Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان از آماده‌سازی اجرای پروژه مهر، شروع سال تحصیلی و همچنین انجام سنجش نوآموزان مطابق با الزامات کرونایی و توصیه های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار معاون حقوقی و امور پارلمانی وزیر آموزش و پرورش، این نهاد را از اساسی ترین نهادهایی دانست که عامل توسعه هر کشور است و گام برداشتن در این مسیر را سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی سال‌های اخیر بویژه شرایط کرونایی، فعالیت معلمان دوچندان شده و کادر آموزشی برای متوقف نماندن فرآیند آموزش دقت بیشتری داشتند.   وی به نقش‌آفرینی مؤثر شبکه آموزشی شاد در مسیر آموزش دانش آموزان اشاره و با بیان اینکه کرونا علیرغم آسیب‌ها، زمینه‌ساز توسعه دولت الکترونیک نیز بوده، گفت: آموزش و پرورش از توجه به موضوع تربیت نیز غافل نشده و امیدواریم با مهیا شدن شرایط، شاهد حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس طی سال تحصیلی آینده باشیم.    نماینده عالی دولت در گیلان به گزارش های واصله مبنی بر آماده‌سازی اجرای پروژه مهر و شروع سال تحصیلی و انجام سنجش نوآموزان اشاره و اظهار کرد: تجارب موفقی همچون برگزاری کنکور سراسری با بهترین استانداردها، کمک شایان توجهی برای طی این فرآیند در شرایط مناسب می‌کند.    وی به اهتمام دولت برای واکسیناسیون کادر آموزشی اشاره کرد و افزود: خبرهای خوب تولید واکسن داخلی و تکمیل چرخه واردات بسترساز رفع نگرانی ها خواهد بود.   استاندار گیلان با اشاره به اینکه رتبه‌های خوب گیلان در کنکور طی سال‌های اخیر نشان‌دهنده وحود ظرفیت‌های بالا در این استان است، گفت: سند تحول بنیادین بویژه در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف باید مورد توجه باشد چراکه استفاده از ظرفیت بی‌بدیل آموزش و پرورش ما را به توسعه پایدار می‌رساند.   در این دیدار معاون حقوقی و امور پارلمانی وزیر آموزش و پرورش به اشراف و تسلط خوب استاندار گیلان در خصوص موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش اشاره و با ابلاغ پیام خداقوت وزیر به دکتر زارع، گفت: جمعیت کثیری از کشور با آموزش و پرورش ارتباط دارند و حضور بیش از ۱۶ میلیون کاربر در شبکه آموزشی شاد و دریافت خدمات توسط آنان یکی از افتخارات ماست.   دکتر احمدی لاشکی به تلاش‌های صورت گرفته در راستای استفاده از ظرفیت خیران برای دراختیار گذاشتن امکانات سخت‌افزاری همچون تلفن همراه و تبلت برای نیازمندان و اجرای طرح "هر دانش آموز یک تبلت" اشاره و خاطرنشان کرد: در این مسیر ۳۰۰ هزار تبلت به نیازمندان تحویل داده شد که مردم و خیران نیز کمک قابل توجهی کردند.   وی ابراز امیدواری کرد که با انجام واکسیناسیون بتوانیم شاهد حضور فیزیکی دانش‌آموزان باشیم اما با این وجود ابزارهای فضای مجازی و شبکه آموزشی تعطیل نخواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار گیلان معاون وزیر آموزش و پرورش رعایت الزامات کرونایی فرآیند سنجش نوآموزان آموزش دانش آموزان آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۷۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم

ایسنا/کرمانشاه زنگ سپاس معلم به مناسبت روز معلم در مدارس کرمانشاه نواخته شد.

آیین نمادین زنگ سپاس معلم با حضور استاندار و جمعی از مسئولین، امروز(یازدهم اردیبهشت) در هنرستان صنایع شیمیایی کرمانشاه برگزار و زنگ سپاس معلم توسط استاندار کرمانشاه به صدا درآمد.

سلمان محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان، افزود: همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید قدردان زحمات معلم‌های خود باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده و قرار شده این الگو در یک برنامه سه ساله در همه مدارس پیاده شود.

وی افزود: از مهرماه امسال این الگو در ۲۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد و در سال تحصیلی بعد ۴۰ درصد و سال بعد از آن هم ۴۰ درصد دیگر مدارس زیر پوشش این طرح خواهند رفت.

وی اضافه کرد: همچنین قرار شده مهر ماه امسال ۵۰ درصد مدارس غیردولتی و خاص هم بر اساس الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره شوند.

محمدی در ادامه اشاره‌ای هم به آثار مثبت اعمال معدل امتحانات نهایی در نتیجه آزمون سراسری داشت و گفت: نتیجه اجرای این طرح در مناطق محروم به خوبی خود را نشان داد. به عنوان مثال در استانی مثل کرمانشاه در حالی که در گذشته هیچ رتبه برتری در کنکور نداشتیم، سال گذشته دو رتبه برتر کنکور و ۲۷ رتبه زیر 100 و بیش از۲۷۰ رتبه زیر هزار داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا داریم امسال روی دو موضوع کیفیت بخشی به نظام آموزشی و تقویت مدارس دولتی به عنوان دو مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و ترتیب تمرکز کنیم، گفت: در جهت کیفیت بخشی به نظام آموزشی برای بالا بردن معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

وی در ادامه اشاره‌ای هم به اجرای طرح شهید سید محمدسعید جعفری در استان داشت و گفت: در این طرح اردوهای دانش‌آموزی به عنوان بستری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و این طرح در نهایت شناسایی استعدادهای دانش آموزان را دنبال می‌کند.

محمدی همچنین با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای تجهیز مدارس به امکانات ورزشی، گفت: در 1.5 سال گذشته قریب 60 مکان ورزشی با هدف نهادینه کردن ساحت زیستی بدنی در مدارس استان کرمانشاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها گفت: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستانها از 30 میلیارد تومان در سنوات قبل به 100 میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امیدواریم در بودجه امسال شاهد توجه بیشتر به آموزش و پرورش در اختصاص بودجه باشیم.

کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشوری، کسب رتبه برتر شورای تحقیقات آموزش و پرورش و نیز رتبه برتر در اجرای پروژه مهر از مهمترین افتخارآفرینی‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه در سال گذشته بود که محمدی از آنها یاد کرد.

امروز، زنگ سپاس معلم در دیگر مدارس استان کرمانشاه هم به صدا درآمد.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان