Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@14:46:07 GMT

واکسن کرونا را به کدام بازو بزنیم ؟

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۲۰۶۲

واکسن کرونا را به کدام بازو بزنیم ؟

 وقتی نوبت به تزریق واکسن کووید ۱۹ می‌رسد، مجبور نیستید اقدامات زیادی انجام دهید به جز اینکه در محل واکسیناسیون ، حاضر شوید. با این حال، کارشناسان توصیه‌هایی برای کمک به آسان‌تر شدن تجربه واکسینه شدنتان ارائه داده‌اند، مانند هیدراته کردن بدن قبل از تزریق واکسن و تعطیل کردن کار در روز بعد از آن. اما، یک اشتباه وجود دارد که با احتمال ۵۰% شما مرتکب آن خواهید شد و احتمالاً تا به حال به آن فکر نکرده‌اید: بازو ی اشتباهی را برای تزریق واکسن انتخاب می‌کنید! ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید باید کدام بازو را برای واکسینه شدن انتخاب کنید، احتمالاً همان چیزی نیست که تصور می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان می‌گویند شما باید واکسن را در بازوی غالب خود تزریق کنید

ممکن است این تصور را داشته باشید که باید واکسن کووید را در بازوی غیرغالب خود تزریق کنید، زیرا کمتر از آن استفاده می‌کنید. اما به گفته بعضی از متخصصان، این بهترین کاری نیست که انجام می‌دهید. در واقع، بازوی غالب انتخاب بهتری برای این کار خواهد بود. بعضی از متخصصان توصیه می‌کنند که واکسن را در بازوی غالب، به دلیل افزایش حرکت و افزایش جریان خون، دریافت کنید. تزریق واکسن در بازوی غالب به بدن کمک می‌کند تا مایع واکسن را بهتر جذب کند.

شما بازوی غالب خود را بیشتر حرکت می‌دهید، که می‌تواند به کاهش درد بازو پس از واکسیناسیون کمک کند

طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، یکی از رایج‌ترین عوارض واکسن کووید، ناراحتی و درد در بازو است. اما افزایش حرکت می‌تواند به کاهش این درد کمک کند یا آن را سریع‌تر تسکین دهد. این دلیل دیگری است که باید بازوی غالب خود را برای دریافت واکسن در نظر بگیرید.

این واکسن باعث درد در بازو می‌شود زیرا به عضله بازو، و نه جریان خون، تزریق می‌گردد، که باعث می‌شود سیستم ایمنی بدنتان، التهاب را در ناحیه عضله مورد هدف قرار دهد. اما حرکت بیشتر بازو، به انتقال واکسن از محل تزریق عضله به سایر نقاط بدن کمک می‌کند، به این معنی که سیستم ایمنی بدن شروع به هدف قرار دادن مناطق دیگر می‌کند. ممکن است همه این‌ها باعث کاهش درد شود.

با این وجود، ممکن است دلایلی وجود داشته باشید که بخواهید واکسن را در بازوی غیرغالب دریافت کنید

اگر به دنبال کاهش درد یا زمان درد نیستید، البته هنوز هم می‌توانید واکسن را در بازوی غیر غالب خود تزریق کنید. در واقع، برخی از متخصصان می‌گویند چند دلیل وجود دارد که ممکن است بخواهید بازوی غیرغالب را انتخاب کنید. توصیه می‌شود اگر به یک پهلو می‌خوابید، بازویی را انتخاب کنید که روی آن نمی‌خوابید، و بنابراین هنگام خواب بر روی آن فشار وارد نمی‌کنید. اگر روی بازوی غالب خود می‌خوابید، می‌توانید بازوی غیرغالب را برای واکسن انتخاب کنید.

اگر مجبور هستید بعضی از کارها را هر روز انجام دهید، مانند نوشتن یا بلند کردن اجسام سنگین، ممکن است نیاز باشد بازوی غیرغالب خود را انتخاب کنید. با این وجود، کارشناسان هشدار می‌دهند که اگر تصمیم بگیرید که واکسن را در بازوی غالب دریافت نکنید، این بدان معناست که واکسن مدت زمان بیشتری در محل تزریق باقی می‌ماند، که باعث افزایش درد می‌شود.

می‌توانید بدون در نظر گرفتن بازو، با اقداماتی درد را کاهش دهید

صرف‌نظر از اینکه شما کدام بازو را انتخاب می‌کنید، روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها ناراحتی و درد را کاهش دهید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند یک پارچه‌ی تمیز، خنک و مرطوب را در محل واکسن قرار دهید. و از بازوی خود استفاده کنید یا آن را ورزش دهید. پیشنهاد می‌شود که بازویتان را کمی بچرخانید، آن را خم کنید و نیز مشت خود را برای یک دقیقه یا بیشتر باز و بسته نمایید./ برنا

منبع: فردا

کلیدواژه: بازو واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باد و باران پدیده غالب اصفهان/ سامانه بارشی جدید در راه است

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته تا ۹ صبح امروز در سطح استان، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارندگی از ایستگاه زرین‌شهر با ۲۳ میلیمتر، شهر اصفهان ۲۱ میلیمتر، کبوترآباد ۱۷.۵، کوهپایه ۱۷.۱، خوانسار ۱۳.۱ میلیمتر، بویین میاندشت ۱۲.۴ میلیمتر، نجف آباد ۱۲ میلیمتر، چوپانان ۱۰ میلیمتر، دولت آباد ۸.۸ میلیمتر، میمه ۸.۱ میلیمتر، داران ۷.۸ میلیمتر، دهق ۶.۱ میلیمتر، نطنز پنج میلیمتر، چادگان ۴.۴ میلیمتر و گلپایگان ۳.۶ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، افزود: وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق کماکان تا شامگاه امروز در مناطق مختلف استان پیش‌بینی می‌شود و احتمال شکل‌گیری روان‌آب و سیلاب‌های محلی وجود دارد.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان فردا شنبه از شدت بارش‌های رگباری کاشته می‌شود و پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود اما مجدد از روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت یک سامانه بارشی از غرب استان وارد اصفهان خواهد شد.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۲ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 6095666

دیگر خبرها

  • باد و باران پدیده غالب اصفهان/ سامانه بارشی جدید در راه است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • شورای اسلامی بازوی مشورتی برای مدیران کشور
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • رگبار باران و وزش باد، پدیده غالب پایان هفته قم
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید