درون دروازه خودی گذاشت. این یازدهمین گل به خودی جام شانزدهم بود که رکورد گل‌‌به‌خودی‌های تاریخ یورو را ارتقا داد.

در نیمه دوم انگلیسی‌ها موقعیت‌های خطرناک بیشتری روی دروازه دانمارک ایجاد کردند که عملکرد خوب کاسپر اشکایل درون دروازه وایکینگ‌ها، میزبان را از رسیدن به گل دوم باز داشت. در سمت دیگر خود دانمارکی‌ها هم در چند ضدحمله پرسرعت خودشان را به خوبی به یک سوم دفاعی سه شیر رساندند اما بی‌دقتی در ارسال پاس یا ضربات آخر، باعث شد که جردن پیکفورد دروازه‌بان انگلیسی‌ها خیلی به دردسر نیفتد. به این ترتیب بازی برخلاف نیمه اول، 45 دقیقه دوم بدون اینکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند به پایان رسید تا دومین بازی مرحله نیمه نهایی جام شانزدهم نیز مانند بازی اول میان ایتالیا و اسپانیا به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در وقت‌های اضافه نخست دانمارکی‌ها اشتباهی که نباید مرتکب شدند را مرتکب شدند و یک دقیقه مانده به پایان نیمه نخست وقت اضافه به مرتکب خطای پنالتی شد. این پنالتی حاصل بی‌احتیاطی و اشاره ناشیانه مائله روی رحیم استرلینگ بود که پس از بررسی صحنه توسط VAR تأیید شد. البته بسیاری از کارشناسان داوری معتقدند این توپ و صحنه باید از سوی داور وسط بازبینی می‌شد و اعلام قطعی آن به عنوان خطا بحث برانگیز است چراکه داور می توانست با تماشای تصاویر دقیق، آن را خطا تشخیص نداده و پنالتی را باطل کند.

به این ترتیب هری کین پشت ضربه پنالتی ایستاد و اگرچه ضربه‌اش توسط کاسپر اشمایکل مهار شد اما کاپیتان در ریباند کار نیمه تمام خود را تمام کرد. با این گل کاپیتان سه‌شیر به سومین بازیکن انگلیسی تبدیل شد که در یک دوره یورو 4 گل یا بیشتر می‌زند. آلن شیرر با 5 گل در یورو 1996 و رونی با 4 گل در سال 2004 بازیکنان قبلی بودند. همچنین کین در تاریخ مسابقات یورو و جام جهانی به ۱۰گل زده رسید که با رکورد گری لینه‌کر برابری می‌کند.

همین یک گل کافی بود که انگلیسی‌ها در وقت‌های اضافه بازی را ببرند و به این ترتیب برای اولین بار به فینال یورو برسند، جایی که باید به مصاف تیم ملی ایتالیا بروند. این بازی روز یکشنبه هفته آینده در ورزشگاه ومبلی برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان قطعی برق 1400 یورو 2020 جام ملت های اروپا انگلیس هری کین دانمارک فینال یورو کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان قطعی برق 1400 وقت های اضافه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری گرگان اولین فینالیست لیگ برتر بسکتبال شد

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار سوم تیم های بسکتبال شهرداری گرگان و مهرام‌ در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر باشگاه های کشور شامگاهشنبه برگزار شد.

در این دیدار شاگردان مصطفی هاشمی در تیم شهرداری گرگان‌ با نتیجه ۸۹ بر ۸۴ حریف خود را شکست دادند.

مرحله نیمه نهایی لیگ بسکتبال به صورت ۳ از ۵ برگزار می شود، بدین ترتیب شهرداری گرگان که در دیدارهای اول و دوم این مرحله همموفق به شکست حریف خود شده بود با کسب سومین برد به عنوان نخستین تیم راهی فینال شد.

طبیعت و ذوب آهن دو تیم دیگر حاضر در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر باشگاه های کشور هستند، رقابت این دو تبم‌با تساوی یک بر یکادامه دارد.

کد خبر 6096641 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام + فیلم
  • خلاصه بازی چلسی و وستهم + فیلم
  • قطعی: رم علیه بند خرید هم‌تیمی سردار
  • خلاصه بازی منچسترسیتی و ولورهمپتون + فیلم
  • شهرداری گرگان اولین فینالیست لیگ برتر بسکتبال
  • سیتی ۵-۱ ولوز: با پوکر هالند، قهرمانی نزدیک شد
  • شهرداری گرگان اولین فینالیست لیگ برتر بسکتبال شد
  • خلاصه بازی آرسنال و بورنموث + فیلم
  • جنجال پنالتی آرسنال در بازی بورنموث
  • شبی که رئال معجزه را معنا کرد! (عکس)