Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه زابل گفت: شیوع گسترده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان ناشی از سوءمدیریت مسئولان ستاد مقابله با کروناست.

امین کمالی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه زابل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان گفت: شیوع گسترده این ویروس در استان ناشی از سوء مدیریت مسئولان ستاد مقابله با کرونا است و بی توجهی آنان به وخیم بودن شرایط همه گیری کرونای دلتا در این منطقه منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمالی افزود: مسئولان ستاد کرونای استان سیستان و بلوچستان برنامه ریزی مشخصی برای کنترل کرونا و نوع جهش یافته این ویروس (دلتای هندی) ندارند و در شرایط بحرانی کنونی فقط به تعطیلی ادارات بسنده کردند که در این زمینه هم اطلاع رسانی صحیح و درستی انجام ندادند.


دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه زابل اظهار کرد: این سوء مدیریت و وخیم شدن شرایط شیوع کرونا در نهایت به معرفی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان برای مهار ویروس کرونا ختم شد که نشان داد روسای سه گانه دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان (دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل، زاهدان، ایرانشهر) و استاندار سیستان و بلوچستان نتوانستند در ستاد مقابله با کرونای استان با اندیشیدن تدابیری صحیح به کنترل این ویروس بپردازند و کوتاهی‌هایی در انجام وظایف محوله داشتند.


وی ادامه داد: با اینکه ویروس کرونای دلتا در استان سیستان و بلوچستان شیوع گسترده‌ای داشته، اما همچنان شاهدیم که برخی مسئولان با انتشار آمار‌های غلط و اغراق آمیز، اطلاع رسانی صحیحی از وضعیت همه گیری این ویروس و شرایط بحرانی استان ندارند که این امر مورد نارضایتی مردم و فعالان اجتماعی قرار گرفته است.

 


کمالی خاطرنشان کرد: مشخص نیست کدام یک از مسئولان ستاد مقابله با کرونای سیستان و بلوچستان (روسای سه گانه دانشگاه‌های علوم پزشکی یا استاندار سیستان و بلوچستان) آمار غلط خالی بودن ۴۰۰ تخت بیمارستانی را به اطلاع وزارت بهداشت رساندند و در رسانه‌ای شدن این آمار نادرست که نشان از بحرانی نبودن وضعیت تجهیزات درمانی برای کنترل ویروس کرونا دارد، نقش داشتند؛ فعالان دانشجویی استان خواستار شفاف سازی پیرامون این موضوع هستند چرا که اعلام چنین موضوعی نشان می‌دهد سیستان و بلوچستان از نظر ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی با مشکل حادی مواجه نیست و این در حالی است که هیچ تخت خالی در استان وجود ندارد و تعداد مراجعات بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها به حدی بالاست که اکنون با معضل کمبود کادر درمان مواجه هستیم.


وی یادآور شد: این حقیقت را نباید فراموش کنیم که سیستان و بلوچستان، استانی محروم است و وضعیت اشتغال و درآمدی مردم این منطقه مطلوب نیست و اکثریت اهالی با بحران‌های معیشتی درگیر هستند و نباید مسئله رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از نظر استفاده عموم از ماسک و ضدعفونی‌کننده‌های دست و... را به عنوان دلیل اصلی شیوع گسترده ویروس تلقی کرد چرا که مردم توان خرید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را ندارند و مسئولان ستاد مقابله با کرونای استان باید چاره‌ای برای این معضل اندیشند.

 


دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه زابل اضافه کرد: از طرفی، با اینکه از سوی ستاد مقابله با کرونای استان اعلام وضعیت قرنطینه و تعطیلی سراسری صورت گرفته، اما مردم همچنان مجبورند سرکار بروند و در خانه نمانند که این مسئله ناشی از سوء مدیریتی است که در این ستاد حاکم شده چرا که هیچ بسته حمایتی در اختیار مردم قرار نگرفته و نگرانی از خالی ماندن سفره‌هایشان آنان را مجبور به ترک خانه و رفتن به محل کار کرده و عملا قرنطینه سراسری معنایی ندارد و شیوع ویروس همچنان ادامه دارد.


وی خاطرنشان کرد: با این وجود بهتر است هر چه سریعتر مسئولان امر چاره‌ای برای کنترل ویروس کرونا اندیشند و واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار گیرد تا بیش از این، شرایط بحرانی نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا وضعیت شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان استانداری سیستان و بلوچستان دانشگاه زابل مسئولان ستاد مقابله با کرونا ستاد مقابله با کرونای سیستان و بلوچستان کرونای استان شیوع گسترده ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان

در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، دومین روز از گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ برگزار شد.

علی باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز درباره علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و غیره به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچنین به تشریح چالش‌های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه‌های مختلف می‌توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های دومین روز همایش ملی بود.

گفتنی است، چنگیز رحیمی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز در این گردهمایی در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و احسان اسکندری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش‌های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

کد خبر 747904

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف