Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@14:09:49 GMT

برداشت ۶۹ درصدی کدو سبز در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۲۴۷۶

برداشت ۶۹ درصدی کدو سبز در گلستان

محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: برداشت کدو سبز از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شد که تاکنون ۶۹ درصد آن برداشت شده است.

او با بیان اینکه عملکرد هر هکتار ۳۸ تن است افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۲۶ هزار تن کدو سبز از سطح مزارع استان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: میانگین قیمت خرید از کشاورز حدود ۳ تا ۴ هزار تومان است.

عباسی افزود: این محصول بعد از برداشت علاوه بر بازار‌های استان به برخی استان‌های دیگر نیز فرستاده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی در فصل تولید، امسال تولید این محصول کاهش داشته است.

امسال کشاورزان گلستانی ۶۸۰ هکتار از اراضی خود را کدو سبز کاشتند.

کشت این محصول جالیزی، نیمه دوم بهمن ماه آغاز شد که تا اواخر اردیبهشت ادامه داشت.

برداشت کدو در چند چین انجام شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کدو سبز محصولات کشاورزی کدو سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیش‌بینی برداشت حدود ۶۰۰۰تن کلزا در مزارع این استان خبر داد. - اخبار استانها -

کامران پیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اعلام اینکه بیش از 90درصد روغن خوراکی  موردنیاز کشور از طریق واردات روغن یا دانه روغنی تأمین می‌شود، اظهار داشت: کشت دانه‌های روغنی برای خودکفایی و کاهش وابستگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با بیان اینکه کلزا یکی از محصولات اساسی و استراتژیک برای تأمین روغن است، اضافه کرد: دانۀ کلزا حاوی بیش از 46درصد روغن است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به وجود پروتئین 39درصدی در کنجالۀ کلزا، اعلام کرد: کنجالۀ این محصول درصد پروتئین بیشتری از سویا دارد و می‎‌تواند به‌عنوان  خوراک دام و جایگزین سویا استفاده شود.

پیش‌بینی برداشت 150هزار تن جو در لرستان

پیرزادی با بیان اینکه کاشت کلزا در تناوب با غلات باعث کاهش آفات و بیماری‌ها  در محصولات زراعی و افزایش محصول می‌شود، تأکید کرد: این محصول در توسعۀ صنعت پرورش زنبورعسل هم اثرگذار است.

او بیان کرد: 3504 هکتار سطح زیر کشت دانۀ روغنی کلزا  در لرستان طی سال زراعی جدید است و میانگین عملکرد این محصول نیز 1.7 تن در هر هکتار است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: کلزا در سلسله، خرم‌آباد، کوهدشت، پلدختر و  دورود نسبت به سایر شهرستان‌های این استان بیشتر کشت و تولید می‌شود.

پیرزادی اعلام کرد: مبارزۀ شیمیایی با علف‌های هرز کلزا در سطح 768 هکتار به‌صورت پیش‌رویش و مبارزه با علف‌های هرز کشیده‌برگ در 3000هکتار از اراضی لرستان انجام شده‌است.

او با اشاره به مبارزه با علف‌های پهن‌برگ کلزا در سطح 290هکتار از مزارع لرستان، اضافه کرد: مبارزۀ شیمیایی با آفات این محصول در سطح 2538هکتار از مزارع این استان انجام شده‌است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: بیشتر ارقام گندم کشت‌شده در مزارع این استان به بیماری زنگ زرد حساس است.

پیرزادی هشدار داد: کشاورزان به‌دلیل بارندگی‌های اخیر و وجود شرایط لازم برای گسترش زنگ زرد در صورت مشاهده علائم این بیماری مزارع خود را با مشاورۀ کارشناسان سم‌پاشی کنند.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برداشت چغندر قند در دزفول