Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فدراسیون تنیس روی نیز از زمان شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه 98 یکی از فدراسیون‌های کم کار بوده و بیشتر زمان‌ها را به روزمره‌گی سپری کرده که همین موضوع صدای اهالی این رشته و بازیکنان را را هم درآورده است. 

عیلقارداشی در دوره دوم ریاست خود برخلاف دوره اول که حدود 18 ماه از آن می‌گذرد، چیزی برای ارائه نداشته و حتی شرایط بدتر از گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوها و مسابقاتی که در هیمن شرایط کرونایی می‌توانست با حداقل افراد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی (همان کاری که رشته های دیگر انجام دادند) برگزار شود تا چرخ این رشته از کار نیفتد، انجام نشد و نوجوانان و جوانانی که می‌توانستند رشد کنند، به حال خود رها شدند.

*کاهش سهمیه‌ها

سهمیه‌های المپیک نسبت به دوره قبل افت شدیدی داشت و از سه به یک رسید. در الپمیک ریو نوشاد و نیما عالمیان و ندا شهسواری توانستند سهمیه را بگیرند، اما در این دوره برای بانوان کار خاصی انجام نشد و ندا شهسواری بدون اردوی مناسب و مسابقه راهی قطر شد و نوشاد هم نتوانست سهمیه را بگیرد.

*تعطیلی اردوها

فدراسیون تنیس روی نسبت به خیلی از فدراسیون‌های دیگر امکانات خوبی داشته و از دو سالن و خوابگاه مجزا برخوردار است، اما در همین یک سال و نیم چند اردو را برگزار کرده است؟ بودجه فدراسیون اگر برای اردوها و مسابقات و پیشرفت جوانان و نوجوانان هزینه نشده، کجا رفته است؟ اگر نوشاد و نیما و افشین نوروزی رشد کردند، به خاطر اردوهای شبانه روزی بوده است، اما در این دوره همه چیز رها شده و خبری از استعدادیابی و حفظ استعدادهای کشف نبوده است.

* شرایط نامناسب تیم‌ملی و دلسردی ملی‌پوشان

در همین اواخر و برنامه ای که فدراسیون برای تیم ملی داشت، حواشی زیادی به وجود آمد. مسابقات انتخابی تیم ملی در بدترین زمان ممکن و یکی از شرجی ترین شهرهای کشور یعنی بابل برگزار شد که انتقاد همه ملی پوشان را در پی داشت. از این بگذریم، نوشاد عالمیان که بازیکن آرامی است هم لب به انتقاد گشود از وضعیتی که برایش به وجود آوردند گلایه کرد.

نوشاد و نیما عالمیان با توجه به عملکردی که داشته‌اند سرمایه‌های اصلی تنیس روی میز کشور محسوب می‌شوند، اما فدراسیون برنامه مشخصی برای حفظ آنها ندارد و با رویه ای که در نظر گرفته تنها به فرسوده شدن‌شان کمک می‌کند. این برنامه ریزی غلط و عدم مدیریت صحیح برای برادران عالمیان باعث شده تا این تصور هم برای سایر ملی‌پوشان به وجود بیاید که تنیس روی میز ایران تنها نیما و نوشاد عالمیان است.

*وضعیت تنیس روی میز از زبان مربیان و کاپیتان تیم ملی

صمد تدبیری، یکی از مربیانی است که به دلیل نداشتن برنامه و بی توجهی‌ها مدتی است از فدراسیون جدا شده و اظهارات او نشان می‌دهد که تنیس روی میز مشکلات جدی مدیریتی دارد که در صورت برطرف نشدن آنها صدمات زیادی این رشته خواهد خورد.

او می‌گوید: «من بیش از یک سال و نیم است از فدراسیون جدا شدم و آن هم به دلیل عدم مدیریت و عدم برنامه ریزی بوده است. متاسفانه تنیس روی میز ما نابود شده و به 50 سال قبل بازگشته است. با این شرایط دیگر هیچ وقت در آسیا مقام نمی‌آوریم. متاسفانه مدیریت به سمت تجارت رفته و کاری برای استعدادیابی و پرورش آنها نشده است.»

همین چند روز قبل بود که افشین نوروزی کاپیتان تیم ملی هم به دلایل شرایط بد موجود از حضور در تیم ملی انصراف داد و دلیل خود را بی عدالتی دانست. نوروزی گفته است: «توقع داشتم در زمان ریاست 4 ساله دوم قارداشی که با حمایت وزارت ورزش صورت گرفت اتفاقات بهتری بیفتد اما نشد. من خداحافظی نکردم، این به معنای اعتراض است، اعتراضی که باید در دولت آقای رئیسی و با حضور یک وزیر جدید و ورزشی به آنها رسیدگی شود. من با این کارم می‌خواهم صدای جوانان و نوجوانان و همچنین نامزدهای هیأت‌های استانی باشم که صدایشان در این بی‌عدالتی به جایی نرسیده و نمی‌رسد.»

به گزارش فارس، با مسائلی که عنوان شد کارنامه فدراسیون در یکی دو سال گذشته به هیچ وجه قابل دفاع نیست و مسئولان فدراسیون به جای اینکه آدرس وزارت ورزش و فدراسیون جهانی را بدهند، باید کلاه خود را بالاتر بگذارند و شرایطی که به وجود آورده‌اند را ببینند. باید ببیند این شرایط مورد قبول جامعه تنیس روی میز است یا خیر.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تنیس روی میز مهرداد علیقارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز نوشاد عالمیان نیما عالمیان تنیس روی میز تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟

فرهنگیان به بهانه روز معلم از دغدغه‌های خود در دیدار با مسئولان گفتند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هر سال در آستانه روز معلم با فرهنگیان که همکلام می‌شویم از مشکلات مختلف و تجارب شیرین خود در طول سال‌ها تدریس می‌گویند.

خاطرات شیرینی که عمدتاً در ارتباط با دانش‌آموزان و کمک به آنها شکل می‌گیرد اما مشکلات که تعدادشان هم کم نیست، سال‌هاست ثابت بوده و در حال تکرار است و گویی اراده‌ای برای حل آنها وجود ندارد.

معیشت، کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی و افت کیفیت در این مدارس، دلزدگی و بی انگیزه بودن دانش‌آموزان برای درس خواندن به دلیل محتوای آموزشی غیرکاربردی و.... از جمله مشکلاتی است که ریشه کهن در نظام آموزش و پرورش ایران دارد.

به بهانه روز معلم/بازی، شادی و کودکی در متفاوت‌ترین کلاس درس

جعفر عالی‌پور؛ دکترای تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی، مدرس  دانشگاه فرهنگیان و دبیر علوم تجربی از استان چهارمحال بختیاری با اشاره به دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور نکات مختلفی از سوی فرهنگیان به عنوان مشکلات آموزش و پرورش مطرح شد.

وی افزود: یادگیری در مدارس باید پایدار باشد و اگر می‌خواهیم در سطح جهانی رقابت داشته باشیم باید یادگیری در مدارس مفهومی باشد و این موضوع نیاز به ابزار و وسایل دارد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری مفهومی یعنی دانش‌آموز از طریق انجام آزمایش و فعالیت‌های مختلف به دانش برسد نه اینکه بر حفظیات تأکید شود، گفت: یکی از دغدغه‌های معلمان تجهیز مدارس دولتی و اجرای رتبه‌بندی به نحو احسنت بود که در دیدار با رئیس جمهور ذکر شد.

عالی‌پور ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که به جای شعار عمل کنیم، هر چه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم در تمام جنبه‌های کشور شاهد رشد خواهیم بود.

همچنین سلمان رستمی؛ دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب دغدغه‌های بسیاری در حوزه آموزش دارند و آن را به گوش مسئولان می‌رسانند، گفت: در جلسه دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور به عنوان سخنران تأکید کردم که تمام جامعه باید به فکر ترمیم و گسترش آموزش و پرورش باشد و اگر این اتفاق بیفتد، توسعه سریع‌تری خواهیم داشت همچنین معلمان باید خودشان را تجهیز کنند تا به درجه علمی بالا برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • سیل دوبی یا تنش ایران - اسرائیل؛ کدام یک میزبانی را از ایران گرفت؟
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • رامین و پرسپولیسی‌ها در آزادی/ بیرو می‌رسد؟
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست تاریخ ساز(عکس)
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • هاشمی: کسب سهمیه توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است