Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: در حال حاضر در استان اصفهان وضعیت کلانشهر اصفهان و شهر‌های اردستان و کاشان قرمز است و تعدادی از شهر‌های با وضعیت نارنجی هم به سمت قرمز شدن پیش می‌روند.

او افزود: مقرر شد از امروز ۱۷ مردادماه به مدت دو هفته اعمال محدودیت‌های پنج گانه تحت عنوان طرح جامع هوشمند در سطح استان به صورت ویژه اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص این محدودیت‌های پنج گانه گفت: اولین محدودیت، محدودیت کارکنان ادارات است که برای شهر‌های قرمز مانند اصفهان، اردستان و کاشان باید تنها یک سوم کارمندان در محل کار حضور یابند و دو سوم به صورت دورکار خواهند بود و این میزان برای شهر‌های نارنجی فعالیت با ۵۰ درصد حضور فیزیکی کارمندان خواهد بود.

او در خصوص اجرای محدودیت دوم تصریح کرد: فعالیت مشاغل در حال حاضر از امروز در کلانشهر شغلی دو، سه و چهار اجازه فعالیت ندارند و در شهر‌های نارنجی تنها مشاغل گروه سه و چهار فعال خواهند بود.

غلامی خاطرنشان کرد: در کلانشهر اصفهان پارک‌ها، بوستان‌ها، مراکز تفریحی، تفرجگاه‌ها، باشگاه‌ها، تالارها، آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها (تنها به صورت بیرون بر)، چایخانه‌ها، موزه‌ها و نمایشگاه‌ها از جمله مشاغلی هستند که اجازه فعالیت ندارند.

او تصریح کرد: در حال حاضر مدارس تعطیل است، اما آموزشگاه‌های خصوصی و علمی باید تعطیل باشند و در بحث مراسم آئینی و مذهبی برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ها ممنوع است همچنین نمازجمعه در شهر‌های قرمز اصفهان، اردستان و کاشان برگزار نمی‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص محدودیت‌های تردد گفت: در ۹ محور اصلی ورود به استان اصفهان کنترل‌های شدید از امروز شروع شده و ورود همه خودرو‌های غیربومی به استان اصفهان ممنوع است و در سطح شهر‌های استان هم اگر خودرو‌های غیربومی توسط پلیس راه دیده شود جرایم یک میلیون تومانی برای آن‌ها اعمال می‌شود.

او تصریح کرد: فرمانداری‌ها، راهداری، هلال احمر در کنار نیروی انتظامی در مبادی ۹ گانه کلانشهر و استان اصفهان فعال هستند.

غلامی در خصوص ممنوعیت تردد به شهر‌های گردشگری استان گفت: ورود به شهر‌هایی مانند قمصر، نیاسر، چادگان، برزک، نطنز و سمیرم و باغبهادران که جاذبه گردشگری دارند ممنوع است و توسط فرمانداری‌ها و ستاد‌های شهرستانی اعمال محدودیت می‌شوند و شهروندان به این شهر‌ها سفر نکنند.


منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محدودیت های طرح جامع هوشمند ویروس کرونا ممنوعیت تردد استان اصفهان شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پیشگیری از حریق گفت: مسافران، گردشگران، مرتع داران و عشایر باید از آتش زدن در مرتع خودداری کنند و امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سمیرم در شهر کمه با حضور اعضا برگزار شد و وضعیت آسیب‌های وارده از سیل در بخش پادنا در روستای دشتبال که منجر به وارد شدن خساراتی به اماکن مسکونی، معابر، راه‌ها و بخش کشاورزی شد را بررسی کردیم.

وی افزود: در این حادثه امدادرسانی به موقع انجام شد و دستگاه‌های اجرایی در حال بازسازی مابقی آسیب‌ها هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: خسارات جمع‌بندی شده واحدهای مسکونی از حوادث طبیعی سیل و طوفان را صندوقی به نام صندوق جبران خسارت حوادث طبیعی ساختمان در کشور پس از ارزیابی جبران خواهد کرد که این واحدهای مسکونی ارزیابی شده و در عرض زمان‌بندی مختلف آن‌ها پرداخت خواهند شد.

شیشه فروش عنوان کرد: در بخش کشاورزی، تنها راه جبران خسارت بیمه هست که سال گذشته از طریق صندوق بیمه کشاورزی حدود ۱۸۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان پرداخت شده اما مشکلاتی هم وجود دارد و ما درخواست داریم که صندوق خسارت کشوری در جهت اصلاح تعرفه و تسریع در پرداختن غرامت اقدام کند.

وی با اشاره به کم شدن استقبال کشاورزان از بیمه خاطرنشان کرد: عدم اصلاح تعرفه و تخصیص دیرهنگام منابع اعتباری برای غرامت علت این مشکل و تأکید استان روی این بخش است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: در مورد پیشگیری و کنترل سیل برنامه ریزی و پیش بینی شد که تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله راهداری، آب منطقه‌ای، شهرداری و دهیاری‌ها در ظرف زمان‌بندی مشخص قبل از بارش‌های سیلابی نسبت به بازگشایی مسیرها، تخلیه رسوب از دهانه پل‌ها و رودخانه‌ها و آزادسازی تصرفات اقدام کنند.

شیشه فروش در ادامه گفت: تقویت سیل بند اطراف سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی، حفاظت قنوات و راه‌ها در برابر حوادث ناشی از سیل از جمله موارد تأکید بوده که استان برای روز پنجشنبه اعلام آماده باش داده و جمعه به خاطر بارش‌هایی که در کل استان اتفاق می‌افتد؛ این مسئله به صورت ویژه مورد تأکید مدیریت بحران سمیرم قرار گرفت.

وی با اشاره به وقوع چند مورد حادثه غرق شدن در آب تأکید کرد: جهاد کشاورزی مکلف است به تمام مالکان ذخیره استخر آب کشاورزی ابلاغ کند و مکلف هستند اطراف استخر فنس بکشند و تابلوی شنا ممنوع و هشدارها را نصب کنند و از طناب نجات در داخل استخر استفاده کنند تا مانع آسیب شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری‌ها دهیاری‌ها و آب منطقه‌ای در مسیر رودخانه‌ها و همه سدهای مخزنی که آب منطقه‌ای محوریت دارد تمهیدات لازم برای پیشگیری از غرق شدن در محل آب و ذخیره مخزن سد تیم گشت فعال شده اقدام کند و با تجهیزات، قایق و تمام امکانات نجات را در آنجا فراهم کنند.

شیشه فروش همچنین به منظور پیشگیری از آسیب‌های وارده از هجوم ملخ در منطقه پادنا و روستای سادات آباد گفت: با توجه به اینکه عوامل کارشناسی حفط نباتات استان از منطقه بازدید به عمل آوردند، مقرر شد در ۲۵۰ هکتار عملیات سم پاشی و کنترل این آفت شکل بگیرد و در استان نیز برنامه داریم که ۱۰ هزار هکتار مبارزه با سن اقدام شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ۲۰ کیلومتر از راه شهرستان اصلاح و بازسازی شده که در حوادث سیل اخیر خسارتی به پنج کیلومتر از راه‌ها وارد شد و گزارش‌ها به سازمان کشوری ارسال شد که اداره راه موظف شد برای بازسازی این راه‌ها با تخصیص اعتبار از مدیریت بحران استان اقدام کند.

وی تأکید کرد: با توجه به گرم شدن تدریجی هوا و این‌که مسافران و گردشگران به جاذبه‌های گردشگری، کوهستان، منابع آبی و بخش‌های مختلف سفر می‌کنند؛ تقویت تجهیزات امداد کوهستان منطقه در برنامه قرار بگیرد و از سازمان امداد و نجات کشور در جمعیت هلال احمر کشور خواست تا اعتباراتی به استان جهت تقویت تیم‌های امداد و نجات کوهستان، تقویت و تجهیز خودروهای امدادی بدهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پیشگیری از حریق گفت: مسافران، گردشگران، مرتع داران و عشایر باید از آتش زدن در مرتع خودداری کنند و امکانات اطفا حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود.

کد خبر 749545

دیگر خبرها

  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • وجه تسمیه شهر «نائین» چیست؟
  • وقوع ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی در مشهد
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی