Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:27:08 GMT

خزر هر روز قربانی می گیرد؛ وجود شناگاه های غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۷۲۷۷۳

خزر هر روز قربانی می گیرد؛ وجود شناگاه های غیرمجاز

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: رنگ شهرهای مازندران رو به قرمز شدن است اما ساحل دریای استان هیچگاه خلوت نشده و هر روز مسافران زیادی تن به دریا می‌زنند تا عطش و گرمای تابستانه را فرونشانند و چه بسا جان‌هایی که در جدال با موج‌ها، تسلیم فرشته مرگ می‌شوند.

آن سال‌هایی که طرح‌های دریا در مازندران برپا و فعال بود، امکانات آن در حد اولیه و ابتدایی بود و اینک که به اصطلاح طرح‌ها تعطیل هستند، دیگر جای خود دارد، ازآن امکانات در حد اولیه و ابتدایی هم خبری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریای مازندران امسال بی رحم تر از سال‌های قبل شده است و از ابتدای خرداد تاکنون بیش از ۲۰ نفر با غرق شدن در دریا و آب‌های مازندران به کام مرگ کشیده شدند.

بیشتر قربانیان دریای خزر را مسافرانی تشکیل می‌دهد که شمال و دریا برای آنان به خاطره‌ای تلخ تبدیل می‌شود و سیاه پوش از دریای خزر به مقصدهایشان رهسپار می‌شوند.

بیشتر قربانیان دریای خزر را مسافرانی تشکیل می‌دهد که شمال و دریا برای آنان به خاطره‌ای تلخ تبدیل می‌شود و سیاه پوش از دریای خزر به مقصدهایشان رهسپار می‌شوند

با آنکه ورودی سواحل مازندران بسته شد ولی همچنان شوق مسافران برای حضور در ساحل با طعم کرونا و شنا رو به افزایش است و طرح‌های دریا به ظاهر بسته اما در خارج از مناطق مجاز، شنا جریان دارد.

امسال ناجیان غریق به مچ بندهای هوشمند مجهز شدند تا با بهره گیری از این امکانان ناجی جان افرادی باشند که بی مبالات به دل دریا می‌زنند.

حسین حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه ناجیان به مچ بندهای هوشمند تجهیز شدند، آن را در افزایش نظارت و کاهش هزینه‌های نجات غریق مؤثر دانست.

وی با اظهار اینکه طرح‌های سالمسازی دریا در استان به دلیل شیوع کرونا تعطیل است، از مسافران و هم استانی‌ها خواست تا از شنا در آب‌های استان و دریا پرهیز کنند.

سال قبل ناجیان غریق مازندران در فعالیت ۱۲۸ روزه در سال جان ۳۹ نفر را از غرق شدن نجات دادند و امسال با عادی شدن شرایط کرونایی، تاکنون ۲۴ نفر در دریای استان غرق شدند و این آمار سال قبل تا پایان فعالیت طرح دریا ۳۹ نفر بوده است.

سید نقی کریمیان رئیس هیئت نجات غریق مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سال قبل هزار ناجی غریق در طرح‌های دریا استان فعال بودند، اظهار داشت: اکنون طرح‌های دریای استان تعطیل است و فقط ۴۲۰ ناجی غریق با موتور حضور دارند تا مانع شنای افراد در دریا شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت این ناجیان به معنای دایر بودن طرح‌های دریا نیست، گفت: در مناطق قرمز و نارنجی شنا در دریا ممنوع است و این تصمیم با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده است.

وی با اظهار اینکه ورودی‌های منتهی به دریا مسدود شده است، افزود: ناجیان غریق برای اطلاع رسانی به مردم مبنی بر تعطیلی طرح‌ها و جلوگیری از شنا در ساحل حضور دارند.

طرح‌های دریا تعطیل شده است

کریمیان با اظهار اینکه امسال از غریق شدن ۲۲۰ نفر در دریای استان جلوگیری شده است، گفت: متأسفانه کودکان بیشترین قربانیان و غریق دریای خزر را تشکیل می‌دهند.

در حالی که مسئولان و متولیان امر تلاش می‌کنند با آمارسازی، شمار غریق در دریای استان را کاهشی نشان دهند، آمار پزشکی قانونی مازندران چیزی دیگری را روایت می‌کند. علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران شمار غریق دریای خزر را از اول خردادماه تا ۱۱ تیرماه ۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار مدت مشابه سال قبل ۱۰ نفر بوده است.

وی با اظهار اینکه ۲۴ نفر از غرق شدگان مرد و مابقی زن بوده‌اند، افزود: محمودآباد، بابلسر و چالوس بیشترین شمار غریق را تشکیل داده‌اند.

نگاهی به آمار غرق شدگان در دریای مازندران نشان می‌دهد که بیشتر آن هاغیر بومی و مسافر هستند، از این رو اطلاع رسانی مناسب و مطلوب و استفاده درست از دریا نیازمند فرهنگ سازی در سطح ملی است.

همچنین بیشتر قربانیان خزر را افرادی تشکیل می‌دهند که بی توجه به هشدارهای ناجیان در شناگاه های غیرمجاز و خارج از طرح‌های سالمسازی دریا به شنا پرداختنه اند.

کد خبر 5253148

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح دریا ناجیان غریق ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه قطعی برق شیوع کرونا گرگان اردبیل ایلام مصرف برق خشکسالی یاسوج عکس استانها اراک طرح های دریا دریای خزر دریای استان سال قبل طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن قزل آلا از این مزارع برداشت شود.

اسماعیل جباری افزود: تاکنون ۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی در قفس در استان صادر شده و تاکنون هفتاد قفس یا همان مزرعه پرورش در دریا مستقر شدند.

او گفت: تلاش می‌کنیم امسال میزان پرورش ماهی در این طرح به هزار تن افزایش یابد.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی استاندار گلستان نیز در مراسم آغاز برداشت ماهی قزل آلا در قفس گفت: بازگشایی خلیج گرگان سبب شده گلستان به این ظرفیت دست یابد.

ایری نماینده کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس نیز خواستار حمایت از متقاضیان این طرح با پرداخت تسهیلات و تسهیل روند صدور مجوز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • یک آزمایش جالب زیر آب : شکستن تخم شترمرغ کف دریا (فیلم)
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند