Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از کارگران هپکو در بیانیه‌ای از مسئولان نظارتی استان مرکزی خواستند دلیل ردصلاحیت برخی از نامزد‌های انتخابات شورای اسلامی این شرکت را به صورت شفاف توضیح دهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از کارگران شرکت هپکو در بیانیه‌ای نسبت به رد صلاحیت کارگران مطالبه‌گر این شرکت برای حضور در شورای اسلامی کار، واکنش نشان داده و از نهاد‌های نظارتی استان مرکزی خواستند دلیل این رد صلاحیت‌ها را به صورت شفاف برای کارگران شرح دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه آمده است:

درست ۶ ماه پس از ثبت نام افراد شرکت کننده در انتخابات شورای اسلامی کار شرکت هپکو و پس از پیگیری‌های زیاد به جهت انتخاب اعضای جدید این شورا و بعد از به تاخیر انداختن این انتخابات به بهانه‌های مختلف از جمله کرونا و ... بالاخره اسامی افراد مورد تایید نهاد‌های نظارتی و امنیتی با رویکرد کاملا سیاسی به جهت برگزاری این انتخابات اعلام گردید که با شوک عجیب جامعه کارگری بالاخص کارگران شریف شرکت هپکو که همیشه خود را غیر سیاسی‌ترین و صنفی‌ترین و پای کار‌ترین افراد نظام مقدس جمهوری اسلامی میدانند، مواجه ش.

البته این بار اول نبود، تقریبا سه سال پیش هم در جریان برگزاری این انتخابات بود که با رد صلاحیت تعداد زیادی از منتخبین کارگری مساله انتخابات شورای هپکو به یک انتخابات سیاسی و جناحی تغییر پیدا کرد و دست‌های پشت پرده بگونه‌ای طراحی کرده بودند که منتسبین به سهام دار دوم یا همان سهام دار ده میلیونی، عضو شورای شرکت هپکو گردند که با هوشیاری پرسنل شرکت هپکو این انتخابات بدلیل به حد نصاب نرسیدن شرکت کنندگان به تعویق افتاد و نقشه شوم برگزار کنندگان نقش بر آب شد.

حال دوباره و پس از گذشت سه سال از این ماجرا در جریان برگزاری این انتخابات شاهد رد صلاحیت گسترده تعداد زیادی از فعالین کارگری این شرکت هستیم که در سالیان گذشته با دادن هزینه‌های مادی و معنوی بسیار زیادی سعی بر زنده نگهداشتن این شرکت داشته اند، به طرز عجیبی رد صلاحیت شده اند. جای بسی تعجب است که چرا تقریبا پس از آرامش نسبی یکسال گذشته در شرکت هپکو و داشتن تجربه تلخ و بحث بر انگیز سالیان گذشته مسئولین مرتبط دست به این اقدام چالش برانگیز زده اند، گویا به دنبال اهداف دیگری نیز هستند!

شاید قرار است درآستانه دولت جدید دوباره اعتراضات صنفی کارگری تشدید گردد و دنبال ایجاد هزینه برای این دولت و نظام باشند و یا شاید با آمدن این فعالین کارگری در عرصه شورای اسلامی کار بیم آن میرود مسائل گذشته شرکت با دقت بیشتری پیگیری گردد و باعث روشن شدن حقایقی گردد که به نفعی برخی مسئولین نباشد و اینگونه مسیر مطالبه گری کارگران هپکو را به بیراهه بکشانند.‌ای کاش این نهاد‌های عزیز که معمولا خود را در مقام پاسخگویی نمی‌دانند و همیشه نگاه از بالا به پایین دارند برای یکبار هم که شده دلیل این رد صلاحیت‌ها را به صورت واضح و شفاف به مردم عزیزی که همیشه در صف اول دفاع از این نظام بوده اند بیان کنند و اینقدر به جای مردم عزیز که همیشه در صف اول هزینه دادن برای این نظام و انقلاب بوده اند تصمیم نمی‌کرفتند و با این کار پایه‌های اعتقادی مردم نسبت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را محکم‌تر کنند.

در پایان نیز از کلیه مسئولین استانی که در سال‌های اخیر همیشه حامی قشر کارگری و صنعت استان بوده و پیگیر به نتیجه رسیدن مشکلات هپکو بوده اند درخواست عاجزانه داریم که به این موضوع رد صلاحیت‌ها ورود پیدا کنند و مطمئن باشند با ورود به این موضوع به سر نخ‌هایی دست پیدا میکنند که به سرچشمه مشکلات کارگری گذشته هپکو وصل هستند و خواهید دانست که چرا درچند سال گذشته شرکت هپکو روی آرامش به خود ندیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرونده هپکو شورای اسلامی کار هپکو استانداری مرکزی شورای اسلامی شرکت هپکو رد صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند

به گزارش خبرنگار استانی خبرگزاری ایسکانیوز از خرمشهر، حجت الاسلام و المسلمین عادل پور در نماز عبادی سیاسی این هفته، اجرای طرح نور عفاف و حجاب را باعث حمایت مردم دانست و از دیگر دستگاه‌ها خواست در اجرای این طرح کنار پلیس باشند.

وی افزود: نقش وزارت ارشاد، وزارت صمت، وزارت کشور، شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش و امور خارجه در طرح نور کجاست و چرا فقط صداوسیما فعالیت لازم را انجام داده است، از دستگاه قضایی می‌خواهیم در این زمینه ورود کند.

خطیب جمعه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش فرارسیدن روز کار و کارگر را به قشر کارگری تبریک گفت و افزود: با وجود تحریم‌های سنگین، اگر چرخ اقتصادی کشور می‌چرخد به برکت وجود این کارگران است که باید بصورت عملی از کارگران قدردانی کرد و امنیت شغلی آنها باید تامین شود.

امام جمعه خرمشهر در ادامه به روز شوراها اشاره و خاطرنشان کرد: شوراها به این دلیل راه اندازی شد که اراده مردم در امر مردم سالاری دینی انجام شود. ما از همه کسانی که مخلصانه در این مسیر چه در این شورا و چه در شوراهای قبلی فعالیت و زحمت کشیدند تشکر میکنیم. اما یک مورد را نباید فراموش کنیم در شوراها بجای اینکه مردم سالاری دینی تشکیل شود شاهد گروه سالاری بودیم و از مجلس میخواهیم هم به قانون شوراها و هم نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظری داشته باشد.


حجت الاسلام عادل‌پور در پایان ضمن تشکر از فعالان عرصه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر از دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقاد کرد و گفت: شاهد هستیم اعتبارات و امکانات عادلانه در بین شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان توزیع نمی‌شود.

خبرنگار: امید صاحب نژاد
انتهای خبر/

کد خبر: 1228494 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند