Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آستان قدس یک اقدام مهم و بزرگ برای ایجاد زمینه زیارت اقشار کم درآمد کشور آغاز کرده است تا امکان زیارت برای همه اقشار وجود داشته باشد چرا که مردم با دل و جان علاقه مند هستند به پابوس آقا امام رضا(ع) بیایند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی‌اصغر مونسان در بازدید از حرم مطهر رضوی و پس از دیدار با محمد مهدی برادران مدیرعالی حرم مطهر رضوی اظهار داشت: تولیت آستان قدس رضوی اقدامات بسیار خوبی برای نگهداشت و مرمت فضای تاریخی و معنوی حرم رضوی اجرا کرده است و کرونا این فرصت را فراهم کرد تا با کاهش زائران به دقت فضاها مورد بررسی قرار گرفته شود و با شناسایی نقاط مختلف حرم توسط استادکاران درجه یک کشور نقاط آسیب دیده مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته شود و اوج افتخار این اقدام این است که مقام معظم رهبری با دست نوشته ای از آستان قدس و همکارانی که در بازسازی و مردم آثار اقدام کردند تشکر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه حرم آقا امام رضا(ع) علاوه بر هویت تاریخی هویت دینی ما است و اهمیت آن نسبت به سایر ابنیه تاریخی و مذهبی ما صد چندان است گفت:  موزه آستان قدس یکی از موزه های بی نظیر از نظر غنا و اشیا تاریخی به ویژه بخش قرآن که به بهترین وجه از قدیمی ترین و نفیس ترین قرآن های خطی نگهداری می شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین وزارت میراث فرهنگی با آستان قدس رضوی اظهار داشت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش موزه می تواند یاریگر آستان قدس باشد و امکانات و تجهیزاتی که موزه آستان قدس دارد می تواند به کمک وزارت میراث فرهنگی بیاید و افزایش سطح ارتباطات بین المللی موزه آستان قدس و ارتباط با با موزه های کشورهای اسلامی می تواند منجر به تبادل تجربه با کشورهای مختلف شود.

مونسان در ادامه به تلاش های آستان قدس برای فراهم کردن زمینه های زیارت اقشار مختلف اشاره کرد و گفت: یک اقدام مهم و بزرگ برای ایجاد زمینه زیارت اقشار کم درآمد کشور آغاز کرده است تا امکان زیارت برای همه اقشار وجود داشته باشد چرا که مردم با دل و جان علاقه مند هستند به پابوس آقا امام رضا(ع) بیایند اما به دلیل محدودیت های اقتصادی این امکان برای برخی از هموطنان نیست که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و آستان قدس به دنبال آن هستند در گام اول امکان زیارت برای زوج های جوان را فراهم کنند.

وی افزود: می توان با استفاده از امکانات خوبی که در مشهد مقدس وجود دارد و با همفکری بین آستان قدس و وزارت میراث فرهنگی در گام های زمینه برای زیارت جوانان و سایر اقشار محروم را فراهم کرد. 

وزارت میراث فرهنگی و آستان قدس به دنبال حل مشکل اسکان زائران

محمد مهدی برادران مدیرعالی حرم مطهر رضوی در این دیدار گفت: جمع بندی اقداماتی که آستان قدس رضوی با همکاری وزارت میراث فرهنگی انجام داد مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی افزود: با همکاری هایی که امروز مقرر شد بین آستان قدس و وزارت میراث فرهنگی انجام شود امیدواریم بتواند شجره طیبه ای برای حل مشکل اسکان زائرین باشد و تلاش است در کوتاه ترین زمان ممکن عملیاتی شوند و با طراحی یک سامانه و با کمک بخش خصوصی برای اقشاری که از اسکان در مشهد مقدس محروم هستند در مجاورت حرم مطهر بتوانیم این ظرفیت را ایجاد کنیم.

رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب ‌بر کتاب عمارت خانه خورشید‌ + متن تقریظ امام خامنه‌‌ای

انتهای پیام/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی حرم مطهر رضوی آستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از رئیس سازمان صداوسیما در پی نقش‌آفرینی رسانه ملی در انعکاس اقدام حماسی عملیات «وعده صادق» و بازخوانی ابعاد آن در شبکه‌های مختلف ملی و برون‌مرزی صداوسیما قدردانی و نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه‌سازی فرزندان رشید و شجاع خود در سپاه پاسداران و سایر قوای مسلح و نیز ارائه واکنش‌ها و بازتاب‌های بین‌المللی آن را تحسین‌برانگیز توصیف کرد.

 در پیام سرلشکر پاسدار حسین سلامی خطاب به دکتر جبلی آمده است: عملیات «وعده صادق» جلوه عینی و شکوهمند از تحقق وعده الهی در «پیروزی حق بر باطل» و واقعه‌ای عظیم برای ظهور و تثبیت «قدرت اراده ملت ایران» و نیرو‌های مسلح کشور در عرصه بین‌المللی و فروپاشی قدرت اهریمنی و بازدارندگی تار عنکبوتی رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی بود.

وی دستاورد‌ها و پیامد‌های تاریخی و راهبردی این عملیات را مایه مباهات ایرانیان غیرتمند و بلکه امت اسلامی و حق‌طلبان و آزادی‌خواهان جهان دانسته و افزوده است: بی‌تردید نقش رسانه ملی در انعکاس این اقدام حماسی و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد و زوایای شگفت‌انگیز و معنادار آن در شبکه‌های مختلف ملی و برون‌مرزی صداوسیما به‌ویژه نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه‌سازی فرزندان رشید و شجاع خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر قوای مسلح و نیز ارائه واکنش‌ها و بازتاب‌های بین‌المللی آن تحسین‌برانگیز و در خور تقدیر است.

فرمانده کل سپاه پاسداران در خاتمه این پیام بااشاره به مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه همکاران رسالت‌آشنای رسانه ملی در این صحنه باشکوه و قدرت‌ساز تاریخی و نیز یاری و هم‌افزایی‌های صورت‌گرفته در این راستا، دوام توفیق آحاد کارکنان صداوسیما را از درگاه خداوند متعال مسئلت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • نقش‌آفرینی تحسین‌برانگیز صداوسیما در انعکاس اقدام حماسی «وعده صادق»
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود