Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا ؛ پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا خبر داد، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری شب گذشته اش در پاسخ به این سوال که آیا مطمئن هستید مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین از سر گرفته خواهد شد و رایزنی هایی که اشاره شده بود هیئت های مذاکره کننده در پایتخت هایشان انجام می دهند، شامل چه مواردی می شود؟ گفت: می توانم بگویم که شما را به خود ایرانی ها ارجاع می دهم تا بازخورد رایزنی های شان و آن چه در پایتخت شان می گذرد را بگویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف خودمان می توانم بگویم که هیئت مذاکره کننده به وزارت خانه بازگشته است و با مقامات رسمی از طریق همین جا نشست هایی داشته است، از جمله با وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن و اطلاعات بروز راجع به مذاکرات در اختیار او گذاشته شده است.

پرایس درباره زمان از سرگیری مذاکرات گفت: البته هیچ چیزی در دنیای دیپلماسی قطعی نیست، اما فکر می کنم انتظار می رود دور هفتمی از مذاکرات در زمان مناسبش در کار باشد و هیئت ما به تعامل در دور بعدی مذاکرات امیدوار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این که آیا رایزنی های هیات مذاکره کننده آمریکایی در پایتخت به پایان رسیده اند یا نه، توضیح داد: فکر می کنم بله، کارمان تمام شده است.

او همچنین در پاسخ به این که آیا منتظر فراخوان اروپایی ها برای بازگشت به مذاکرات هستید، بیان کرد: طبعا هیئت مذاکره کننده هنوز اینجاست، هنوز در مباحث شرکت دارد، به انجام دادن کارهای مهم از وزارت خانه ادامه می دهد، اما هیئت زمانی که دور هفتم مذاکرات آغاز شود،  آماده بازگشت به وین خواهد بود.

بر اساس این گزارش، اظهارات این مقام آمریکایی در پی این مطرح می شود که مذاکرات احیای توافق هسته ای میان اعضای کمیسیون مشترک برجام با حضور آمریکا در وین، محل برگزاری مذاکرات در جریان است. مذاکرات در مسیری پیش می رود که احیای توافق از طریق بازگشت آمریکا به توافق هسته ای و بازگشت ایران به پایبندی دوباره به تعهدات برجامی که آن ها را طی اقدامات جبرانی در نتیجه خروج آمریکا از برجام کاهش داده بود، محقق شود.

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می‌کنند.

پربیننده ترین برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته حمله موشکی به فرودگاه اربیل + فیلم برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته حمله گسترده موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌ الاسد در عراق + عکس واکنش اولیانوف به غنی‌سازی ۲۰درصدی اورانیوم فلزی توسط ایران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام مذاکره کننده امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است

یکی از اعضای جنبش حماس با اشاره به اینکه این جنبش خواهان رسیدن به توافق است گفت که پیشنهاد کنونی که در مذاکرات قاهره دریافت کردیم، بهتر از پیشنهادهای قبلی است.

به گزارش ایسنا، حسام بدران، از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که این جنبش در مساله مذاکرات با جدیت تعامل می‌کند و خواهان رسیدن به توافقی است که به رنج و مشکلات مردم فلسطین پایان دهد.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: نتانیاهو و کابینه تندرو او به طور عامدانه از رسیدن به توافق آتش‌بس ممانعت می‌کنند. محاسبات نتانیاهو با امور شخصی وی و آینده‌ سیاسی‌اش مرتبط است و به رسیدن به توافق اهمیت نمی‌دهد.

این عضو ارشد حماس افزود: آنچه در این دور از مذاکرات قاهره به ما پیشنهاد شد بهتر از پیشنهادت قبلی است.

بدران تاکید کرد: با دولت آمریکا ارتباط مستقیم نداریم بلکه از طریق واسطه‌ها با آن در ارتباط هستیم. دولت آمریکا بیطرف نیست بلکه در جنگ علیه ملت ما شریک است.

وی در بخش دیگری گفت: ما خواستار ورود ترکیه و روسیه به عنوان ضامن هرگونه توافق با رژیم اسرائیل شدیم.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش جزئیات پیشنهاد آتش بس پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کردند.

آن‌ها اعلام کردند که این توافق سه مرحله‌ای و ۱۲۴ روزه است.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهاد‌های قبلی است + جزئیات توافق پیشنهاد شده
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در ۱۲۴ روز
  • ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری
  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره